32 weken en kleine minder voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by flowertje36, Jan 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hej dames.

Vandaag officieel 32 weken. Het valt me al een paar dagen op dat ik de kleine minder voel.
    En dan bedoel ik minder heftig. Hij laat nog wel af en toe van zich horen, maar dit is meer d.m.v. een kleine schuif.
    En het is allemaal wat minder krachtig als voorheen. Niet meer de dikke bulten overal die ik ken van zijn bewegingen.

Kan dit komen door het termijn??

2. Mimy1

Mimy1 Actief lid

Nov 29, 2014
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies vanaf die termijn ben ik dat ook gaan ervaren. Kleine is stukken rustiger geworden, idd wat geschuif en geen echte schoppen e.d. meer..
    Hij heeft bijna geen ruimte meer nu, is waarschijnlijk al aan het indalen dus ligt echt klem.
    Let er goed op dat je hem wel blijft voelen, gedurende de dag maar dan wat zachter.

3. flowertje36

Heb vorig weekend wel onwijs veel buikkrampen gehad in de vroege morgen.
    Zou dit dan te maken kunnen hebben met indalen? En kun je zoiets merken als de kleine is ingedaald?

4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,028
    457
    83
    Female
    Groningen
    Ik had dit een aantal weken geleden ook. Toen ik me echt zorgen ben gaan maken er over heb ik de vk gebeld. Doorgestuurd voor een ctg. Daarna was ik weer gerust gesteld. De volgende dag bewoog ze weer zoals ik gewend was :)

Dus, als je je zorgen gaat maken, gewoon de vk bellen! Daar zijn ze voor

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ik heb zo'n banner met tekst op mijn bureaublad staan, en daar stond met 31 weken op dat de kleine nu bijna geen ruimte meer heeft en daardoor meer slaapt. Dus in dat opzicht kan het kloppen wat je voelt. Ik voel mijn uiterst beweeglijke manneke ook stukken minder dan voorheen, maar nog wel veel in de namiddag/avond.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Hoort er bij. Zolang de de kleine wel voelt en met regelmaat is het prima. Heeft idd met bewegingsruimte te maken. Bij mij vanaf begin deze week een stuk minder felle bewegingen maar wel met regelmaat.

7. flowertje36

Bedankt dames! Ben weer stuk gerustgesteld! Wil in het weekend niet echt bellen na de verloskundige als het dan voor niks is voel ik me zo schuldig!

8. Watermann

Watermann Niet meer actief

Je hoeft je nooit schuldig te voelen. Ik ben gister avond na het ZH geweest voor ctg. Er was gelukkig niks aan de hand. Als jij je er niet fijn bij voelt, altijd bellen!

9. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    1,416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je echt zorgen maakt kan je altijd bellen hoor vind ik. Hoogstwaarschijnlijk niet nodig om je druk te maken, maar liever een gerustgestelde mama dan eentje die zich onwijs veel zorgen maakt. :)

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde, maar daarbij voel ik hem ook minder vaak. Maar hij stuiterde wel 24/7 in mijn buik daarvoor. Dus dan is minder niet gelijk zorgwekkend denk ik.

11. flowertje36

Ik voelde hem ook altijd heel erg bewegen maar zo ineens minder heftig en minder vaak vond ik beetje verontrustend... maar blijkbaar hoort het erbij dus wachten wel rustig af wat er gebeurt.

12. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

Oct 24, 2013
    434
    1
    16
    Ik heb het ook én herken het ook!

13. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,071
    0
    0
    Leiden
    Iets minder mag. Toen ik zwanger was van mijn zoon voelde ik ineens allen in de ochtend een stomp en in de avond 1 stomp. Dit vond mijn vk te weinig werd steeds doorgestuurd voor ctg. Deze was altijd goed echo's werden nooit gemaakt al had dat achteraf dus wel gemoeten.. Helaas heeft mijn zoontje wel een hele lichte vorm van pvl (zuurstof te kort tijdens zwangerschap) er loopt nog onderzoek naar hoe dit is ontstaan. Ik wil je niet bang maken maar bij twijfel of ineens stuk minder voelen zou ik wel bellen en laten checken.

14. flowertje36

Ook minder goede verhalen zijn welkom. Gelukkig is meneer vandaag weer wat meer aanwezig. Dus misschien dat hij anders gelegen heeft.

15. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,071
    0
    0
    Leiden
    gelukkig voel je hem nu weer meer. ik zat inderdaad erg te twijfelen wel of niet dit bericht te plaatsen maar met mijn verhaal en 2 verhalen met slechte afloop ben ik hier wat gevoeliger voor afwachten.
    Ik was ook altijd zo van ahhh zal er wel bij horen ga de vk niet storen in het weekend voor zo een klein dingetje, maar blijkbaar is het toch belangrijk dat we dit juist wel doen.

16. flowertje36

Ja ik ben ook zo'n iemand hoor. Het zal er wel bij horen. Wil niet te vroeg elke x bellen dus dan til ik het maar over het weekend.
    En als je al twee ervaringen hebt ben je helenaal alert en dan weet je ook dat het gewoon echt moet aan die bel trekken.

Share This Page