Hoi Allemaal... Ons zoontje is nu 17 maanden en het is nu al bijna 2 maanden een drama met avondeten, hij wil niks eten en gaat bij het zien van zijn prak al brullen. Ik weet niet meer zo goed wat ik er mee aan moet. De rest van eten gaat wel goed en voorheen at hij ook alles wat we hem voorschotelden, maar nu wil hij dus niks meer. Heeft er iemand tips? Is dit een fase? Ik vind het wel lang duren, je wilt toch dat hij zijn groente enzo binnen krijgt. Moeten we zijn gedrag negeren? Iemand ervaring hiermee? Ik hoop op reacties van jullie!
Ik spreek niet uit eigen ervaring maar ik hoor altijd dat je geen aandacht moet besteden aan het niet eten. Volgens mij hebben alle kinderen zo'n periode (korter of langer) en hoe minder heisa je er om maakt hoe makkelijker het straks weer gaat. Succes ermee!
heeel herkenbaar en soms ook heeeel frustrerend maar idd geen aandacht aan besteden, als hy echt honger heeft gaat hy eten.. hier ook vaak zat het probleem gehad en nu ook in periode's dat hy niet wilt eten enige wat ik doe is hem overdag geen snoep ofzo geven, als hy erom vraagt zeg ik dat hy eerst maar weer eens moet eten en dat ie dan snoepje/chipjes krijgt... en gaf hem dan wat meer fruit overdag... toch vitaminen.. maar bij myn zoontje hielp het ook nog wel eens om hem af te leiden tijdens het eten, hy heeft weinig tijd om stil te zitten, dus had ook gewoon geen tijd om te eten..dan waren we met een boekje bezig en dan deed ik snel iedere x een happie in zyn mond.. als hy savonds in bed lig en hy roep dat ie honger heb, dan heb ie pech... ga geen boterham maken dan want bij een vriendin van my is dat gedrag helemaal fout gegaan.. maar begrijpelijk dat je het soms ff niet meer weet, heeft iedereen wel last van denk ik.. maar gewoon niet teveel aandacht aan besteden..
Als je er echt op reageert dan gaat hij zn macht daarin misbruiken, heb het regelmatig om me heen zien gebeuren. Dus bovenstaande reacties lijken me idd niet verkeerd. Kan me vorostellen dat je het moeilijk vindt, zou ik ook hebben denk ik. Die fase komt hier nog, als we pecht hebben
misschien proberen om hem zelf de lepel naar de mond te laten brengen zodat hij zelf gaat eten. eten gescheiden houden niet doorelkaar prakken. goed smeuuig maken, zodat de harde stukjes niet in keelgat kunnen schieten heeft hij zich een tijd terug misschien goed verslikt?(ik ben logopedist en houdt me oa bezig met eten en drink problematiek)