Huisdieren tijdens vakantie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Hoe doen jullie dat met jullie huisdieren als jullie op vakantie gaan.

Een hond kan met een autovakantie makkelijk mee. Maar een vliegvakantie? Of laat je iemand je hond/kat/konijn verzorgen. Of gaat je dier zelf ook logeren?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik laat altijd mn tante oppassen bij ons in huis. We hebben 2 katten.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

De kat blijft thuis. Mijn ouders komen dagelijks langs. Onze kat heeft ook niet zo veel nodig.
    Binnenkort krijgen wij een pup. Die gaat gewoon mee op vakantie. Wij gaan eigenlijk niet met het vliegtuig op vakantie.
    De hond van mijn ouders gaat af en toe naar een pension tijdens de vakantie. Een pension zonder hokken, de honden slapen in een soort woonkamer. Verder hebben ze een groot weiland om te rennen.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier zorgen buren altijd voor onze katten. Als we drie weken op zomervakantie gaan dan vraag ik drie buren ieder een week. Onze kat is hoogbejaard en ziek, die wil ik niet naar een pension brengen omdat ze het niet gewend is. Mocht er volgend jaar een nieuwe kat komen dan gaan we deze wel vanaf het begin aan een pension laten wennen.

5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Mijn ouders, broertje of zusje geven de katten eten ( wonen in polder kunnen zelf in en uit) ,hond gaat bij meer dan 1 nacht weg logeren bij vrienden.

Als we 1 nacht weg gaan dan blijft hij thuis en laat mijn vader hem uit meerdere keren per dag en speelt met hem.

6. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Katten blijven thuis, honden gaan naar het pension.

7. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Onze hond gaat altijd mee op vakantie. Voor onze katten hebben we altijd oppas thuis. Of de oudere kinderen van mijn man, ons schoonzus of mijn moeder. Gelukkig altijd goed geregeld bij ons.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Onze vorige kat (oud beestje) ging meestal naar de oma van mijn man tijdens vakanties. Twee oudjes bij elkaar, gezellig!
    Maar als we een paar dagen weggingen zorgden de buren ervoor.

Onze huidige kat raakt in de war als hij alleen thuis is en is te wild voor oma. Als we 1 of 2 nachtjes hoogstens weggaan, zorgen de buren ervoor en anders gaat ze naar het pension.

De hond gaat gewoon mee naar bestemmingen met een fijn klimaat. We laten haar bij mijn ouders als we naar een warm land gaan of op de wintersport. Ze heeft voetproblemen, dus strooizout en ijsklonten op haar poten of een hete ondergrond, grind etc. is voor haar extra pijnlijk.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hond gaat naar schoonouders

Cavia's blijven met een weekend weg gewoon alleen thuis zonder oppas en bij langer naar Mn ouders.

10. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Mijn hondje gaat naar mijn moeder als wij op vakantie gaan en het hondje van mijn moeder komt bij ons als zij op vakantie gaat.

11. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    In de zomervakantie gaan de honden zelf op vakantie naar een zorgvuldig uitgekozen pension.
    In november gaan we nog een week op vliegvakantie en dan komt de oppas van zoontje/oud buurmeisje/onze "aangenomen dochter" hier in huis...met haar moeder en zus als backup.

12. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wij brengen onze katten naar een pension. Voorheen lieten we ze thuis en kwamen mijn ouders langs om ze te verzorgen. Hebben er fijne ervaring mee gehad de eerste keer en was allemaal goed gegaan, sindsdien reserveren we elk jaar een plekje voor ze tijdens onze zomervakantie. Bij weekendjes weg komen mijn ouders ze wel gewoon verzorgen.

13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Buren of kennissen uit het dorp passen op de kat. Hond namen we mee in de auto en we gingen toen niet op vliegvakantie. Als we weer een hond zouden hebben zouden we het ook zo doen, of we zouden haar naar vrienden of familie brengen om op te passen, maar dan ging met onze vorige hond niet. Pension kan ook natuurlijk.

14. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Nadat we verhuisd zijn gaat de poes naar het pension. Daarvoor bleef de poes thuis en kwamen mijn ouders en soms mijn broer eten geven.

15. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Als wij op vakantie gaan, dan komen mijn ouders hier in huis om voor alle dieren te zorgen. Nu willen we een weekend weg met hun, een oppas vinden is nogal een uitdaging omdat wij dieren hebben die je niet uit logeren kan doen.

Als mijn ouders op vakantie gaan, komt hun hond hier naar toe

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hond gaat naar familie of vrienden.
    Hen geen zin in gedoe met de hond tijdens vakanties. Gedoe in de zin van moeten uitlaten of bepaalde uitjes te moeten skippen omdat het voor honden niet handig is of omdat honden ergens niet toegestaan zijn.

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Nu geen dieren meer.
    Maar toen we nog konijnen hadden deed de buurvrouw ze verzorgen. Wij passen ook op hun hondje als dat nodig is.

18. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Onze hond gaat mee. En wanneer dat niet kan, gaat ze naar mijn ouders of naar de fokker om te logeren.
    Onze koi wordt helemaal automatisch geregeld. Maar daarom wil mijn man het liefst wel in Nederland blijven, zodat hij toch snel even naar huis kan rijden, mocht er toch iets niet helemaal goed gaan. (Gelukkig nog nooit gebeurt hoor).

19. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Onze overburen zorgen voor onze katten als wij weg zijn. Hun zijn van middelbare leeftijd en gaan nooit weg tijdens schoolvakanties.
    Wij zorgen voor hun katten als ze op vakantie zijn. Erg fijn dat het op deze manier kan.

20. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mijn schoonmoeder zorgt voor de kat, vissen en baardagaam (die hoeft eigenlijk maar 1 of 2x wat sprinkhanen en een keertje vers water). De slang doen we zelf, die kan wel ff zonder eten.

Deel Deze Pagina