Opvoeden en eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vast genoeg mensen die hier ook vragen over hebben!

Julia heeft een nieuw spelletje: na 3 happen haalt ze haar stukjes brood/fruit/groente zelf weer uit haar mond en gaat er mee spelen. Ze eet hierdoor de laatste dagen nog minder dan ze normaal al doet. Ik negeer het, probeer er nog een paar keer met een grapje/spelletje iets in te krijgen en stop dan. Ze is zo actief, maar krijgt nu sinds gisteren steeds minder binnen van haar bijvoeding. Ik zie haar door het kruipen/staan al slanker worden, maar dit kunnen we er dan niet echt nog bij hebben. Ze kan alles gebruiken! Ze lijkt ook wel honger te hebben, maar maakt er een spelletje van om alles er weer uit te gooien. Net was het zelfs echt spugen met een stukje mandarijn ;)

Iemand tips?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Misschien een speeltje geven tijdens het eten?
    Of wat stukjes neerleggen waar ze mee kan spelen en de rest voeren?

Heb er geen ervaring mee (nog).

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zelf laten eten, door steeds 1 of 2 stukjes bij haar neer te leggen?
    Verder niet te veel aandacht aan besteden. Als ze gaat spelen met het eten, gewoon stoppen met aanbieden en wat anders gaan doen. Het duurt geen eeuwen dat ze dit doet en als ze honger heeft haalt ze dat wel in door op een ander moment meer te vragen.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als ik het haar zelf laat doen gaat ze er denk ik mee gooien... Maar ik ga het wel even proberen, want ze gaat het nu steeds vaker doen, ook met warm eten... Ze haalt het wel in ja! In haar flessen! Die van het CB al te veel en te groot zijn ;) Maar ja, ik kan haar ook niet laten verhongeren :D

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten doet het ook wel eens, n heeft zij het voordeel dat zij het kan hebben ;)

Gisteren ook, na nog geen halve boterham smiddags begon ze te gooien met haar brood ja dan is het afgelopen. Dus bord weggehaald.
    Vanavond had ze het weer , zij mag vanaf haar bordje eten en ondertussen geef ik haar te eten.. alsof ze dan zelf controle erover heeft.
    Gewoon proberen, tuurlijk zal ze er in knijpen , voelen, proeven, gooien...je bent gelijk aan het schoonmaken hahahaha

Deel Deze Pagina