Wat op keukenwand

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Rvs plaat zou ik niet doen, gauw krassen

Tegels idd, evt alleen achter t fornuis

Wij hadden in ons oude huis een glaswand laten plaatsen. Erg mooi, strak en makkelijk schoonmaken (geen voegen enzo). Kun je ook in meerdere kleuren krijgen (wij hadden wit)

Die zelliges vind ik ook geweldig, man vind t helaas helemaal niks.
    Als wij een nieuwe keuken gaan plaatsen in de toekomst komt er denk ik weer een glaswand, of afhankelijk van het werkblad daar een spatrand van oid. Voorlopig nog niet erg aan de orde ;)
    Maar is dat evt een optie? Een stuk werkblad doortrekken naar de achterwand (dunner natuurlijk, maar dat het wel hetzelfde eruit ziet)

2. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Krijg je vetvlekken/-spetters er ook uit? Moet je dan schrobben of met een doekje afdoen?

3. Diro

Diro Niet meer actief

Wij hebben een rvs plaat, bevalt heel goed!

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat zou ook nog kunnen, van het fornuis tot aan de afzuigkap. Een smalle rand raadde de keukenmeneer af.

5. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Wij hebben een trespa plaat, een soort kunststof. Superhandig, precies op maat gemaakt en heel makkelijk met een sopje schoon te houden. Geen voegen tussen de tegels enzo. Een moderne uitstraling heeft het.

6. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    We hebben alle wanden in de keuken gestuct en dan geverfd met Histor Clean. Ook boven wasbak en kookplaat. Voordeel is dat het mat blijft als je het wast en je kunt boenen als je wil, alles wordt schoon. We hebben het al aantaal jaar en het blijft mooi.
    Het is wel zo dat als bijv. je rode pastasaus spetters hebt, dan neem ik het direct af en na het eten maak ik standaard aanrecht en wand schoon (is een gewoonte van mij).

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alle apparatuur is rvs en krijg het prima schoon. Maar wat we nu hebben (niets dus) vind ik mooier.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je het met een zachte doek schoonmaakt krijg je toch geen krassen? Schuurspons is geen optie nee ;)

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn moeder laat een glasplaat plaatsen.
    Ideaal :)
    Zelf hebben wij tegels.

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Zo dacht ik ook maar zo’n hele plaat :eek: nou ben ik extreem op vlekjes, veegjes enz. Had op een gegeven moment best duur spul maar zelfs dan moest ik oppassen om geen vlekken te krijgen.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben rvs op de achterwand. Vindt het niet mooi, maar zat al in deze keuken.

Het is qua schoonmaken echt ideaal! Ga er altijd met een nat microvezeldoekje over en is zo schoon. Het krast absoluut niet.

Zelf vind ik schilderen plus een glasplaat mooier, of tegeltjes.

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben over de afwasbare muurverf een glazen wand van 50 cm hoog, het glas is in de kleur Van de keukenkastjes gespoten.

Ziet er niet alleen super mooi en strak uit maar ook nog eens heel makkelijk en praktisch.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zou je denken, maar ik heb het anders gezien in de praktijk :)
    Al verwacht je dat een achterplaat wel minder kwetsbaar is dan wanneer t een echt gebruikt oppervlak is zoals een werkblad.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Gewoon met een vastdoekje en een beetje dasty of blue wonder, of meestal met een glorixdoekje. .

sillies vindt dit leuk.
  15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben ons hele keukenblad door laten lopen op de wand, waardoor we nu een spatrand van 25 cm hoog hebben. Daarboven glasvezel behang met schrobbare muurverf (Histor Clean). Mocht je een foto willen zien, dan wil ik je wel een via een pb sturen.

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben het keukenblad tien cm hoog doorgetrokken op de muur en achter fornuis een rvs plaat. Makkelijk schoonhouden en met spul van de wibra ook mooi te houden

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit hebben wij ook, bevalt goed! We hebben een keramisch aanrechtblad en boven het aanrecht overal een opstaande rand van 10cm.

Piep2016 vindt dit leuk.
  18. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij hebben plaat bij besteld zelfde als keukenblad. Staat chique, goedkoop en praktisch

19. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wij hebben het blad 10 cm hoog op de muur laten doorlopen, achter het fornuis een glasplaat de de rest geverfd met afneembare verf. Bevalt heel goed en na 5 jaar ziet het er allemaal nog uit als nieuw!

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik kende het niet, maar heb er nu veel over gelezen en het lijkt me praktisch en mooi. Je hebt dan echt geen blad of tegels meer nodig?

Deel Deze Pagina