migraine aurabeeld

Discussie in 'De lounge' gestart door annekulpe, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    is er iemand bekend met dit, migraine ken ik wel maar aurabeeld niet?

2. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    hier ook "aura" beeld tijdens migraine...ik noem het "stroom" in mijn oog ..vind het verschrikkelijk..moet er zelfs van spugen..zie dan bijna niets meer alleen dat "stroom" in verchillende kleuren..

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb het voor de eigenlijke aanval: Links in mijn beeld zit dan een ovale boog van gekleurde kartelrandjes en in het midden van mijn beeld zit een wazige vlek, waardoor ik niet meer kan lezen. Heel vermoeiend. Zodra ik naar de kartelrandjes probeer te kijken (het is een soort zenuwachtige regenboog, bedenk ik me net) dan springt hij opzij, en zo krijg ik hem nooit helemaal goed in beeld.

Als ik auraverschijnselen heb, dan duurt het nog ongeveer een uur voordat mijn migraine in alle hevigheid losbarst. Op zich is dat dus een mooie waarschuwing: Heb ik nog even de tijd om te douchen, een schone handdoek op mijn kussen te leggen en de ramen te blinderen. Ik loop mijn huis nog even door om alle dingen die sterk ruiken af te sluiten (flessen shampoo, potjes kruiden etc), want tijdens een aanval ben ik overgevoelig voor geuren, en daarna kan ik gaan liggen en wachten tot de hoofdpijn en de misselijkheid komen.

Mooi man, zo'n neurologisch waarschuwingssysteem. ;)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb het ook. Ik zie lichtgevende kringeltjes flikkeren in mijn ogen, soms zie ik maar de helft van dingen: bijvoorbeeld van het woord "donderdag" zie ik dan "dond ", en daarbij krijg ik dan tintelende handen en tintelingen rondom mijn mond. Ook kan ik niet meer op woorden komen en zeg ik dingen die nergens op slaan. Als ik bijvoorbeeld wil zeggen : ik heb zo'n hoofpijn" zeg ik "ik moet een broodje appel" of iets dergelijks. Tel daarbij nog een bonkende stekende pijn achter een oog bij op, en soms verschrikkelijke misselijkheid, dan heb je mijn migraine met aura. Niet fijn!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Lijkt op dat van Belle dus..

6. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Oh, ik heb die kringeltjes ook en dan zie ik alles maar voor de helft. Maar heb daarna nooit migraine gehad.

Ik voel me dan wel moe en overwerkt.
    En dan rust en dan gaat het veel later wel weer weg maar ik wist nooit wat dat was.

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik heb dat ook, nooit geweten dat het zo genoemd werd :D .. weer wat geleerd :D

Maar ik heb hele erge migraine, heb het zo erg dat de linker kant van mijn lichaam verlamd raakt als ik migraine heb :( ... Maar ik heb inderdaad ook die vlekken/strengeltjes in mijn ogen, kan het niet echt uitleggen wat het is maar wel grappig dat ik nu weet hoe het heet :D

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is ook migraine Lonnie, alleen zonder de hoofdpijn. Kan ook hoor, al komt dat niet zo vaak voor. Ik heb het ook weleens zonder hoofdpijn gehad. Maar officieel is dat gewoon migraine.

9. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hoe gaan zwangere dames eigenlijk met migraine om? Ik ben niet zwanger maar nu al doodsbang voor migraine! Zelf heb ik geen aura alleen de vreselijke hoofdpijn,soms links,soms rechts. Een pilletje fromirex lost het gelukkig op want de hoofdpijn duurt bij mij ongeveer 24 uur :( Als ik me goed druk heb gemaakt krijg ik de neiging met mn hoofd tegen de muur te slaan,zoveel pijn doet het!

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Tja, paracetamol en uitzitten helaas. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik daardoor een aanval van drie dagen gehad en ik kan je vertellen, da's niet tof. Ik hoop gewoon dat het niet gebeurt!

