Wat op envelop zetten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nijntje01, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Voornaam man - voornaam vrouw & kids

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Pardon, 'het mannetje eerst'?
    Wat een rare uitspraak...

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zet er altijd fam. met naam man op.
    naam vrouw heb ik nog nooit gedaan.
    voor ik getrouwd was gebruikte ik ook de achternaam van mijn man als ik telefonisch dingen moest regelen

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik het ook niet leuk vind om kaartjes te krijgen waar alleen de achternaam van mijn partner en mijn kind op staan. Net alsof het niet voor mij is bedoelt omdat hij nog even wil wachten met trouwen (financiële aspect; hij wil een groot feest, etc. het kan mij allang niet meer boeien, ik wil dezelfde achternaam!). Ik word er gewoon verdrietig van dat ik instanties opbel voor mijn kind (dokter, tandarts, etc.) en dat er telkens wel geverifieerd moet worden dat hij een andere achternaam heeft.

Het is dan net alsof ik er niet bij hoor of niet besta ;) Maar ik zeg er wel bij dat het meer mijn gevoel is dan dat het andermans intentie is. Want het is wel gewoon goed bedoelt en natuurlijk ook voor mij. Ik heb het liefst (totdat we getrouwd zijn) Familie achternaam partner - achternaam mezelf of alle namen van ons drieën (dat is sneller).

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wat ik deed was "voornaam man", "voornaam vrouw" + kids

6. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Zo doe ik het ook.

7. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Toen wij in verwachting waren van ons eerste kindje heb ik dit gelijk duidelijk gemaakt. Voor mij hoeft dat trouwen ook allemaal niet, man zou het nog graag willen denk ik in de toekomst.
    Daarom hier gekozen voor geregistreerd partenerschap. Nu dragen we allemaal dezelfde achternaam ;) Man kon zich hier wel in vinden en snapte dat ook wel.

Deel Deze Pagina