Nenatal 1 en hongerige baby Hellp.

Discussie in 'Voeding' gestart door baby wens, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby wens

baby wens Lid

29 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoon is te vroeg geboren en krijgt nenatal 1 dit is voeding voor prematuur en dysmatuur hij is nu 10 weken en weegt rond de 10 pond. Bij geboorte was hij 3.5 pond. Hij is al flink gegroeid.

Maar hij heeft veel honger. Hij zit nu vaak op 170-180 cc voeding en dit 6 a 7 keer op een dag.maar vraagt soms meer. Vanmiddag heeft hij zelf 200 cc gedronken.
    Ik vind dit vrij veel voeding wat hij krijgt op een dag. Maar komt geregeld. Ik zou zo graag regelmaat er in willen maar dit lukt niet omdat hij telkens op andere tijden komt.Ons zoon slaap s nachts 4-6 uur door maar hij komt wel op verschillende tijden.

Hoe ervaren jullie de nenatal 1?

Herkennen jullie dit dat de baby vaak komt. soms om de 1.5 uur tot 2.uur?

Hoe is de Slaap patroon s'nachs?

Hoe krijgen jullie regelmaat in jullie zoon dochter?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb geen verstand van Nenatal voeding, maar bij normale kunstvoeding zit je aan een maximum van 1 liter/30 schepjes. Is dit hier bij niet? Zou dat wel even navragen, want met 7 x 180 ml zit je op 1260 ml en dus over de maximum heen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou dit overleggen met de kinderarts.

Overigens, reken niet te veel op regelmaat. Kinderen zijn nou eenmaal geen machientjes.

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter is 3 maanden te vroeg gekomen en kreeg ook nenatal. Ook mijn dochter heeft dagen gehad dat ze om de anderhalf a 2 uur kwam. Wij hebben gewoon gegeven ze had immers wat in te halen en wij gaven voeding naar behoefte. Ik hield dan wel even bij hoeveel ze op een dag binnen kreeg zodat ze niet teveel melk zou krijgen. Het is wel heel erg belangrijk dat je nog wel even doorgaat met de nenatal. Het eerste jaar heb ik weinig regelmaat gehad met ons meisje. Soms periodes dat ze wel eventjes een regelmaat had maar dit veranderde wel steeds. Ik zou het een beetje los laten..
    Hoeveel is je zoon te vroeg geboren? Ik zou idd een afspraak met de KA vervroegen en het even bespreken.

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Misschien gaat de fles trouwens wel te snel. Hoelang doet hij over een flesje?

6. adi

adi Niet meer actief

Heeft de kinderarts aangegeven tot wanneer je door moet gaan met nenatal? Dit is verschillen per kind, bij sommige kindjes wordt het aangeraden om door te gaan tot 6 maanden, bij andere tot 7 pond gewicht.

Wij mochten bij 7 pond en/of 3 maanden overstappen op gewone kunstvoeding. Nenatal is lichter verteerbaar, maar je kindje groeit er wel harder van. Van de ene kant goed, maar het moet wel goed in de gaten worden gehouden. Nenatal is speciaal voor prematuren en stimuleert dus de harde groei, maar bevat ook heel veel eiwitten.

Ik zou een afspraak maken met de kinderarts en de voeding overleggen. Die kan het het beste advies geven. Als je kindje het goed doet en goed groeit mag je misschien overstappen op gewone kunstvoeding.

Oh, overigens hoeft regelmaat nog helemaal niet.

Deel Deze Pagina