Dit kussentje?? Mijn zoontje heeft een plat hoofdje en we hebben al sinds vorige week fysio maar ik wil zo graag iets doen wat voor de nacht effect heeft want meneertje slaap absoluut niet lekker op zijn zij ivm overstrekken. Alle tips zijn welkom!
Ik niet..maaaarrrrrrrrrrr ik heb pas in een blad iets gelezen over een tarwekussen. Dat kindje had ook (een heel erg) afgeplat hoofd...en dan de achterkant. En toen werd ze aangeraden om een tarwekussen te gebruiken. Ze hebben toen een kussensloop gevult met van dat tarwevulsel...maar een cm of 2 dik dacht ik...zodat je net een holletje krijgt voor het hoofdje. Weet het allemaal niet meer precies...maar dat leek mij een erg praktische oplossing!
eerst naar de osteopaat, die kan een hele hoop doen aan overstrekken en ws ook aan de voorkeurshouding.
We gaan idd ook al naar de osteopaat. We zijn nu 2 keer geweest en gaan volgende week weer. Heb tot nu toe nog niet het idee dat het helpt tegen zijn voorkeur. Sarah: Ik heb er wel al wat over gehoord maar nog niks kunnen vinden op google wat ik precies kan doen.
Op zijn zijtje leggen met de babysleep misschien. Moet je hem wel omdraaien 's nachts naar de andere kant.
bij ons heeft behandeling door een osteopaat voor het overstrekken en voorkeurshouding wel geholpen, maar mijn zoontje was zo eigenwijs, dat hij lekker op zijn afplatting bleef liggen, er was toen geen voorkeurshouding meer, maar uiteindelijk heeft hij wel een redressiehelm gehad, deze heeft hij 6 mnd gedragen en met een super mooi resultaat, een bolletje zonder afplatting en 100% rond. Ik heb hem toen ie 6 weken was een maand in een babysleep gehad, alleen overdag, want 's nachts durfde ik dat niet. Hij heeft hier kort ingelegen, want meneer was zo sterk dat hij er uit rolde en lekker op zijn favouriete kant ging liggen.
Ik heb geen ervaring met dit kussentje. Wat ik wel weet wat je wel kan doen is - je kindje afwisselend op je linker en rechter arm dragen. Ook met voeden kun je hierop letten - Het bedje met regelmaat draaien. Baby's kijken graag naar het licht en zo draait hij zijn hoofdje afwisselend links en rechtsom. - bied hem speeltjes aan aan zijn niet voorkeurskant. Zo lok je hem uit zijn hoofdje te draaien - wissel de manier waarop je kindje in de box ligt. Leg hem ook op zijn buikje - je kan hem ook als hij in de box ligt op zijn zij leggen
Heb ook even gezocht maar kan ook echt niets vinden! Misschien bij onderstaande link eens navragen of ze iets kan maken? Weet ook niet meer in welk blad ik dat heb gelezen...en ik heb toevallig vandeweek alles bij het oud papier gedaan! Heb ook nog wat andere dingen gevonden! Succes! Made by karen: Granenkussentjes Baby-Walz Babykussen - Alle prijzen vergelijken met Twenga.nl back to sleep 27,50 ! Comfort en veiligheid in de slaap Dankzij Back to Sleep kan de Baby comfortabel op zn rug slapen. Back to Sleep bestaat uit twee zijdelingse rollen en een hoofdkussentje, die met behulp van klittenband op een matrasbeschermer worden vastgehecht. Het is gemaakt van luchtig materiaal dat voor perfecte luchtdoorlating zorgt en een compleet comfort garandeert. Back to Sleep is speciaal ontworpen om het risico van plagiocephalie ("plat achterhoofdje") te voorkomen dat aan de rugligging verbonden is. De schedel van een zuigeling kan immers als gevolg van zijn grote weekheid misvormd worden door de druk vanwege de verschillende soorten onderlagen waarop het hoofdje ligt. Dankzij zijn ergonomische vorm en het schuimrubber met visco-elastisch geheugen waarvan het kussentje van Back to Sleep gemaakt is, sluit het perfect aan rond het hoofdje van de zuigeling, dat bijgevolg geen enkele druk ondervindt. Rugliggingsteun voor de baby Hoofdkussentje Matrasbeschermer Aanpasbaar aan de grootte van de baby Ergonomisch hoofdkussentje van schuimrubber met visco-elastisch geheugen Sluit perfect aan rond het hoofdje van de zuigeling om het risico van "plat achterhoofdje" te voorkomen Luchtig materiaal voor perfecte luchtdoorlating en compleet comfort Wasbaar in de machine. 0-6 maanden
snap wat je bedoelt. Overdag kun je vanalles doen, maar die 10uur in de nacht wil je ook iets doen. DIt heeft namelijk meer effect dan de dag. Mijn dochter had ook een afgeplat hoofdje, zij sliep gelukkig graag op haar buik. DIt kussentje lijkt me fijn. Ik zou t zeker uitgeprobeerd hebben. Wat vind je fysio ervan??
Sarah wat lief dat alles hebt opgezocht. thanks. Goeie tip van die back to sleep. Dinsdag ga ik aan de fysio vragen wat zei het beste vindt voor J. Inlove, fijn dat je dochter een buikslapertje is hier helaas een echte rugslaper! is het wel helemaal goed gekomen??
@Luna..ja ik kon/kan het niet uitstaan dat ik niets kan vinden over dat graankussentje...en dan blijf ik zoeken! Hahaha! Ik hoop dat je snel iets vind wat werkt! Bij Finn was het trouwens van de een op andere dag over! we liepen ook bij de fysio.
@ luna, het is idd helemaal goedgekomen. Ze heeft geen helmpje nodig gehad. Daar ben ik wel blij mee. Was t wel nodig geweest had ik t wel gedaan maar goed. Fysio zei dat tegenwoordig niet meer zo snel een helmpje gegeven wordt. Had verschillende redenen zei ze toen. Ik heb een paar keer fysio gehad en tips mbt t slapen, plaats van t bedje. Een muziek en lichtjesding (peekaboo van fisher price) aan de niet voorkeurskant. T zijlig kussentje voor smiddags. Die back to sleep heb ik ook gehad, dat was wel goed voor de druk op t hoofdje volgens de fysio maar de voorkeurshouding verhelpt t niet. Toch wel gebruikt voor de keren dat ze wel op de rug sliep! Dan had ik toch t idee dat t minder "kwaad" kon. Ze is nu 2,5 en t is helemaal goed gekomen, ze toch behoorlijk scheef