Wat geven jullie je kindje op brood? Ik kom niet echt verder dan smeerkaas, appelstroop en geprakte banaan. (smeer)leverworst wil ik haar liever niet geven. Alle tips zijn welkom!
Volgens mij gaf ik toen alleen boter op brood... Later ben ik appelstroop en vegetarische pate gaan geven. Smeerkaas wilde ik niet geven omdat daar heel veel zout in zit, daarom ben ik op een gegeven moment overgegaan op gewone kaas, maar ik weet niet meer op welke leeftijd dat was.
roosvicee heeft jam die kleintjes ook mogen hebben. verder gestampte muisjes, kipfilet, boterhamworst. je kunt ook fruit pureren en erop doen. groetjes, Miranda
Pindakaas (en andere notenpasta's) - bij reformwinkels vaak zonder suiker/zout te krijgen. Roomboter Avocado en ander fruit geprakt (banaan bijv) of in schijfjes. Gesmolten kaas (Mirre vindt kaas gewoon vies, gesmolten wel lekker). Kwark.
Hier vaak brood met alleen boter. Verder soms jonge kaas, jam, kipfilet, appelstroop. Laatst een keer chocopasta geprobeerd, maar dat vonden ze blijkbaar vies! Haha!
Jesse eet het liefst leverpastei, maar ook wel smeerkaas of pindakaas. Zoet houdt hij niet zo van, als ik jam of appelstroop probeer, eet hij nog geen halve boterham.
Tegenwoordig hebben ze 'kinder'smeerkaas. Ik weet het merk niet eens meer hoor, maar er zat een proefdoosje in mijn c1000 pakket
Schiet me ineens te binnen, als deze mama er zin in heeft om alles na het brood eten schoon te maken, geven we ze weleens een bakje met gewone yoghurt om hun stukjes brood in te dopen, vinden ze super alleen met het vorkje eten gaat dan dus even niet zo goed en worden de handjes gebruikt ! Dus daarna is het schone kleren aan en de stoelen een grote poetsbeurt !
bij de reform winkel kun je vele soorten jam halen zonder suiker! en het smakt nog lekker ook en pindakaas zonder zout (ofeen snufje) en andere soorten pasta's van noten en zaden.
Eva krijgt 's ochtends appelstroop, tussen de middag kaas, soms Philadelphia light en pindakaas. Weinig variatie, maar Eva (en wij) vinden het prima zo .
# Appelstroop #Smeerkaas #Jam (gewone aardbeienjam) #Smeerworst Pindakaas heb ik nog niet gedaan omdat je daar volgens mij beter vanaf 1 jaar mee kan beginnen (heb ik altijd geleerd althans..) Doe er wel altijd boter onder (zitten ook weer vitamientjes in)...De rest van t beleg komt straks wel...ze vindt t nu allemaal heerlijk zo!
Jesse krijgt eigenlijk altijd gezond broodbeleg, maar gisteren heb ik hem voor de grap eens een keer witte hagelslag op z'n broodje gestrooid. Hahaha, dat was lachen joh. Hij peuterde steeds maar aan die kleine witte dingetjes, alsof hij dacht: wat geven ze me nu? Hij heeft driekwart sneetje met smaak opgegeten. Ben nu van plan om hem één keer per week ook hagelslag te geven, gewoon omdat het zo genieten is!
hier kipfilet ook favoriet, zit weinig vet/zout in. daarnaast kindersmeerkaas,smeerleverworst,philedelphia,jam.
Kipfilet smeerkaas smeerworst abrikozenjam (zonder toegevoegde suikers) Aardbeienjam (idem) appelstroop fruit op brood vind hij walgelijk en eet niks meer hahahaha Heb ook wel een eitje geprobeerd, maar na een kwart boterham moest hij niet meer.
Smeerkaas (die van de Eru, speciaal voor kinderen) Jam Smeerleverworst chocoladepasta pindakaas boterhamworst gekookte worst