Brinta is toch net zo goed als brood. Waarom moet ze dan brood eten? Er zijn genoeg volwassenen die ontbijten met een bord pap. Is niks mis mee
Hier zit meneer (bijna 2.5) nu met een pistoletje kaas/kruidenboter op de bank te eten... Hij eet meestal: - 1boterham smeerkaas Of - 1boterham kaas Of - 1/2 pistoletje kaas/kruidenboter Of - 1 cracker smeerkaas
Nou ja, de papfles in in zoverre slecht denk ik, omdat het geen Brinta is. Het is Nutrilon peutermelk (2+) met Bambix. Dat is het enige dat ze lust, gewone melk en Brinta moet madam niet...
Zou het gewoon zo laten, er zit alles in om goed de dag mee te starten. Ze groeit toch goed, ze is er vrolijk onder, zou me niet zo druk maken hoor
precies zo denk ik er ook over! En trouwens, als ze 18 jaar is zal ze echt niet nog de dag beginnen met een papfles
hier eet hij al een dik jaar gewoon een boterham met een halve banaan of appel en een glaasje 50/50 drank. op dagen dat we weg moeten een bord pap met gewone melk en een glaasje 50/50 drank. ik zou als de pap goed gaat ook niks veranderen. mijn zoon wil ook geen gewonen melk drinken. amar nu hij bijna 2 is pikt ie eht wel als ik het in de pap doe. ik heb voor de rest een pak peutergroeimelk waar hij 1 fles nog van krijgt. (hij vertikt het om melk uit iets anders dan de fles te drinken) dit kan tot hij 3 is voorlopig en dan zien we weer wel verder.
inderdaad mijn zoon zit nu nog nergens op maar start binnenkort. hij eet nu gewoon brood ik heb tijd zat en hij is dol op brood . alleen als ik weg moet neem ik weleens pap. ik denk dat ik straks op de dagen dat hij weg moet ook gewoon pap ga geven. lekker voedzaam en snel.ik zie daar geen kwaad in.
Ik eet 's ochtends ook best vaak pap, Bambix licht volkoren , ik vind het heerlijk! Is gewoon een goed ontbijt. Persoonlijk zou ik het niet meer uit een fles geven, aan de andere kant, het is wel lekker makkelijk. De kinderen hebben hier trouwens een half uur om hun ontbijt te eten, ik vind dat ze die tijd ook gewoon moeten krijgen, een lekker rustig en relaxed begin van de dag.
Hier klooien we ook wat aan met het ontbijt. Mijn kinderen melden zich echt belachelijk vroeg voor eten, ze hebben om 5uur 's ochtends (als we geluk hebben half 6) echt honger. MAAR, daarna willen ze gewoon verder slapen. Ze krijgen dus een klein (pap)flesje in bed, slapen daarna nog 1,5uur en dan gaan ze ontbijten. Het gevolg is dat ze dan echt geen honger hebben, en amper wat eten. Ik heb geprobeerd om die fles weg te laten. Resultaat: ze ontbijten nog steeds niks anders, zijn vanaf 5 uur wakker omdat ze honger hebben, en is het hele gezin chagrijnig. Ik heb ook geen idee hoe we dit moeten veranderen. In het weekend ontbijten we wel heel uitgebreid om 9uur, en dan eten ze wel heel goed (want dan is het 4uur geleden dat ze hun melk hebben gehad)
Ik vind persoonlijk dat je behoorlijk veel brinta moet toevoegen om een enigszins dik papje te krijgen, voor mijn gevoel veel meer dan in een boterham zit (?). Daarnaast giet je het zo weg, dus vraag me af of je er niet snel te veel van eet of niet helemaal verzadigd bent. Ze zeggen niet voor niets dat je van pap dik wordt(..) Als een kindje niet zo'n goede eter is, is het ws juist wel goed om er op die manier wat in te krijgen. Ik denk ook zeker niet dat het dan ongezond is. En dan bedoel ik idd brinta en niet bambix. Mijn dochter is absoluut niet dik hoor (ook zeker niet mager), maar als baby was ze wel erg bol (van de BV ) en at daarnaast altijd makkelijk en best veel. Ze zeurde ook altijd veel om eten, vooral tussendoortjes. Ik was daarom nooit zo scheutig met pap en dat zit er nog steeds een beetje in Af en toe een keer pap vind ik nu geen probleem meer hoor, maar ik wil dr geen gewoonte van maken. Bovendien is ze erg gevoelig voor gewenning (gisteren was t 'gelukt', dus nu wil ik t weer ). Ze krijgt op een dag voldoende binnen, ook als ze 's ochtends wat minder eet.
Nog van dreumes naar peuter aan het gaan hier... 2 boterhammen met een beker melk en als ze nog zin iets heeft wat fruit of een stuk ontbijtkoek. Eten gaat hier met een groot gemak, in een kwartier zit het er wel in... niet veel te klagen. Ook af en toe doe ik hier wel yoghurt met muesli en een paar rozijntjes erdoor. Dat is feest gaat nog sneller dan de boterhammen. Op momenten dat ik haast heb geef ik dat dus Op mijn vrije dagen is het ook tussen de middag 1 a 2 boterhammen. Na het slapen een beetje drinken en wat fruit. En avondeten met yoghurt als toetje na.
Desnoods ( weet niet hoever de opvang is ) het resterende stuk brood meegeven in de auto... ( als je met de auto gaat tenminste ) In een trommeltje... als 't dan nog niet op is... dan op de voorschoolse verder oppeuzelen... En anders... tja... wat hier al eerder genoemd is.... ooit zal het sneller gaan en zullen ze de papfles vaarwel zeggen.