weet je wat het is ik betrap me er ook iedere keer weer op dat ik mensen wil blijven overtuigen van het belang van goed eten en niet al die light en 0% troep. maar op de een of andere manier is het blijkbaar makkelijker zon bak optimel te kopen als een bak kwark met vers fruit oid. een medeforummer heeft mij hier al zovaak opgewezen dat je toch nooit gelijk krijgt van diegene en het verspilde moeite en energie is. en toch doe ik het nog iedere keer. *gaat vanaf nu beloven aan zichzelf dat toch niet meer te doen haha *
2 of 3 eitjes en dan met een tomaat en je zit echt vol hoor misschien niet meteen zodra je bord leeg is maar na kwartier wel. je hersenen hebben ongeveer 20 minuten nodig om vol te herkennen. eieren en eiwitten vullen ontzettend goed. ik heb zojuist een bak kwark op. had echt trek en lustte na mn schaaltje nog wel meer. maar nu ben ik een half uur verder en geen trek meer
Na mijn ' fietstocht' gaat hem niet worden want dan zou ik zonder ontbijt moeten gaan werken. Dan val ik om denk ik halverwege. En ik weet ook niet of dat nou gezond is voor mijn borstvoeding.. drinken doe ik zoiezo wel. Meestal 2 bekers thee.
Dit. Ik gooi er melk en een banaan doorheen en wat noten of cacaonibs en kaneel. Je zit er lang vol van. Maaaaaarrr.. je kunt ook inzetten op vaker kleine maaltijden eten. Dan kan wat fruit met koffie voldoende zijn en dan een boterham met pindakaas ofzo tussendoor. Of een omelet van twee eieren met spek en flink wat groenten. Meer kcal maar wel heel vullend door de eiwitten en door het lage gehalte koolhydraten heb je minder snel weer zin in suikers. Het hangt er dus nogal vanaf waar jij gevoelig voor bent en hoe jouw lijf reageert. En eerlijk gezegd ook van hoe je dag eruit ziet.
Niet ontbijten is zó slecht voor je! Grotere kans dat op obesitas, hoge bloeddruk, diabetes en er zijn zelfs aanwijzingen dat het de kans op een hartaanval op latere leeftijd vergroot. Mavi deryan, persoonlijk eet ik geen brood meer en ik ontbijt met een lekkere portie Yayla yogurt met wat chiazaad. Daar kan ik echt lang mee vooruit! Ik neem rond 10 uur nog een handje noten (macademia-, pecan- en amandelen) en pitten (zonnebloem- en pompoen-). Waar je mee moet oppassen, qua calorieën tellen, is dat je niet tè weinig calorieën binnen krijgt, want dan gaat je lichaam in spaarstand (=vet opslaan). Mijn tip: Download de gratis MyFitnessPal app. Voer daar twee weken in wat je dagelijks eet (ook de tussendoortjes) en kijk waar je 'de mist' ingaat. Je kan heel makkelijk zien welke onderdelen van je eten en drinken te veel verzadigde vetten of suikers bevatten en waar veel calorieën inzitten. Je kunt ook in de gaten houden of je wel genoeg calorieën binnenkrijgt, want iedereen heeft energie nodig.
Even een vraag off-topic aan de sportfanaten vergeef mij t's.. Hij ligt in het verlengde van jou vraag. Maar sinds een maand sport ik weer volop.. Om van mijn rugpijn af te komen en weer wat af te vallen. Alleen verga ik sindsdien ook van de honger.. Nu geef ik er niet aan toe, maar misschien is dat ook niet wijs ivm opslag reserves. So what to do
Als je meer sport heb je ook meer energie nodig. Met de MyFitnessPal app, maar ook op verschillende plekken op internet, kun je berekenen hoeveel calorieën je nodig hebt. Om gezond te blijven dus Als je wil afvallen moet je wel daar onder blijven, maar niet té veel.
Ik eet niet zo veel normaal. Mijn internist zegt dat het door hashimoto komt. In korte tijd aangekomen. Volgens hem gaat het er niet meer af.. Maar dat zullen we nog wel eens zien
Ik weet niet of het voldoende is, maar ik eet joghurt met lijnzaad (3 keer per week) en vervang brood door salade met noten en kaas of een ei/groente ,uffin
Gekookte Eieren vullen (hier) goed. Neem er gewoon een stuk of 3 kwark vult ook, of appels. Verder eet ik best wat brood, met aardbeien erop of kipfilet. Of een stuk geitenkaas met honing ook heel lekker Je kunt best heel wat eten hoor en gezonde dingen zijn ook heel lekker
Kwark bevat iets meer eiwitten dan yoghurt. Iedere dag een portie kwark en een portie yoghurt. 2 gekookte eieren door de salade kan ook. Wat eet je 's avonds?
Ik sport maar een uurtje per dag hoor. Crosstrainer en spieroefeningen. voor iedereen hier denkt dat ik jullie niveau ga evenaren.. S avonds mager vlees pasta of aardappel of wat mijn man ook maar kookt en een salade van rauwe groenten ( wortel, spinazie, witlof.. Goed verteerbare rauwe groenten) of groenten uit de grill of oven Na het avondeten niks.