Een paar voedingsvraagjes

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik vroeg me af hoe het nou precies zit met broodbeleg. Ik heb nu appelstroop, leverpastei, en smeerkaas gekocht. Is er nog meer? En zijn er van deze 3 dingen iets wat hij maar 1 keer per week ofzo mag hebben?
    En doen jullie altijd boter op de boterham?

Volgende vraag ;)
    Ik geef s'avonds pap uit de fles. 180+6 en dan 3 scheppen Nutrix. Volgens het pak is dat het minimaal. Geven jullie ook wel eens meer dan 3 scheppen.

En vanaf wanneer gaan ze uit een tuitbeker drinken inplaats een flesje?
    Ik probeer het af en toe, maar hij heeft nog steeds z'n moeite met een tuitbeker. Loopt elke keer langs zijn kin.

Gr, Tinkerbel ;)

2. randi

randi Niet meer actief

je kan als broodbeleg ook geplette banaan of appelmoes geven, confituur vinden de meeste ook wel lekker. de onze zijn persoonlijk verzot op speculoospasta maar dit krijgen ze maar eens 1x om de 2 weken omdat ik het persoonlijk zelf nogal zoet vind. leverpastei wordt ook maar 1x per week aangeraden en boter gebruiken is goed voor je kindje want zo krijgen ze de nodige goede vetten binnen die ze nodig hebben voor hun ontwikkeling. met nutrix kan ik je niet helpen want dat gebruik ik zelf niet. wat betrefd de tuitbeker, de onze konden er pas met 8 maand goed van drinken maar was ook begonnen met 7 maand om het aan te leren. in het begin was het een knoeiboel en verslikte ze hun regelmatig maar ben het elke dag blijven aanbieden en nu drinken ze er vlot uit dus blijven geven en dit zal snel beteren. hoop dat ik je wat heb kunnen helpen ;)

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Weet je toevallig ook waarom leverpastei maar 1 keer per wordt aangeraden?
    En misschien domme vraag: maar wat is confituur?

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    En weet iemand hoe het verder zit met bijv: chocolade pasta en pindakaas of jam. En gewoon beleg? zie vaak speciaale boterhamworst voor kinderen (van bob de bouwer ofzo)

5. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    confituur is jam. Voor chocoladepasta staat 2 jaar.
    Jonge kaas kan wel.
    Ik zou leverpastei niet zo snel doen maar ik eet zelf ook geen orgaanvlees dus tsja. In eten voor kleintjes wordt aanbevolen om met worst leverworst en leverpastei te wachten tot 3 jaar.

Ik vraag me af hoe het zit met smeerkaas, iemand?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    @anna: smeerkaas kan wel, maar je moet je wel bedenken dat het afvalkaas is. Ontzettend zout en heel vet, dus het zou niet mijn voorkeur hebben.

Jesper krijgt de laatste tijd vaak roomboter op zijn broodje en verder niks, vind hij heerlijk. Ook eet hij wel eens pindakaas of chocopasta (maar daar moet je kindje ouder voor zijn hoor)

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    gestampte muisjes vinden ze ook heerlijk en na een jaar is honing ook lekker!

8. randi

randi Niet meer actief

jam is inderdaad confituur, leverpastei wordt maar 1x per week aangeraden omdat het te zwaar is om meermaals te geven, chocoendergelijke kan je wel eens geven maar zou ik sporadisch doen omdat er nogal wat suikers inzitten ( net zoals speculoospasta, ze krijgen dit hier ook maar om de paar weken) smeerkaas kan je perfect geven maar je moet een beetje opletten de welke, de ene bevat wat meer zout dan de andere maar als je regelmatig afwisselt met beleg dan krijgen ze het mischien maar eenmaals per week en kan dit geen kwaad hoor. het is zoals met alles hé overdaad schaadt. pindakaas kan je ook eens proberen maar zou het de eerste keer een klein stukje van geven om te zien dat er geen allergie optreed. als je de jam te zoet vind kan je natuurlijk ook gewoon vers fruit tot moes maken en het op de boterham geven. voor boterhamworst moetn ze al wel goed kunnen kauwen zodat er geen stukjes blijven zitten. en zoals al gezegdt honing vanaf een jaar.

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt allemaal.

Deel Deze Pagina