11. chantal1984

Het gekke is dat ik tijdens de zwangerschap geen enkele migraine aanval heb gehad, heeeeeeel raar maar volgens de dokter kwam dat door de hormonen, maar goed heb nu dus weer gewoon migraine :(

12. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ze hebben mij er ook naar gevraagd toen er migraine geconstateerd werd. Maar gelukkig heb ik geen rare vlekken, streepjes of dergelijke.

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb ook geen aura ervoor.
    Maar wel aanvallen van 72 uur.
    Vreselijk gewoon!
    Je houdt niks meer binnen en die geuren idd :pale:

Heb nu speciale neusspray voor migraine gehad (kan niks slikken)
    Maar durf niet zo goed :oops:
    Voel vantevoren niet of het gewoon hoofdpijn is of migraine en ben bang migraine op te wekken ermee.

Hier ook wel eens de gedachte .. hoe gaat dat als ik zwanger ben?
    Of vooral: wat als je tijdens de bevalling migraine hebt/krijgt?
    Ik denk dat ik gek zou worden wanneer dat zou gebeuren!

Hebben jullie allemaal speciale medicijnen ervoor?

14. chantal1984

ik heb speciale medicijnen er voor maar die zijn zo zwaar dat als ik 1 pilletje slik dan ben ik gelijk een hele dag nok out en 2 dagen daarna ben ik nog duf, ik kom ff niet op de naam maar ze ook erg duur ... probeer ze vaak niet te nemen maar ja ik moet wel ivm die verlamming die ik krijg...

hebben meerdere meiden dat verlammings gevoel ?

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee geen verlamming, maar wel een dof tintelend gevoel aan mijn handen en rond mijn mond.

Ik slik normaal speciale pijnstillers van de dokter ja, maar die mogen nu helaas niet

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nog even een tip: ik had eerst bijna drie aanvallen per week, tot ik overstapte van gewone koffie naar caffeinevrije koffie. Nu heb ik nog maar drie aanvallen per jaar!

17. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Dit is allemaal erg herkenbaar.
    Heb maar een paar keer per jaar een aanval maar voel het altijd aankomen.
    Begint idd met allemaal vlekken zien en de rest is allemaal wazig, dan stopt dat en meestal voelt mijn linkerhand/arm erg gevoelloos om na een tijdje enorm te gaan tintelen. Ik heb t ook eens gehad dat mijn mond mee deed.
    Als dat begint mag ik wel alvast een pijnstiller nemen want zodra dat over is begint de enorme hoofdpijn.
    Ik ben hier eigenlijk nooit mee naar de dokter gegaan en neem altijd ibuprofen die ook niet altijd helpt als ik een zware migraine aanval heb.

Wel 'fijn' om te lezen dat er meerdere zijn die dit hebben. Vroeg me de 1e paar keren dat ik dit had weleens af of er niets raars in mijn hoofd zat.

Groetjes Debby

18. chantal1984

ik mocht die medicijnen ook niet tijdens de zw nemen maar gelukkig had ik ze toen niet nodig, ik heb het idee dat het nu wel na de zw 10x erger is geworden... :(

19. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last gehad van aanvallen..in de eerste week na de geboorte van Meagan kreeg ik gelijk een mega aanval..pfff..maar wat het nou precies triggert ?...geen idee..

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ook bij mij is het bekend. Ik zie ook vlekken en kleuren, kan niet tegen luchtjes en daglicht is echt uit den boze.

Afgelopen zondag werd ik wakker en voelde ik hem al, en ja hoor de wc was mijn beste vriend. Direct op zoek naar mijn maxalt, maar mooi op. Ben naar de noodapotheek gegaan, en heb echt ruzie staan maken om 1 zo'n tablet. Uiteindelijk gekregen, ingenomen en om half 3 was ik migraine vrij.

Oh wat haat ik het, zelfs de mooie kleuren. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook zonder hoofdpijn kleuren zie om mensen, maar dat staat er weer buiten.

Groetjes
    Elvira

Deel Deze Pagina