wat ontbijten als je wil afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier niet helemaal gestopt met koolhydraten maar echt beperkt dus ik schep eerst een lepel volkoren pasta op en dan zo'n 300 gram saus met groenten en gehakt. Rijst zilvervliesrijst ook. En ik heb gelezen dat koolhydraten uit havermout en Rogge beter zijn dan uit tarwe dus ik heb dan de havermout voor door mijn smoothie en volkoren roggecrackers. En ik eet tussen de middag eigenlijk altijd een salade.
    Ben nu 2 mnd bezig en 5 kilo lichter. Erg langzaam maar het gaat.
    Ik wil een goed voorbeeld blijven voor mijn kinderen dus ik eet daarom wel aardappelen enzo.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dit is niet erg langzaam hoor, eerder hoe het hoort met afvallen. Je mag namelijk eigenlijk niet meer dan 1 kg per week afvallen, wat met crashdiëten vaak dus gebeurt. 5 kg in 2 maanden is 2,5 kg per maand dus meer dan een halve kg per week, dat is juist goed zou ik zeggen.
    Ik ben de eerste twee maanden dat ik begon met afvallen ook "maar" 3 kg per maand afgevallen, in het begin vond ik dat weinig (omdat ik in het verleden meer ervaring had met crashdiëten dan met afvallen op een gezonde manier) maar dat is het natuurlijk niet. De derde maand ben ik overigens wat meer (4 kg) afgevallen omdat ik wat meer ging bewegen.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Kan dit ook met de staafixer? Ik heb geen blender.

4. Islah

Islah Niet meer actief

In mayonaise zit tegenwoordig ook suiker hoor, tenzij je de Belgische variant neemt, hoewel daar nog steeds suiker in zit maar wel minder.

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    In zaanse mayo zit niet zo veel
    Koolhydraten dan. kcal daarintegen:p

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Staat brinta gelijk aan gewone havermout?
    En ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook schuldig maak aan de optimel kwark (en daarna giga honger heb) maar volle kwark zou dus beter zijn? Klinkt heel krom voor mij want bij vol denk ik altijd "o jee dikmaker" Ik kan helaas door lichamelijke beperking maar minimaal sporten. Ik doe een klein beetje fietsen in de sportschool en wat spieroefeningen 2x per week en dat is het hoogst haalbare op dit moment. En toch moeten er 10 kilo vanaf

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Omelet of twee vezelrijk crackers van wasa met gekookt ei. Schaaltje Griekse yoghurt met rauwe noten, appel, hazelnootolie en een beetje stevia.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Voedingswaarde Brinta, naturel (Brinta) per 100 gram.

Voedingswaarde Havermout per 100 gram.

Ideale site :)
    Kun je beide producten vergelijken. Ik vind afwisseling persoonlijk het belangrijkst.

Ik was eerder ook van de Optimel (uit mijn Sonja Bakker tijdperk)
    Vorig jaar het Atkins dieet gevolgd. Werkte niet voor mij (ja ik viel af maar ik kon er met mijn kop niet bij dat ik beter eieren met spek kon eten dan kwark met aardbeien en als tussendoortje beter een blokje kaas kon nemen dan een kiwi ofzo.)
    Maar wat ik er wel van geleerd heb is dat je beter volle producten kan nemen. Dus zit nu heerlijk aan de volle yoghurt;)
    Kwark neem ik trouwens wel weer mager. Ik had nl. ergens begrepen dat er qua voedingswaarde niet veel verschil in zit tussen vol en mager. (terwijl magere yoghurt vaak meer bewerkt is om het mager te maken)

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb vanmorgen 3 eieren geroerbakt met 2 tomaten en inderdaad geen honger gehad tot 12 uur.

Morgen maar is iets met havermout proberen.

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook 's ochtends havermout. Wel zelf maken in een pannetje, kant en klare zit vaak weer troep in en het is zo gepiept. Ik houd het er de hele ochtend op vol i.t.t. wanneer ik twee boterhammen eet. Daarnaast gelijk ter afwisseling met het brood wat ik tijdens de lunch wel eet. En afwisseling is altijd goed. ;)
    Door de havermout meestal banaan en/of noten, en een beetje kaneel.

11. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Dan moet je niet die 'Skyr' nemen, want die is 0% vet (en niet te naggelen trouwens...).

12. Dappertje Dik

Gewone dag: noten/zaden/blauwe bessen/banaan/lijnzaad/incabessen met halfvolle yoghurt.

Sportdag: granen + bovenstaande met Griekse yoghurt.

Een banaan is een tussendoortje voor mij, die neem ik om 9.30 dan.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tuurlijk!

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nee is dat niet te nassen? ik heb hier zon beker staan, gartis gekregen bij de ah maar nog niet gedurfd om hem te proeven ( wat de boer niet kent zeg maar)

15. Dappertje Dik

Haha, had jij ook Appie besteld?:D

Het is zuur en wrang. Ik vind het op kwark lijken. Dus als je van kwark houdt? Maar het is 0% vet en dat hoeft voor mij niet.

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Sorry ik reageer even op jouw reactie, maar je kunt toch ook niet leven op 1 boterham en dan vervolgens een droge cracker waar niks in zit?! Zeker niet als je zwanger bent! nog voor de lunch heb je dan al 4 x iets gegeten... Beter eet je iets wat veel voedzamer is dan enkel een boterham.. Google eens op grip op koolhydraten.. Is ook goed tegen je pcos!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wou het proberen en vind 'm dus best lekker!
    Beetje tussen kwark en yoghurt in. En vulde ook erg goed 👍🏻

18. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Ik eet beschuit met jam of kaas
    En anders een broodje met plakje kaas erop met een kop koffie.

Dan red ik het sowieso tot de lunch. Tenzij ik een sultana mee heb.

Hier ook begonnen met afvallen ivm icsi behandeling!

xx

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hahaha ja.

nou ik zal hem es proberen voorzichtig. Nee dat nul procent vet neem ik ook nooit. Maar goed voor een keer een gratis tussendoortje haha

Deel Deze Pagina