Misschien wel een domme vraag, maar ik heb (vermoedelijk) heel vaak harde buiken. Maar ik twijfel soms of het niet de baby is die ik voel. Nu bijv ook. Ik voel de baby wat bewegen en ineens een kontje uitsteken en in no time is ineens mijn buik verder ook hard. En geweon rondom hard. Als ik mijn buik dan vast pak is het een harde bal. Maar toch twijfel ik dan of het niet het lichaampje van de baby is. Waarom ik twijfel? Nou, vaak lijkt het of de bal aan een kant of in het midden wat harder is en de rest net ietwat zachter (ook hard maar net ietsje zachter) Omdat ik er vandaag vaker last van heb en er ook wat menstruatiepijn bij komt als mn buik hard word heb ik gebeld en moet ik morgen mijn urine checken op blaasontsteking en voor de zekerheid even rustig aan doen. Maar tvoelt zo knullig omdat ik twijfel of het niet steeds t lichaampje van de baby is wat dan hard tegen mijn buikwand aan drukt. Nog even verder ter info. Het voelt echt als een drukkend trekkend gevoel tegen mijn buikwand en het komt en gaat. Zeker nu, als dit daadwerkelijk harde buiken zijn heb ik er al minstens 15 gehad het afgelopen uur. Hoe bepaal ik of het niet de baby is die 'rondzwemt' maar een harde buik is?
Ik lees even mee! zit namelijk met hetzelfde.... Ik twijfel ook een beetje.. Ik heb geen blaasontsteking, dus vraag me wel af waarom zoveel harde buiken..Het doet niet echt pijn, maar voelt ook zeker niet prettig. Ik weet wel dat je een harde buik kunt krijgen als reactie op het bewegen van je kindje.... Ben benieuwd naar reacties!
Een harde buik is echt wel de volledige buik (baarmoeder die hard word), op 33 weken is dat dus zowat je volledige buik! Bij een harde buik kreeg ik het altijd heel benauwd, moest gaan zitten en deed ook pijn! Maar heb altijd veel voorweeen gehad. Aangezien jij zegt dat het meestal een deel van je buik is, vermoed ik dat dat de baby zal zijn. Als je bij een harde buik met een vinger op je buik duwt, komt daar ook niets van beweging in, dat kan je geen millimeter induwen
jawel hoor, je kan ook gedeeltelijk een harde buik voelen. Dan steekt hij idd deels omhoog waar kindje net heeft bewogen. Hebben jullie ook al zo'n druk kindje?
Niet normaal meer hoe druk.... Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, maar al heel vroeg begon ik hem te voelen. Vraag me af die van mij wel aan die 20 uur slaap komt
Bij mij verder niet echt een drukke baby. @lisa, daarom twijfel ik ook zo...omdat echt het grootste gedeelte van mn buik wel keihard is...geen millimeter in te drukken en dus ook niet weg te duwen is...