Kan buikpijn al bij 4 weken?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dorientje, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Hoi allemaal,

Ik wou hier even vragen of het kon dat ik al buikpijn heb bij 4 weken en 5 dagen...

Ik lees hier bij sommige onderwerpen dat het de baarmoeder is die uitrekt of de darmen wat opzij duwt...

Maar dan vraag ik me af of dit al met 4 weken kan...

ik ben zo onzeker en zo bang dat het mis zal gaan...

2. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    hoi dorientje,

ja dat kan zeker! Velen voelen nog steeds de pijn/krampen die ze voelen als je je :evil: :evil: voelt aankomen. Ik had tot week 12 deze pijn in de buik dat is dus heel normaal.
    Ik kan me voorstellen dat jeje ongerust maakt en bang bent dat je het kwijt gaat raken, maar één ding gerust, het gros van de vrouwen voelt zich hoe jij nu voelt (zowel buikpijn als onzekerheid daardoor)
    ik hoop dat je hier wat mee kunt en kunt genieten van je zwangerschap.
    liefs Anita

3. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Het stelt me toch al een beetje gerust.

Ik hoop dat alles goed gaat, we hebben er zo lang naar verlangt.

4. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    ja dat snap ik! :D
    Maar ik snap hoe je je voelt hoor, heel onzeker en niet durfen genieten omdat je bang bent dat het fout gaat zodat je je ertegen beschermt. Tegen de teleurstelling.
    Zolang je geen helder bloedverlies hebt hoeven de krampjes en pijntjes niets voor te stellen en horne ze er gewoon bij.(helaas)
    liefs Anita

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Er staat hier ook nog ergens in dit eerste symptomen-forum een topic hierover en we zijn allemaal ongeveer even ver en hebben er allemaal last van! Ik dus ook. (Je moet maar even kijken waar dat topic staat; heb er gister nog op geplaatst). Volkomen normaal, dus. Heb het nu 5 dagen dus dacht eerst dat ik ongesteld ging worden. En nu zit ik dus wel elke keer als ik naar de wc ga te kijken in m'n onderbroek, haha. Je maakt je er wel ongerust door maar als het al zo'n tijdje hetzelfde voelt, wen je eraan....

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ow haha, zie net dat jij die inderdaad ook gepost hebt...

7. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    weet je hoe ze dat ook wel noemen......?
    steeds naar de wc om te kijken of je toch niet ongie ben.......
    het wcpapiersyndroom!
    ?Ik denk dat dat het meest voorkomende syndroom is :)
    hihi

8. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Hihi het wcpapiersyndroom, dat had ik nog nooit gehoord.

Ik denk dat het bij mij ook door de stress komt, ik heb momenteel een rotjob. ik werk op een kantoor, maar daar tel je enkel mee als je elk weekend 400euro aan nieuwe kleding uitgeeft waar je dan mee kan show lopen op de werkvloer...

Ik ben zo niet en bijgevolg hoor ik dus niet echt bij de groep...

Dat vind ik opzich niet zo erg, maar alle rotklussen komen op mijn bureau terecht (intussen al 9 maand).

Ik merk dat ik buikpijn krijg eens ik op het werk ben...
    Thuis geniet ik echt van de prille zwangerschap en mijn vriend doet heel veel voor me... (koken, stofzuigen, mijn buikje inwrijven met Zwitsal mama creme,...)
    En thuis heb ik soms zo wel even een gespannen gevoel in mijn onderbuik, maar nooit echt pijn.

Gelukkig mag ik morgen gaan soliciteren bij een ander berijf...

9. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Ja dat zal ook wel mee spelen denk ik.
    Wel spannend zeg, leuk!1
    Ben je zenuwachtig?
    Lekker he dat je mannetje je buik insmeert. Dat deed die van mij ook altijd. Dan voelde die zich betrokken bij het kleine mensje hihi

succes morgen alvast he!
    liefs Anita

10. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Bedankt voor de steun.

Ja, ik vind het super dat hij mijn buik insmeert.
    Hij zei gisteren nog tegen mijn buik, "mijn klein schatje, wil je je alsjeblieft nog 8 maanden goed vasthouden? Mama zal goed voor je zorgen"

En dankzij de hormonendans ging ik dus meteen aan het huilen...

Het is nu weer een beetje minder de pijn, komt ook door het feit dat ik even mijn ventje aan de lij n gehad heb die zei" schat, als zoveel vrouwen op het forum daar last van hadden, moet je je niet zo ongerust maken..."

Nogmaals bedankt voor de steun en lieve reacties.

11. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wat een lieve kerel.

Mijn hubby had een kadootje gekocht toen ik positief testte; kreeg een speentje van de Prénatal met 'I love mama' erop, en beschuitjes met muisjes. Zo liiiiiiieeeeeeef.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja dat kan, heb ik ook. Als ik me uitrek vooral, net of ik onder de spierpijn zit.

13. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hoi,

Ik kan me de zenuwen heel goed voorstellen. Ik ben net 3 maanden geleden geopereerd en er was gezegd dat de kans op spontane zwangerschap erg klein zou zijn. Ik zou deze maand gaan praten over IVF. En wonder boven wonder testte ik positief.

Ik had ook gelijk al buikkrampen net alsof ik ongesteld moet worden. Ik heb het nu nog steeds wel maar meestal zijn het dan mijn darmen. Ook ik heb het wc papier syndroom.

Ik heb vrij snel deze site gevonden en op dit forum gezien dat de klachten erbij horen. Dat scheelt weer wat stress. Maar de onzekerheid is heel normaal hoor, zeker als je het allemaal zo graag wilt. Bij iedere afwijking van je 'oude' toestand maak je je zorgen.

Omdat ik een verhoogde kans op een bbz heb, heb ik maandag mijn eerste echo. Ik ben erg benieuwd en een beetje gespannen.

Ik heb nu ook last van spierpijn in mijn buik (boven mijn navel). Ik weet niet of dat normaal is.

Probeer zoveel mogelijk te genieten van je eerste dagen zwangerschap.

Groetjes,
    Nathalie

14. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    over dat wcpapiersyndroom, heb erg lang donkere slips gedragen....
    alsof het dan niet eventueel zou kunnen misgaan...hahaha

Wens jullie een fijne zwangerschap! En die pijn hoort erbij (en vanaf 32 weken begint het bij mij weer)

Deel Deze Pagina