Wat op de boterham bij KMA en 9 maand!

Discussie in 'Voeding' gestart door Loesie1982, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Weet ik...maar het ging mij op de manier waarop het gezegd werd.
    Maar dat was een grapje tussen hun twee, dat wist ik dan weer niet...

Fafje, er is alpro soja-boter!
    Heeft mijn schoonmoeder altijd!

Biowinkel ga ik dan eens naartoe! Hebben bij de plus wel een bio-afdeling, maar daar kon ik nog niet zoveel vinden!

Tulip, je hebt gelijk over appelstroop...is ook zo! Ik heb een supergezond kind eigenlijk!:D

2. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ik bedoel het ook niet als wijsneus hoor, maar ik hoor altijd veel mensen zeggen dat de kinderen eerst gezond beleg moeten en daar wordt dan smeerkaas en smeerworst mee bedoeld. Maar als je ziet wat er allemaal inzit, dan is appelstroop echt veel gezonder.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een pinda-allergie is ook heel wat anders dan een notenallergie.

Maar als er al allergieen spelen is het raadzaam om allergenen pas na het jaar te introduceren. Dus ook soja(boter).

In vleeswaar kunnen ook melkbestanddelen zitten, dat moet je dan maar even checken.
    Mijn zoontje krijgt nu pas af en toe een plakje kipfilet.

Ik ben niet bang voor zoet, baal er juist van dat hij al een jaar geen appelstroop meer wil. Wat Tulip zegt, het is heel gezond.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Tulip, haha, zo vatte ik het ook niet op hoor!!!

Zogelukkig, zal de vleeswaren even checken ja!
    Soms verwacht je het helemaal niet, maar blijkt er toch ineens melk in te zitten! Best lastig, zo'n allergie!

We hadden het over een notenallergie en in de volksmond worden cashew/pinda's enz enz allemaal noten genoemd, terwijl ze dat niet zijn...ik heb een notenallergie en ik ben allergisch voor walnoten/pecannoten enz...terwijl dat ook eigenlijk helemaal geen noten zijn.

Denk dus niet dat de artsen dat verschil van noot/geen noot noemen...

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Soja krijgt mijn zoon trouwens wel.

Ipv gewone yoghurt mocht ik langzaam soja-yoghurt en vla proberen. Ging prima...

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Van soja is ook kaas te krijgen. Dit kun je bij een biowinkel wel meestal krijgen.

Hier was het ook veel stroop en nog steeds want hij heeft niet meer graag vlees.
    Kipfilet goed de ingrediënten lezen. Bij de meeste zit namelijk melk in. Die van de AH is melkvrij.

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dankje Antje!

Sojakaas, nooit van gehoord! Gaan we naar op zoek!

En kipfilet, zal het heel goed checken!

Liefs

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Zogelukkig, haha! Wrijf het er nog maar even goed in ;)
    'k Vind 't beide vies... vandaar maar meestal de verzamelnaam boter... brrr!

Hier werd cashewpasta volgens mij wel afgeraden door Stefan.
    heb 't ook nog niet geprobeerd.

Kalkoenfilet van Euroshopper en Aldi is in elk geval koemelk vrij.

Maar hier krijgt ze dus koemelkvrije margarine op brood ;)

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wajang boter mag onze zoon.
    noten en ei enz mag hij echt nog niet tot minimaal 1 jaar, ivm grotere kans op een reactie.

wat onze zoon lekker vind en mag is zonnepitpasta....
    Ik heb hem ook geitenkaas op brood gegeven en ging ook goed.
    gr brenda

10. fafje

fafje Niet meer actief

mn neefje heeft ook kma, amar die mocht van de ka wel ei... (??)

mn nichtje gefet hem ook dingne als ham ed...

