stoffen kruikzakken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Esma79, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    hallo allemaal,

Ik heb 2 plastic bedkruiken in huis. Alleen ben ik opzoek naar
    kruikzakken. Bij het googlen kom ik alleen kruikzakken tegen
    voor alumiumkruiken.
    Heeft iemand enig idee waar ik de kruikzakken kan kopen.

groetjes esma79

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat zijn plastic bedkruiken? Bedoel je deze: http://www.soer.nl/shop/images/Kruik2liter029.JPG
    Ik heb daarvoor nog nooit kruikzakken gezien

Die mogen volgens mij helemaal niet bij een pasgeborene. Ik zou toch aluminium kruiken aanschaffen/lenen.

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    volgens mij hebben ze de zakken daarvoor bij de xenos... maar ik heb ook gehoord dat je echt de aluminium moet hebben

4. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    Ja bij Xenos heb ik ze wel eens gezien. Incl. kruik voor 2 euro ofzo. Anders Blokker misschien?

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik mocht hier absoluut géén plasticen kruiken gebruiken voor de baby. moet per sé die aluminium-kruiken zijn. en daarvoor kun je overal (hema, babywinkels) zakken kopen. of als je handig bent, maak je leuke zelf. ;)

6. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    dan moet ik maar aluminium kruiken gaan aanschaffen.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb de mijne via marktplaats.nl op de kop getikt hier in de buurt. scheelde me meer dan de helft!
    misschien ook een tip voor jou?

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    deze mogen inderdaad niet, maar goed ook me zusje had ook die kruik in der bed, en opeen schreeuwt ze naar beneden en ja hoor kruik barste open in haar bed,terwijl hij helemaal niet vol zat, moet er toch niet aan denken dat het bij een baby gebeurt

9. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    die plastic kruiken mogen inderdaad niet, alleen de aluminium kruiken

enne........ even een tip onze kraamhulp had ons al gezegd dat ze die kruikenzakken niet mogen gebruiken, hebben we dus ook niet gekocht. kruik wordt gewoon in een hydrofielluier gewikkeld. heel simpel en goedkoop!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    oh, heeft ze bij ons niks van gezegd: wij mogen dus wel kruikzakken gebruiken.
    zo zie je maar, het is overal weer anders. ;)

11. frutseltje

21 sep 2008
    80
    0
    6
    Ik wou die tip ook net geven, bij ons mogen ze ze ook niet gebruiken, ik had ze bij de 1e ook gekocht, hele mooie hahaha. Maar ze vertelde dat er een keer een babytje zich heeft verbrandt op die manier dus nu knopen ze een hydrofielluier om de kruik en de kant van de knoop komt bij de baby.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mag niet, mag niet, mag niet.....
    het wordt afgeraden.

de rubberen kruikzak zou ik ook niet doen, die zijn doorgaans niet genoeg op veiligheid getest, dus kunnen makkelijker gaan lekken.

en wat betreft de kruikenzakken, dat verschilt per kh wat geadvsieerd wordt, maar als jij er een kruikzak omheen wilt doen, moet je dat vooral doen.

hier worden de kruikenzakken, die vele malen dikker zijn dan een hydrolfiele luier, gewoon gebruikt, met 'toestemming' van de kh.
    vind ik ook veel veiliger dan een luier die er van af kan rollen/glijden, onze zoon wurmt erg in z'n bed, dus de kruik eindigt regelmatig achter het matras.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Die kruik zakken kan je wel gebruiken om het bed te verwarmen (Dus als de baby er nog NIET in ligt om onduidelijkheid te voorkomen) ook kun je ze gebruiken om de kleertjes te verwarmen.

Maar ze mogen dus nooit in contact komen met de baby.

Even een andere vraag waarom zouden kruikzakken voor de alum. kruiken niet mogen? Onze kruikzakken waren inderdaad veel dikker dan een hydrofiele luier.
    (gebruik geen kruiken meer maar ben gewoon benieuwd)

14. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hier zij de kraamhulp dat ze het niet mochten gebruiken omdat de meeste kruikzakken met een koordje dichtgaan en stel je nou toch eens voor dat zo'n ukkie van een paar dagen oud op het idee komt om met het koordje te gaan spelen :rolleyes: maar goed zoals je ziet er zijn ook kraamhulpen die ze wel gewoon gebruiken (gek word je van al die elkaar tegensprekende adviezen trouwens :evil: )

moet trouwens zeggen dat wij de kruik altijd hebben gebruikt om het bedje voor te verwarmen en maar 1 of 2 keer bij uk hebben laten liggen. oh ja nog een tip van de verpleegkundige op neonatalogie, leg de kruik met de dop naar beneden (richting voeteneind) mocht er godvergeef ooit water uitlopen dan loopt het niet richting hoofdje van de baby

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik ben kraamverzorgende en ik gebruik gewoon de kruikzakken hoor..... En daaromheen doe ik de hydrofiel luier, zo geeft hij wel warmte af maar heb je wel een dubbele bescherming...

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal mee eens ;)!

Maar die luier eromheen kan er niet af rollen oid hoor ;). Die word namelijk vastgeknoopt en die knoop bij de rugkant van de baby, die knoop is zodat de kleine hoe dan ook niet tegen de kruik kan komen ;)!

Hier overigens metalen kruiken, dan een kruikenzak en dan een hydrofielluier eromheen geknoopt ;)!

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat van die knoop wist ik niet. maar ligt je kindje dan gewoon naast de kruik? dat vind ik nog steeds best eng. hier leg ik de kruik op het dekentje.

maar goed, heb er verder ook niet gek veel ervaring mee, hier twee warmbloedjes die vanaf dag 1 geen kruik nodig hebben gehad. ik heb er zelfs maar 1, terwijl kraamlijsten doorgaans aangeven dat je er twee 'moet' hebben.

hier worden de kruiken gebruikt om het bedje eventueel voor te verwarmen of aan het voeteneinde voor een beetje warmte, alhoewel ik ook dat vanaf de tweede week al niet meer doe.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kindje ligt idd naast de kruik, ongeveer een handbreedte ertussen en dan die knoop zodat ze er nooit tegen aan kunnen komen ;)!

Op het dekentje had hier denk ik ook niet warm genoeg geweest ;), hier heel wat weken twee kruikjes gehad onder de dekentjes, dus lekker warm bij de kindjes, maar toch steeds weer heel lage temp ;)!

19. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Misschien een gekke vraag...(ben ook maar een "beginneling" haha)
    Ons zoontje komt in mei...Waarbij het zonnetje schijnt de nachten niet overdreven koud zijn (lees: -8) Misschien een hele verkeerde redenering maar is het dan niet overdreven 2 kruiken?
    (heb er nu 1 met een kruikzak ;) )

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    nou ik heb er zo ie zo altijd maar 1 gehad. dus ik zeg is genoeg

Deel Deze Pagina