Hoi vroeg me dit af ... mijn zoon van zes was altijd een heel erg slechte eter dus ik heb met hem geen goed voorbeeld. dochter van 2.5 eet én snoept wél heel graag en dat is dan ook aan haar buikje te zien (niet dat ze dik is hoor, maar dat wil ik wel zo houden). Nu ze naar school gaat heb ik minder controle over bv koekjes eten en daar ben ik niet zo blij mee. wat gaat er hier in : ochtend : fles melk 150-200 cc en een boterham 10u op school : melk en een vitabis koek 12 u brooddoos : twee boterhammen choco en ofwel halve appel, ofwel potje fruitcompote + appelsap of een andere drank. dan haalt oma haar op en krijgt ze - tegen mijn wil - een boterham (ik wil dat ze fruit eet of iets klein). 17 u : portie aardappen of vergelijkbaar, stukje vlees en groenten 19u: nog een fles melk van 150 cc . ik probeer de melk in hoeveelheid te beperken omdat ze op school ook melk krijgen. tussendoortjes probeer ik te beperken maar ze krijgt af en toe wel koek, soepstengel ... merk dat het wel moeilijk is om haar echt gezond te doen eten, water gaat er bv niet in en in fruitsap zitten toch ook suikers hé ... idem voor kaas - fruit, ze eet het maar met lange tanden.
moet zeggen dat ik niet vind dat je dochter weinig eet!! dit is schema van onze zoon en is wel altijd een goede eter geweest. 8.00 boterham met een kopje thee met honing 10.00 stukje fruit 12.30 boterham met flesje melk (+/- 120cc) 15.00 koekje (iets lekkers in ieder geval) 17.30 avondeten (maakt niet uit wat je voorschotelt incl. toetje) 19.30 avondfles met pap (150cc) onze zoon zeurt dus altijd om die papfles, deze vind hij dus nog steeds erg lekker. betreft drinken krijgt hij vaak thee, of roosvice. En soms ook wel wat water. Betreft tussendoortjes is mijn zoon geen zoetekauw, het liefst heeft hij soepstengels of van die lu crackers! maar nogmaals ik vind niet dat je dochter weinig eet als ik het met ons schema vergelijk! Misschien de snoepjes en chocolade door iets anders vervangen. Op de boterham iets meer vlees ofzoiets.
oja als ze trouwens zo slecht fruit eet. Weet je wat ze vaak wel lekker vinden. Die fruitzakjes weet even niet het merk maar daar staat "kikker altijd op". Onze zoon is altijd dol op de wortel/sinaasappel variant. oja merk is: van Zonnatura. Daar heb je ook gedroogd fruit van bijvoorbeeld appel met kaneel!! En ook de rozijntjes zijn er lekker van. Het is maar een tip. Als mijn zoon slecht fruit eet, dan krijgt hij zon knijpzakje van zonnatura en dit vind hij dan wel heel lekker en leuk want daar staat "kikker"op.
onze zoon eet en snoept ook graag, avond eten gaat niet altijd even makkelijk, in de ochtend eet hij 2 a 3 boterhammen, met smeerkaas vlokken of appelstroop rond een uur of 10 eet hij meestal 2 stuks fruit, meestal kiwi peer banaan of abrikoos. rond 12 uur weer 2 a 3 boterhammen, rond een uur of 3 mag hij wat lekkers rond 5 uur half 6 gaan we avond eten, daar begint het slechte eten eigenlijk pas, we scheppen hem extra weinig op en dat moet hij wel proberen op te eten, groente eet hij helemaal niet, als we hem vragen of te proeven... dan likt hij er een keer overheen en moet dan letterlijk spugen en dan komt alles eruit wat er in zat, ik weet niet wat dat is, binnenkort even aankaarten bij cb, maar iig aardappels enzo gaan wel goed, en vlees ook. dan mag hij als hij goed gegeten heeft ook nog een toetje. drinken mogen ze hier zoveel ze willen, dus hoeveel ze drinken weet ik niet precies, meestal is dit ranja
Voor Jorja is het: 8 uur 1 bruine boterham met smeerkaas 10 uur fruit ('n stuk appel, druiven, mandarijntje en 'n halve banaan) 12.30 uur 1 of 2 boterhammen meestal met smeerkaas en favoriet is nu ook pindakaas met een beetje suiker 14 uur koekjes (Kabouter Plop) 16 uur iets kleins qua koek of fruit 18 uur 1 opscheplepel avondeten en als ze dat opheeft krijgt ze een toetje. Drinken krijgt ze de hele dag door en dat is gewoon ranja. Ze drinkt iets van 1,2 liter.
