Toch koemelkallergie? Ondanks hypoallergeen??

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaBibi, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Hi,
    Ik heb een vraagje over mijn zoontje van 6 weken. Ik vermoed dat hij toch een allergische reactie aan het opbouwen is, maar weet het niet zeker. Even een korte uitleg.

Vanaf zijn geboorte (moeilijke start) heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Duuk en ik lagen echter de eerste dagen in het ziekenhuis en het was heel belangrijk dat hij bijgevoed werd dus kreeg hij Friso HA en bij. Hier reageerde hij prima op. Was na elke fles dik tevreden, sliep veel en knapte na zijn moeilijke start heel snel en goed op. Thuis heb ik de voeding van Friso HA doorgezet en ben eigelijk vrij snel over gegaan op de Jumbo Total Care (ook HA). Duuk was toen 2 week. Hier reageerde hij ook prima op, dus waarom niet!

Vanaf ongeveer 3 week kreeg hij af en toe last van krampjes, ik heb toen Cinababy gehaald en dat hielp. De krampjes waren aanzienlijk verminderd.

Vanaf ongeveer 4 weken kwamen de krampjes terug, vooral na de fles van ± 20:00 uur was het feest. Cinababy hielp overdag prima, maar was voor deze krampjes niet sterk genoeg. Daarnaast begon hij ook op een heel erg te spugen! Met grote golven kwam de voeding terug. Dus... nutriton toevoegen... je probeert van alles...

Weer ging het even ietsje beter... maar het spugen en de krampjes (vooral 's avonds) bleven aanhouden. Ook nog infacol gehaald... krampjes ietsje minder maar nog steeds heel hard huilen.

Daarbij heeft hij de laatste week bultjes in zijn gezicht gekregen, is zijn poep hard of juist enorme diaree (kan ook van nutriton komen, ben ik me bewust van).

Vanavond was het toppunt. Om 21:00 uur zijn fles, daarna spugen, niet slapen en veel huilen/krampjes. Om 23:00 uur weer eten (geen hele fles gegeven...maar als je alles uitspuugt, heb je al gauw weer honger natuurlijk...) Lag hij lekker tegen mij aan de suffen, weer een hele golf er uit. En tussendoor alleen maar huilen. En om 2 uur weeeer fles gegeven en toen is hij na een paar enorme schreeuwen (heel erg kramp) in slaap gevallen. Een babytje van 6 week die van 21 tot 2 wakker is en veel huilt... das toch niet goed!!!

Verder:
    Duuk zijn oma, vader en halfbroertje (allemaal uit de zelfde lijn) hebben alle drie koemelkallergie... dus het zou niet heel verwonderlijk zijn als hij het ook heeft. En op zich is het natuurlijk logisch dat zijn klachten niet extreem zijn omdat hij H.A. voeding krijgt inplaats van normale voeding. En ik weet dat een allergische reactie zich op kan bouwen en daar lijkt dit wel verdacht veel op...

Mijn huisarts is op de hoogte van de grote kans op allergie bij Duuk. Is het raadzaam morgen een bus Pepti te halen en het gewoon te proberen???

De allergische reactie van Duuks halfbroer was alleen maar heel erg krampjes en huilen. Verder niet spugen oid. Dus vandaar dat ik het toch even afvraag.

Lang verhaal, ben benieuwd wat jullie er van denken!

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

het spugen in golven kan ook nog betekenen dat hij gewoon ziek is en een buikvirus heeft. Het is moeilijk om erachter te komen. Ik kan alleen zeggen volg je gevoel. Zeker als er al kma in de directe familie zit, is die kans reëel. Mijn zoon heeft ook ernstige KMA, en krijgt nu neocate. Hij heeft behalve de 1e fles (foutje van het zh) altijd HA gekregen en toch allergie. Het kan zeker. Misschien eerst eens stoppen met de nutriton. Mijn zoontje kon hier ook niet tegen, echt enorme diarree en krijsen van de buikpijn. Als je twee dingen door elkaar doet weet je niet waar het van is. Als je stopt met nutriton en er verbetert niks, zou ik gewoon pepti proberen. Kan ook nog zijn dat pepti niet sterk genoeg is, maar dan moet je een verwijzing naar de ka vragen. Kan die nog sterkere voeding voorschrijven.

3. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    Thnx! Vergeten te vermelden dat stoppen met nutriton het alleen maar verergerde (spugen dan, krampjes bleef zelfde).

Spugen van buikgriep zou kunnen, maar al twee volle weken? En verder is niemand in zijn omgeving ziek geweest... Hmm..

