Hey dames, Mijn kleine meid is nu 3,5 week oud. Ik gaf eerst volledige borstvoeding. Ik geef 7 voedingen. De tijden 8 - 11 - 14 - 17 - 20 - 24 - 4 Nu geef ik dus de 24 - 4 uur de borst. En de rest geef ik flesvoeding van Natrilon Nu krijgt ze 100 cc per keer van Flesvoeding. Maar nu wil ik helemaal stoppen met BV te geven en helemaal overgaan op de fles. Met afbouwen van BV natuurlijk. Nu staat er op de doos van Natrilon dat als de baby tussen de 4 en 5 kilo weegt dat ze dan 5 voedingen moet krijgen van 165cc per 24 uur. Nu geef ik ook nog 2 keer BV natuurlijk. Ben al bezig met afbouwen. Maar hoe zit het met de voedingen? Moet ik dan gewoon overgaan van 7 voedingen naar 5 voedingen per 24 uur? Moet ik dan ook overgaan van 100cc naar 165cc. Want nu geef ik zoals ik hierboven al zei 7 voedingen per 24 uur van 100cc. Nu staat er op de doos van Nutrilon dat je een baby tussen de 4 en 5 kilo 5 voedingen van 165cc per 24 moet geven. En hoe zit het met een schema? Wie kan mij aan een nieuw schema helpen..... Liefs
Hoihoi! Ik ben zelf gaan afbouwen met BV toen Romy 7 weken was, ik gaf niet genoeg voeding voor haar. Ik ben begonnen met: Borstvoeding en de voeding rond 4 uur 's middags vervangen door fles. dit 2 dagen volhouden daarna de laatste voeding voor het slapen vervangen, dit ook weer 2 dagen volhouden. en toen de ochtend voeding ook vervangen en dit dan weer 2 dagen volhouden. en daarna steeds weer een voeding vervangen door fles. Als je last krijgt van je borsten kun je ervoor kiezen om OF langer vol te houden per keer, of af te kolven. Ik kolfte af omdat het geen doen was voor die kleine om steeds maar honger te krijgen. Toen ze helemaal op de fles zat gaf ik elke 3 OF 4 uur een fles van 150 ML water en 5 schepjes. als ze wakker was dan gaf ik hem na 3 uur al en als ze sliep maakte ik haar na 4 uur wakker. Liet haar alleen snachts doorslapen tot ze zelf wakker werd. Laatste fles gaf ik tussen 11 en 12. en toen ze 2,5 maand was heb ik geprobeerd om ipv de fles, mijn pink te geven 's nachts ivm doorslapen. Als dit hielp was het goed en hielp het niet had ze gewoon echt honger en dan gaf ik haar 100ml. (90ml water + 3 schepjes) En nu sinds 2 weken verdik ik haar avond voeding met nutriton, heb een erge hongerige baby haha dus ben ook overgestapt op voeding voor hongerige babies. dit helpt beter, denk ook dat ze daarom niet genoeg had aan de borst. nou succes! hoop dat dit je iets helpt.
je moet niet kijken wat er op het pak staat. kijk naar je kindje . wij deden het zo met esmee . als ze steeds eerder kwam gaven we 10cc meer , komt het er uit weet je dat het teveel is, houd ze het binnen dan weet je dat ze voldoende heeft. wij hebben nooit naar het pak gekeken, als je dan naar het pak kijkt zou ze nu al meer moeten hebben wat ze misschien niet eens op kan en zdan zou ze van de 7 voedingen opeens naar de 5 moeten. Esmee heeft heellang op de 7 voedingen gezeten. en met 3,5 weken dronk esmee net aan 80 cc weg.