grappig om te lezen gezien onze dochter alleen 's ochtnds wel 2 boterhammen eet ipv 1, maar verder redelijk op hetzelfde eetschema zit alleen in dr lunchtrommel zitten 2 boterhammen waarvan 1 gezond, 1 wat minder gezond.. en daarvan eet ze de restjes over het algemeen na school om half 4 nog op. en dan thuis een biscuitje (of 2) en op de bso soms een boterham. Oh en om 10 uur verplicht fruit op school, koek mag echt niet. Ook geen gezonde zegmaar en dan praat je over een kind van ruim 4
hoi ik vind niet dat ze weinig eet, eerder veel als ik haar zou laten doen zou ze soms nog meer eten , maar ik ga op de rem staan. mogen jullie kindjes zoveel eten als ze willen? ik ben zelf als kind altijd te zwaar geweest, is zo rond de 4 jaar begonnen, om die reden wil ik er wel wat op letten. Nu ben ik trouwens heel normaal van postuur. ze is 2.5, ik denk een 91 cm en weegt 11.8 kg. is dat een goed gewicht ? hoeveel caloriën moet een actief kind van die leeftijd eigenlijk hebben?
Ontbijt: 1 boterham en beker melk Tussendoor: koekje, fruit of iets anders lekkers Lunch: 1 boterham Tussendoor: Koekje, fruit of iets anders lekkers Diner: Ze krijgt gewoon wat de pot schaft, maar ligt maar net aan haar bui hoeveel ze eet. Meestal niet heel veel. Drinken krijgt ze gewoon als ze daarom vraagt!
Het schema van mijn zoontje: 7.30 2 boterhammen en 150cc halfvolle melk 9.30 plak ontbijtkoek 11.45 2 boterhammen en 150cc halfvolle melk 15.30 2 stuks fruit 17.30 avondeten (de ene avond 2 happen, de andere avond 2 opscheplepels...) en een scheut magere yoghurt na. Tussendoor mag hij 1 beker roosvicee, en verder water. Als hij 's avonds niet eet, krijgt hij ook geen toetje, en er zijn dus wel eens dagen dat hij 'zonder eten' naar bed gaat. Overdag eet hij genoeg, en ik vertik het om voor hem apart te gaan koken!
@Gewicht: ik geloof dat jouw dochter slank is... Mijn zoontje vind ik echt niet dik (wel een bol buikje, maar verder een 'garnaaltje'). Hij wordt over 1,5 maand pas 2 en weegt 14 kilo bij, ik denk, 89 centimeter? Nou loopt de curve voor meisjes wel iets anders dan voor jongetjes, maar toch....
Hier eten allebei de kids ongeveer hetzelfde.. 8.00/8.30 op 200 ml pap(fles/bord) of 2 broodjes. Shannon vaak een beschuitje smeerkaas/jam naast haar fles en de resten van haar broers brood.. haha 10.00-11.00 fruit/knijpfruit/koekje/ontbijtkoek met dikkere sap. 11.30-12.30 allebei 1 a 2 broodjes, evt. beschuitje. 15.00/16.00 shannon extra fles, koekje/fruit, beetje chips, rijstsnoepjes . 18.30 warm eten . colin 1 opscheplepel aardappels, geen groente en beetje vlees. Shannon 1 opscheplepel aardappels, 1 opscheplepel groente (soms 2 ) en alle vlees die op haar bord komt. beetje vla/kwark/danoon/ijsje na. 20.00 shannon soms fles, soms niet, soms s nachts. hier dus een dreumes die meer eet als haar broer.. en dan niet de dagen mee gerekend dat hij bijna niets eet.. dan is 1 broodje en een pap(fles) vaak alles.. morgen operatie keelamandelen net daarna is het helaam beroerd natuurlijk.