Morgen sowieso even naar de huisarts om kort te sluiten. En dan denk ik toch maar eliminatie / provocatie.... Gelukkig is mijn huidarts met baby's wel een doorpakker.

Net trouwens weer raak... :( half uur na de fles, liggen nog lekker op bed met de kleine tegen me aan (nog steeds recht op, nog niet neer gelegt) en ik hoor het gewoon omhoog komen rollen. Overal waar ik met hem zit liggen standaard al 2 hydro's naast me.... :(

4. tijdvoormezelf

jeetje nee dat is inderdaad niet goed. goed dat je actie onderneemt. probeer het wel een tijdje. bij ons duurde het 2 weken met de neocate voordat we verbetering zagen.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kans lijkt me idd groot. klachten zijn herkenbaar en hier idd KMA en daarnaast ook soja-allergie.

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    vind dit meer als reflux klinken... heeft mijn kleine ook gehad, kon trouwens niet tegen de nutrton dus aan de speciale AR voeding gegaan, enfamil, dit is op rijstebloembasis, maar dit heb ik pas gedaan na overleg van de dietiste... anders ff met de ha overleggen of je een verwijzing naar kinderarts kan krijgen, kunnen ze een beetje gaan uitzoeken wat t is?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kans lijkt me vrij groot. Even overleggen met huisarts en laten kijken hoe het zit met virus en reflux.
    Refluxklachten worden vaak minder bij dieetvoeding.

8. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    In overleg met de huisarts (altijd handig in een klein dorp en je huisarts loopt langs tijdens het hond uitlaten om te vragen hoe het met de kleine man gaat... :)) vandaag nog een bus Pepti gehaald om te proberen. Hij heeft nu 2 flessen gehad...dus we zullen zien!!!

9. tijdvoormezelf

Reflux is niet in grote bogen normaal maar kan elkaar wel versterken. Misschien ook laten onderzoeken. Hier ook reflux en verbrande slokdarm en door de KMA werd spugen nog verergerd. Nu med tegen maagzuur en neocate en spuugt nauwelijks meer.
    Voordat je Enfamil probeert eerst zeker weten of t geen KMA is want daar zit gewoon koemelk in.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heerlijk zo'n huisarts! Succes!

11. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    Echt wel fijn mijn huisarts! Meteen doorpakken! Komt ook omdat ik wel eens zwaar gefrustreerd bij haar heb gezeten om de problemen met mijn stiefzoontje. Ook dus KMA en moeder zei dat wij hem expres melk zouden geven zodat zij er 's avonds last van had :x Terwijl we het verschrikkelijk vonden om hem pijn te zien hebben als zij hem melk gaf voor wij hem ophaalden :(:$ Daarom meteen toen de HA op kraambezoek kwam aangegeven dat ik niet aan wilde kloten als we iets vermoedden... en dat heeft ze blijkbaar goed begrepen.

Stand tot nu toe:
    3 fles in
    0 fles uit

geen cinababy/infacol gehad vanaf 1e peptifles
    geen nutriton bij peptefles in
    geen krampjes
    vrolijk wakker na de fles, daarna lange slaap

:$Kan toch nooit zó snel zo'n verschil!!!:$

Mgoed ik vind het prima!

12. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Onze dochter heeft de eerste tien weken veel gehuild, spugen, krampen, vreselijk was het, zes uur op een dag krijsen.

Wij zijn uiteindelijk na tien weken tobben (ze heeft ook reflux) overgestapt naar de pepti. Echt, in halve dag ging het beter.

Wij hebben de provocatietest afgelopen week gedaan, nou, dat ging mis. Spugen, huilen, slecht slapen, s nachts opeens huilen. Nu krijgt ze twee dagen weer de pepti, en ze is weer ons vrolijke meisje.

Het lijkt er op dat dat het is.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ooh wat klinkt dat bekend, zo'n verschil! Hier heeft dochterlief 8 weken lang elke middag en avond uren aan een stuk gehuild. Vaak 's ochtends een uur, 's middags een uur en 's avonds 3 a 4 uur. Overgestapt op Friso pep en vanaf de 1e testdag niet meer gehuild! Echt, we hadden een ander kind, die ineens uren kon slapen, rustig was... Goed groeide!

Ben benieuwd hoe 't morgen gaat, maar dit klinkt al heel fijn voor Duuk!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja kan supersnel zijn hoor dat verschil!
    Onze dochter huilde ook zoveel! Na 1 fles was ze rustig, geen kik na de fles!
    Anders wel 1,5 uur!!!

Deel Deze Pagina