We willen graag weer wat nieuwe apps op de tablet zetten, maar zien door de bomen het bos niet meer. Ik ben op onderzoek uit gegaan naar sites die apps beoordelen en aanraden, maar ik zoek meer persoonlijke ervaringen. Welke apps raden jullie aan? Het mogen gratis en betaalde apps zijn. Mijn dochter is 6 en mijn zoon is 4. Ze spelen graag de apps van dr panda. We hebben een tablet met Android. Alvast heel erg bedankt!
Ow wat grappig. Deze topic wilde ik ook openen. Ik ben ook op zoek naar nieuwe spellen/apps. Alleen dan voor de iPad (maar zijn veel dezelfde). Hier vinden ze dr Panda ook leuk. Maar nu wel gezien. Verder vinden ze die van Toca Boca leuk. Tiny Bob, heel gaaf zijn die. Kun je helemaal binnen in het menselijk lichaam kijken of in een vulkaan en die dan laten uitbarsten. Mijn dochter van 6 leest nu op Avi niv 2. Zijn daar nog leuke apps voor?
Bedankt voor je tip iMoeder! Ik ga ze gelijk opzoeken. Doctor pets vinden ze ook leuk, maar ze zijn wel toe aan wat nieuwe uitdagingen. Duplo en lego apps spelen ze ook regelmatig.
Hier zijn de meest simpele apps het grootste succes (op leerzaam gebied dan ) Denk aan galgje, yathzee etc
Wij zijn vanaf ong 5jaar afgestapt van 'leerzame' apps op educatieve websites met opdrachten en spelletjes. Bijv die van meester Micheal (gerangschikt per klas), dolfje weerwolfje leren lezen spel, kleine Einstein voor het rekenen enz. De apps vind ik vanaf die leeftijd meer puur fun dan dat ze er echt iets van leren.
Mijn zoon van 6 speelt het liefst minecraft op de Ipad. Verder spellen van Lego, vooral Nexo Knights waarbij je de schilden van de poppetjes moet scannen, is favoriet. Via school heeft hij toegang tot een website van Zwijsen om lees-spelletjes te doen, dat doet hij ook graag. Mijn jongste zoontje van bijna 3 speelt met de apps Toca boca, Zappelin, Bobo en soms nog Bollo en duplo. Ik lees mee want nieuwe tips zijn altijd welkom!