Hij vindt fruit en groentehapjes niks!

Discussie in 'Voeding' gestart door babs38, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Mijn zoontje van bijna 6 maanden krijgt nu sinds 3 wkn (op aanraden van het CB, omdat hij nogal hongerig is) elke dag een hapje vast voeding. Ik ben begonnen met zelf te maken...banaan, appel, worteltjes, maar na drie weken gaat er nog steeds niet meer in dan af en toe een hapje....en dan alleen van een wortel/appel combi die ik warm maak. De koude dingen zoals banaan en appel vindt hij helemaal niks. Potjes heb ik ookal geprobeerd op vakantie vorige week, maar ook daar ging alleen het wortel/appel potje er een beetje in. Duurt het niet een beetje lang voordat hij gewend is aan de hapjes? Ik dring het niet op en probeer gewoon een paar hapjes elke dag.
    Verder krijgt hij 5 x 180 Extra voeding + 2 keer rijstebloem (2 schepjes)

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter vond ook groente en fruit hapjes helemaal niets,

ze moest er letterlijk van kotsen, of het nou potjes waren of eigen fruit en groente gepureerd, ze vond het niets,

dat dikkere in haar mond... daar moest ze van kokhalzen,

elke dag hebben we haar toch proberen te geven, gewoon 1 hapje, niet teveel toch maar blijve doordrukken want daar werd ze bang van, als de lepel kwam werd ze al bang en wist ze dat ze weer moest eten,

dus daar zijn we mee opgehouden, een maand later weer begonnen,en steeds 1 hapje, en dan helemaal ophouden,
    daarna 2 of 3 hapjes en helemaal ophouden,

en zo was ze 8,5 maand en toen bleef haar mondje open gaan, toen werd ze boos als ze we de lepel weer weghaalden.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij zijn nu 5 weken bezig. Bij C gaat t prima maar D vind t nog steeds helemaal niks.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lastig, want ik denk aan 2 dingen; rustig blijven volhouden, een hapje is al genoeg, hij hoeft alleen nog maar te proeven, niet een fles te vervangen. Durf je het aan om hem zelf met eten te laten spelen? Hier vind ze 't veel interessanter als ze zelfde lepel vast mag houden. Tussendoor geef ik dan soms met een 2e lepel een hapje. Daarna eventueel in bad ;)

Het 2e wat ik denk, is lekker een week of 2 wachten en dan weer beginnen.

5. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Hahaha, ja...ik heb hem vandaag met zijn lepel laten spelen in de hoop dat hij hem in zijn mond zou doen. De perenmoes zat in z'n oor, oog, haren en op z'n kleren! Niet zo'n succes! Denk dat hij de lepel alleen vast wilde houden omdat íe zulke leuke kleurtjes heeft!

Ik maak er maar niet zo'n big deal van en probeer gewoon elke dag een hapje binnen te krijgen om hem te laten wennen. Ik had alleen gewoon niet verwacht dat het zo lang zou duren voor hij eens wat vast voedsel zou eten.

Deel Deze Pagina