Iemand met een tip? Onze hond is gisteren geopereerd aan een plekje op haar poot. Ze likt aan haar hechting en daarom moet er verband om maar het gaasje blijft plakken en elke keer als ik er nieuw verband om doe trek ik hem weer los en open. Wat kan ik op de wond doen? Bephanthen? Arnica? Calendulan gel? Ik had al aan vaseline gedacht maar dat sluit de wond af, ook niet de bedoeling. Kap is helaas geen opties omdat ze dan volledig in paniek raakt. Oeps, spelling fout in de titel, sorry!
Ik zou bethadine erop doen zolang het open is. Als het dicht is vaseline of iets verzachtends. En proberen de wond zsm te laten drogen, dus als het kan niet afdekken. (Moet het natuurlijk geen grote open plek zijn) Beterschap met het beestje!
Wat sneu! Gebruik je droge gaasjes? Vette gaasjes helpen namelijk tegen het blijven plakken. Ik zou niks op de wond smeren maar vette gaasjes bij je dierenarts vragen of hem om raad vragen. Beterschap voor je hond!
Als ik thuis ben gaat het verband er idd vanaf, maar als ik weg ben moet er wel iets om. Dank je, ze is alweer super vrolijk en druk, moet haar flink remmen. Ja nu droog gaas, heb nu ook geen vette watten of iets in huis. Morgen ochtend meteen even halen. Maar voor nu doe ik er wel bephanthen op, dank je!
Ik zou niets in een open wond smeren. (Hooguit betadine, maar dat helpt niet tegen het vastplakken.) Wat je wel kan doen is bij de apotheek ander gaas halen dat niet plakt. Bijv. metaline gaas of... Tja, van de nieuwste variant weet ik de naam even niet. Maar de apotheek kan je hier wel aan helpen! Het is wel wat duurder dan gewoon gaas, maar erg fijn spul.
Pas was de duimnagel van mijn zoontje eraf en toen adviseerde de arts om er gewoon vaseline op te doen en pleiser. Na enkele dagen mocht dat eraf. Dus ik neem aan dat dat bij een hond ook gewoon kan?
Vet gaas inderdaad. Evt langs de wondrand heel dun zinkzalf erop doen. En even laten drogen. Absoluut niets id wond. Wij gebruiken ook weleens kaasplak, een soort 2de huid. Kun je wel bij de apotheek krijgen. Nog nooit bij een hond geprobeerd, alleen bij nijn bewoners. Succes.