Wat op brood

Discussie in 'Voeding' gestart door xprincessx, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje is bijna 8,5 maand oud en eet nu al een tijdje een paar kleine stukjes met wat margarine er op maar heb het gevoel dat ie het niet erg lekker vindt want veel spuugt hij weer uit en krijgt dus haast geen brood binnen. Iemand tips wat ik nog bij de margarine er op kan doen kwa deze leeftijd ?

2. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ik lees mee, mijn zoontje eet amper brood. Kaas en worst vindt ie heerlijk maar dat eet ie eraf :p
    Anders smeerkaas? Philadelphia? Leverworst?

3. Veera

Veera Niet meer actief

Hier eet ze op brood naast altijd margarine:
    pindakaas, kip- of kalkoenfilet, jam, gerookte zalm, fruithap, appelstroop :) op het kdv ook wel eens smeerkaas

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen maar eens kijken wat ie van appelstroop vindt

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hier alleen roomboter of kokosolie op brood. Bij de oudste deed ik dit het eerste jaar sowieso.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mag je kindje ook gewoon roomboter? Geen allergie oid? Dan zou ik zowizo een klein kindje, en eigenlijk iedereen zonder allergie, roomboter geven. Dat is veel lekkerder en gezonder. Qua beleg kan je ook fruithap op brood doen, stukjes banaan, appelstroop,

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Appelstroop is hier favoriet, maar pindakaas ook. Alles wat smeerbaar is kan niet van het brood gehaald worden, dus misschien helpt dat. Pindakaas moet je denk ik wel voorzichtig proberen, in verband met allergieën.

Verder kan je geprakte banaan of avocado op brood doen of eigenlijk alles wat je kan bedenken wat je kindje ook lekker vindt zonder brood.

8. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik geef o.a kipfilet, jam of groentespread van zonnatura, appel-perenstroop of pindakaas van de kleine keuken, een klein stukje gekookt ei, smeerkaas en smeerworst heel af en toe een keertje. Ook al een keer ham en kaas gegeven maar daar is hij niet gek op.

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik geef al vanaf het begin notenmoes. Eerst blanke amandelmoes dat is zonder stukjes nu geeoon gemengde en appel/perenstroop. Met roomboter er onder. Banaan op brood is ook een succes

Ik geef absoluut geen smeerkaas of smeerworst/leverpastei. Als ik daar de ingredientenlijst van lees durf ik het zelf niet eens te eten laat staan het aan mn baby te geven.

10. Veera

Veera Niet meer actief

Roomboter is niet gezonder, je kunt beter margarine geven.

11. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag nu net bij de baby afdeling in onze jumbo dat ze speciale pindakaas hebben dit dus maar eens proberen morgen

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik gaf het eerste jaar vooral roomboter. Daarna appel/perenstroop en jam van Zonnatura, kipfilet, banaan, notenpasta.

Smeerkaas en smeerworst krijgt mijn peuter nog steeds niet, dat is echt rotzooi. Smeerkaas is gewoon vloeibaar plastic met veel zout, en in smeerworst zit teveel vitamine a.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Daar zijn de meningen wel wat over verdeeld. Ik zou nooit margarine aan mijn kind geven! Het mag niet voor niets geen boter heten.

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Roomboter is gewoon het vet van de melk. Melk is sowieso gezond voor baby's, gelet op het hoofdingrediënt van kunstvoeding. Margarine is plantaardig met veel water (en extra vitaminen) toegevoegd. De reden dat het Voedingscentrum wil dat baby's margarine eten in plaats van roomboter ligt in de toegevoegde vitamine D en het lagere vetgehalte. Tot het 4e jaar geef je baby's al vitamine D en ik geen ook geen magere melk aan mijn zoontje, dus liever roomboter in ons geval.

15. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mee eens. Hier dus ook in het begin alleen roomboter op brood.

Daarna appelstroop, jonge kaas, jam van Zonnatura. Later ook roomkaas, pindakaas en vleeswaren.

16. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Klopt, die is echt heel fijn! Van de kleine keuken volgens mij. Ze hebben ook appelperenstroop en amandelpasta. De amandelpasta is hier ook favoriet, en ook bij mama omdat die niet zo 'knoeit' als de rest ;)

In het begin deed ik ook enkel boter. Nu boter + beleg. Vaak pindakaas omdat mijn dames wel extra gezonde vetten kunnen gebruiken. Avocado vinden ze ook prima. Appelstroop vinden ze zelf het allerlekkerst.

17. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Margarine
    Geplette banaan
    Geprakte avocado (heel dun laagje )
    Jam met minder suiker
    Appelstroop

Ik geef om de dag met iets erop. Anders gewoon met margarine.

18. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Helemaal mee eens.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Fruitbeleg van sesamstraat is hier een succes. Is zonder stukje en minder zoet dan gewone jam. Je hebt abrikozen en aardbeien variant.
    Gestampte muisjes met roomboter.
    Appel peren stroop.
    En heel soms pure hagelslag (krijgt meneer alleen als ik nog moet poetsen want dat is een heerlijke knoeiboel :D )

Deel Deze Pagina