Ontbijt (ligt aan of het een werkdag of vrije dag is hoelaat): 2 bruine boterhammen met appelstroop en een beker soja chocomelk 9.30/10.00 bakje fruit gewoon van alles door elkaar of knijpfruit met sap of thee 11.30/12.00 2 a 3 boterhammen met zowel zoet beleg als hartige (laatste als eerste) vaak met taksi uurtje of 15.00 koekje of snoepje ergens tussen 17.00 en 19.00 (ligt weer aan mijn werktijden) Bordje met avondeten lust alles (behalve boerenkool ), vlees en toetje Als we vroeg hebben gegeten mag hij in de avond nog wel eens een klein bakje nibbits of paar snoepjes . Drinken mag hij de hele dag nadeel is dat hij lactose intolleratie heeft en soja melk buiten de choco versie gewoon vertikt te drinken ook de yogi versie wil hij niet, dus altijd het probleem toch iets van zuivel binnen te krijgen!
dat si aan de lichte kant.. colin is 98 cm en weegt 14 kilo en die is eerder dunnig en licht als groot, al heeft hij wel echt een jongens bouw. dus brede/hoge borstkast. Bij hem op psz zit ook een jongentje van bijna 3 die is ook niet dik wel een propje bouw, die weegt 22 kg.. dus het verschilt heel erg.
Ik vind haar eerder te dun voor haar lengte. Op de groeicurve hoort bij die lengte gemiddeld gewicht van ong 13kg, dus ik zou me echt niet druk maken om haar gewicht, en al helemaal niet om calorien om die leeftijd. Peuters hebben gezond eten nodig, en daarvan kunnen ze wel veel van eten. In jullie geval dus meer fruit, groente, gezond beleg en gezond drinken. Maar ik zou haar zeker niet beperken in hoeveelheid. Je kunt op voedingscentrum.nl lezen hoeveel een peuter gemiddeld per dag nodig heeft.
Sowieso krijgen ze hier na 1 jaar geen fles meer! Maar zoon (net 3) eet: 's ochtends 2 boterhammen en beker drinken 10 uur 3 stuks fruit en drinken 12.00 2 boterhammen en beker drinken 16.00 koekje/chips/fruit en drinken avondeten groot bord avondeten (ongeveer gelijk aan wat ik eet als ik niet zwanger ben) Dochter (bijna 5) eet: 's ochtends 2 boterhammen 10.00 uur fruit/koekje drinken 12.00 2 a 4 boterhammen en drinken 16.00 koekje/chips/fruit en drinken avondeten gewoon normaal portie voor een kleuter. Ze krijgen beiden maar een half stuk vlees per dag, aangezien dat meer dan genoeg is voor de dagelijkse hoeveelheid.
Ik vind niet dat ze veel eet. Mijn zoontje eet veel meer. Qua gewicht is ze zeer zeker niet zwaar. Mijn zoontje is 91.5 cm en 12.2 kilo. De ka vindt hem te licht. Hij zit aan de ondergrens. Nu is de curve van meisjes wel iets anders, maar zal niet zo heel veel afwijken. Zou mij dus echt niet druk maken om het gewicht. Mijn zoon eet gemiddeld het volgende op een dag: 4 à 6 boterhammen 1 à 2 stuks fruit vol peuterbordje warme maaltijd en vaak schept hij 2x op. 2 tussendoortjes (tarwe koekje, goodies koekje, fruitreep, stukje peperkoek) 3 bekertjes sojamelk. Water is hij ook geen favoriet van. Als ik alleen water aanbied, dan drinkt hij zeer weinig. Hij krijgt of siroop (roosvice) of roosvice en spa fruit sap. De sapjes leg ik zelf nog flink aan met water. Dit is het gemiddelde wat hij eet. Er zijn ook dagen er tussen waar hij wat minder eet.
Mijn zoontje eet: 4 boterhammen (korstjes eet hij meestal niet op) 1_2 stuk fruit 1 koekje (meestal ontbijtkoek met een beetje boter) Flink bord eten met veel groente en stuk vlees of kip of garnale) Soms krijgt hij nog een klein snoepje en natuurlijk calorie arm drinken wanneer hij maar wil. Dit krijgt hij thuis op de kdv geven ze hem veel meer.