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet niet of het voor iedereen geldt, ik ben niet zo thuis in de kma, maar mijn nichtje had kma en die mocht wel geitenkaas. Maar even navragen aan iemand die er echt verstand van heeft, voordat je mannetje er last van krijgt door mijn advies;)

12. geitenmelk eiwitten lijken op koemelk eiwitten daarom mogen de meeste kindjes met KMA geen geitenmelk. Maar als je wel tegen geitenmelk kunt, dan kan je dat gewoon nemen uiteraard.. zou het zelf niet proberen, werd afgeraden ook door de diëtist.

13. O ik had het niet eens gezien die manier waarop :)

welke margarine is koemelkvrij??
    Ik doe dat nooit op brood bij Jason, vind zelf boter en margarine allebei vies dus kan me niet voorstellen dat hij het nodig zou vinden haha.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wajang, becel, AH heeft een plantaardige margarine. Zitten niet zoveel vetten in als in roomboter natuurlijk maar voegt altijd wat toe. Hier moet ik juist van de dietist ruim smeren. Olijfolie op brood kan ook.
    Gooi hier ook altijd wat olijfolie door haar eten voor de vetten.
    Ik vind het zelf ook vies en eet het zelf ook niet maar 't is alleen maar irritant om het niet te lusten. Papa vond het hier ook een eis dat ze gelijk margarine op brood moest ;)

15. Belief

Belief Lid

19 mrt 2011
    79
    0
    0
    N-H
    Becel is inderdaad koemelkvrij.Zitten toch wel de nodige vit in die die kleintjes nodig hebben.

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Over de vleeswaren zonder tandjes, dat kan gewoon hoor. Quincy heeft ook gewoon vleeswaren op brood op voordat ze tandjes had. Wat ze heel lekker vond (vind) is rookvlees, met weinig zout wel. Weet niet hoe het zit met kma hoor, maar is wel iets wat ze makkelijk weg krijgen.

17. zogelukkig

In pincipe iedere margarine waarop staat 100% plantaardig.

In sommige margarines zit lactose, maar als het goed is heeft een kindje met kma daar geen last van. En er zit vaak melkzuur in margarine, maar dat komt van een plant, raar maar waar.;)

18. zogelukkig

Als er iets zout is (en miz dus niet geschikt voor kindjes) is het wel rookvlees! Ook licht gezouten rookvlees bevat veel zout, maar liefst 7,8 gram per 100gr. (Hoeveel plakjes zijn dat?). Ter vergelijking: achterham/kipfilet/fricandeau 2,3 gram, cervelaatworst 4,0 gram.

Een baby tot 1 jaar mag 1 gram zout per dag.
    Vanaf 2 jaar 2 gram.

19. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hij kan ouder zijn of geen zware koemelkallergie hebben. Of andere reden..
    maar de regel is dat het zowiezo bij deze kinderen risicovol is.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Correctie: een cashewallergie komt steeds vaker voor bij kleine kinderen. Mijn zoon is daar helaas een voorbeeld van en sinds ik met hem bij de allergoloog ben geweest heb ik me er wat meer in verdiept.

En ik ben zelf allergisch voor amandelen (ook voor hazelnoten, walnoten, paranoten, kemiri, pijnboompitten, pistache, en zal ik nog even doorgaan, alleen niet voor cashew), en ook die allergie komt vaker voor. Ik schaar amandelen overigens wel onder noten, maar het zou best kunnen dat ze daar niet in thuis horen. Mensen die allergisch zijn voor hazelnoten, zijn dat relatief vaak ook voor amandel.

Ongetwijfeld komen deze allergieën minder vaak voor dan KMA, maar als TS zelf ook al allergisch is voor noten (en nootachtigen) zou ik de grootste voorzichtigheid betrachten.
    Het grootste probleem met allergieën voor noten, pinda's, cashews en de hele familie is dat de gevolgen vreselijk kunnen zijn. Laat ik het erop houden dat ik erg blij was dat m'n zoon pas een allergische reactie kreeg toen hij al goed kon praten, zodat ik het meteen doorhad dat het foute boel was.

Deel Deze Pagina