wat ontbijten als je wil afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Weet je.. Ik eet eigenlijk best gezond.. Maar veel ben ik nu gewoon huiverig voor. Ben opeens 10 kilo gegroeid in een half jaar.. Kan wel janken. Ben nooit echt dun, maar ik was blij met mijn maat 40. Alles aan mijn lijf was strak.. Geen buikje, ook niet na de zwangerschap. Baal er zo van.

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Haha dat snap ik. Ik reageerde op de opmerking van TS dat ze het niet volhoudt op een banaan. Ik bedoelde te zeggen dat je met een gezond ontbijt verder komt dan met een ongezond ontbijt.

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hoe is dat zo ineens gekomen dan in een half jaar (als ik dat mag vragen) ??

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik maak elke dag een smoothie afwisselend van karnemelk, yoghurt of kokosmelk met afwisselende soorten fruit, lijnzaad en 2 eetlepels havermout. Ik red het er goed op! En omdat ik ook vroeg op moet is het zo op. Ik had altijd al moeite met het weg krijgen van een boterham of een bak yoghurt qua tijd. Dit is zo opgedronken!

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Doe ik ook. Al 5,8 kilo kwijt sinds eind mei.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als je krachttraining doet maak je kleine scheurtjes in je spieren . deze hebben eiwitten nodig om te herstellen. Dus al sport je recreatief , dan nog hebben je spieren verzorging nodig. ;)

Avondeten ziet er goed uit :)

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dat is een beetje de vraag. Ben binnenstebuitengekeerd. Ik heb hashimoto en dat is een tijd onbehandeld gebleven. Eerst draait de schildklier door en daarna neemt de werking af.
    Ik was ook vreselijk moe. Na mijn werk kon ik soms bijna niet naar huis rijden en als ik moest traplopen voelden mijn bovenbenen zooooo pijnlijk. Sporten lukte niet meer. Ik denk dat het sporten daarvoor mijn lijf redelijk op gewicht hield, toen dat wegviel kreeg de hashimoto de ruimte die hij nodig had om mij te laten groeien ( dat zegt de internist tenminste) nu is mijn schildklier goed ingesteld en voel ik mij beter, dus ik groei niet meer bij. Mijn hoop dat met sporten ik wel weer wat af kan vallen.

Warrig verhaal zie ik.. Hopelijk nog wel begrijpbaar

8. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik ontbijt elke ochtend met Brinta iets anders krijg ik er niet in. als lunch eet ik vaak magere kwark met fruit of crackers met mager beleg of tomaat.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik wissel veel af. Dan weer yoghurt met havermout of banaan of 7-granen pap, dan weer 2 boterhammen met appelstroop en karnemelk of crackers. Zou het niet fijn vinden om dagelijks hetzelfde te moeten ontbijten.
    Ik ben ook dol op pancakes en daar heb ik tegenwoordig een lekkere gezonde variant van.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik had vanmorgen overnight oats.
    Gisterenavond al 200gr magere yoghurt, 30gr havervlokken en een klein beetje honing door elkaar geroerd en in de koelkast gezet. vanmorgen nog wat plakjes banaan erdoor gedaan. ik kon er de hele ochtend op teren. kan ntuurlijk ook met allerlei ander fruit, noten etc.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik beperk mijn calorieën tijdens het ontbijt juist nauwelijks, maar ben juist voorzichtig met avondeten. Een goed ontbijt zorgt er bij mij voor dat ik veel minder behoefte heb aan tussendoortjes.

Dus ik eet vaak een volkoren boterham met pindakaas, kop koffie verkeerd en een glas karnemelk. Soms kwark met fruit (ook met koffie verkeerd) en soms met ei in een of andere vorm.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben echt verslaafd aan mijn havermoutshake in de ochtend.
    Heeeeeerlijk! En het vult supergoed, ik kan er een ochtend op rondlopen.

