Ik had zelf de skyr gekocht in Duitsland bij de lidl om te proberen. Ik vind het wel erg lekker en vult goed. Ze hebben ze ook met een laagje vruchten.
Hier eet ik graag roerei met opgebakken tomaten plakjes. Geeft net een andere smaak dan dat je het er doorheen doet. 1a2 eieren, ligt er aan of ik er brood bij eet. En 2 roma tomaten. Of ik bak de plakjes tomaat op en gooi het over de huttekase.
Dit artikel promoot juist veel koolhydraten en weinig eiwitten. Onderzoek gebaseerd op muizen, nog niet op mensen: The research showed in mice that a low protein, high carbohydrate diet provides the same benefits as caloric restriction - a result researchers believe may also hold true in humans. Daarnaast staat er in: "There is one downside. While a low protein, high carb diet is likely to have beneficial effects later in life, it is also associated with an increased food intake driven by protein appetite, which poses the risk of weight gain. De conclusie van dit onderzoek is, dat zowel low protein & high carbs, als een calorie-reductie van 40%(!!!) voor een langer leven zorgt en dat je dan beter het eerste kunt doen, omdat dat meer lusten en minder lasten zijn. Er wordt verwezen naar een ouder onderzoek, waar de conclusie schijnbaar van was, dat je met een low carb, high protein weliswaar 'leads to leaner body mass and better measures of reproductive function, but also shortened lifespan and poor cardiometabolic health.' Wel goed om in de gaten te houden in elk geval.
Maar dan zou het dus wel 2x zo snel 'mogen'. Ik zit nu gemiddeld op 0,85 kg per week. Ik kijk in de supermarkt naar de etiketten. Je hebt gelijk! In veel mayo's zit suiker! Maar in die ik pak niet. Er was er nog eentje in het schap met minder kh dan de Belgische. Weet even niet meer welke dat was. Ja volgens mij was het die. En kcal vind ik niet zo erg, want ik moet er juist voor zorgen dat ik niet te weinig kcal binnen krijg. Anders ga ik 'crashen' en dat is niet gezond. Menemen!!! Persoonlijk was is gebakken ei 's ochtends al heel snel beu. Liever lekker yoghurt en dan 's middags gebakken ei.
Mensen die niet ontbijten..ik kan mij het echt niet voorstellen of mensen met een heel mager ontbijt en dan tot de lunch niks..ik stort echt in dan Bij mij gaat het doordeweeks zo : 6:30 1 Volkorenboterham met oude kaas of kipfilet 8:30 Knackerbrod,niet belegd 9:30 fruit ik lunch dan om 12:30 met 2 boterhammen en een cup a soup maar tussen 9:30-12:30 red ik het nog niet en eet ik paar walnoten of als ik behoefte aan zoet heb,2 stukjes pure chocolade.. Het is wel volkoren knackerbrod trouwens... eet ik dan zo weinig koolhydraten vind jij? dus jij zou aanraden groot ontbijt en dan tot middageten niks? Is het erg om vaker kleine porties te eten dan? Ik hou niet van yoghurt en papjes in de ochtend,ben echt een boterhammen-mens. Heb trouwens wel PCOS,maar zonder overgewicht moet ik erbij zeggen...
Juist veel koolhydraten ( en daardoor wellicht steeds moeten eten? ) brood. crackers en fruit zijn allemaal koolhydraten toch? Enigste beetje vet en eiwit is je kaas in de ochtend
Ik zou ook eens kijken naar het vetgehalte. Kan dan wel heel weinig kh in zitten. Maar zou me daar niet heel blind op staren. Het valt me al vaker op dat mensen zichzelf blind staren op kh en voor de rest helemaal niet naar de eiwitten en vetten kijken. Daardoor heel weinig eiwitten binnen krijgen en toch vaker heel veel vet binnen krijgen.
Wat trouwen ook erg lekker is en wat goed vult voor de wat zoete trek 2 sneetjes Rogebrood met een laagje huttekase/kwark/griekseyoghurt met plakjes banaan en kaneel. Ik zelf vind de Griekse yoghurt het lekkerst maar die andere kunnen ook prima.
Klopt wat je zegt hoor! Maar met nog geen halve eetlepel mayo op mijn bord (waar altijd wat van overblijft) maak ik me geen zorgen over de hoeveelheid vet.
Ik neem 's morgens Griekse yoghurt of kwark met (vers) fruit, noten en 1 of 2 scheppen havermout. Als het dadelijk wat kouder wordt havermoutpap van amandelmelk met (vers) fruit.