In de blender gooi je:
    200 ml rijstmelk (tenminste... dat gebruik ik, gewone melk kan ook natuurlijk)
    4 - 5 eetlepels havermout
    kleine banaan
    wat kaneel
    schepje kokosrasp
    schepje lijnzaadjes

Even blenderen en heerlijk opslurpen :)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    IK eet helemaal geen brood meer. 12,5 kilo sinds eind mei... ;)

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Knap!! Gelukkig bij mij niet zo veel, dan zou er niet zoveel meer overblijven van mij :D Ik wilde 7 kg kwijt, dus ik ben er bijna...

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ben je alleen gestopt met brood of ook andere koolhydraten?

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik begon met 92 kilo. Vanmorgen woog ik 79.0 kg rond. :D Er mag nog meer af. ;)
    Ja, ook andere, maar ik beperkte me even on topic, met het ontbijt. ;)

Geen brood, pasta, rijst en aardappelen meer. Ik drink ook niks met suiker meer, alleen thee (zonder suiker) en water. Voorderest ben ik niet zo megastreng. Ik eet nog wel gewoon fruit, maar niet 'onnodig' veel. 2 stuks fruit zeg maar. En geen sausjes en dingen uit pakjes, maar dat deed ik toch al niet. Als ik al saus pak, pak ik mayo (eiwitten), waar ik voorheen ketchup pakte (suikers!)

Bij mij was het de eerste maanden vooral letten op: Krijg ik voldoende calorieën binnen? Want met alleen weglaten van koolhydraten loop je het risico om te weinig voedingsstoffen en energie binnen te krijgen. Dan krijg je een (zeer ongezond) crashdieet. Mijn energie haal ik nu uit de andere twee macronutriciënten: Eiwitten en (vooral onverzadigde) vetten. Ik eet ook veel meer groente dan voorheen.

Overigens ben ik niet van plan om op den duur weer zoals voorheen koolhydraten te gaan eten. Hoogstens 1x per week een kleine portie. Ik vind het wel prima zo en ben bang dat ik meteen weer een enorme buik krijg als ik weer volop koolhyraten ga eten.

Enneuh, dit is mijn aanpak. Bij mij past het, maar het is niet voor iedereen geschikt natuurlijk. ;) Ik was ook gek op de koolhydraten, maar ik kaan genoeg lekkere dingen vinden uit de andere groepen.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Meestal ontbijt ik met een verse groen(t)e smoothie met verschillende zaden en noten. Soms pak ik er nog wat kwark bij of een eitje. En ik drink voordat ik de deur uitga standaard een liter water, vaak met wat citroensap. 😋😋😋

18. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen die niet ontbijten..ik kan mij het echt niet voorstellen
    of mensen met een heel mager ontbijt en dan tot de lunch niks..ik stort echt in dan
    Bij mij gaat het doordeweeks zo :

6:30 1 Volkorenboterham met oude kaas of kipfilet
    8:30 Knackerbrod,niet belegd
    9:30 fruit
    ik lunch dan om 12:30 met 2 boterhammen en een cup a soup
    maar tussen 9:30-12:30 red ik het nog niet en eet ik paar walnoten of als ik behoefte aan zoet heb,2 stukjes pure chocolade..

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ontbijt tegenwoordig wel eens met die express havermout bakjes van Quaker of AH huismerk. Kokend water erbij en klaar :)
    Ideaal voor op m'n werk waar ik geen melk op kan warmen..
    Voor thuis is het natuurlijk veel goedkoper om zelf met melk en een pak havermout van 40 cent ofzo pap te maken, maar ik vind dit voor de momenten dat ik niet thuis ben ideaal. Ik ontbijt op mijn werkdagen altijd pas op kantoor :)

Quaker Oats express havermout naturel 50 gr online bestellen | AH.nl

AH Havermout bessen 55 gr online bestellen | AH.nl

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Voor de lange termijn als je klaar bent met afvallen: News | The University of Sydney

Deel Deze Pagina