wat op matras voor vruchtwater

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door flowertje36, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik vond persoonlijk een matje uit t kraampakket veilig genoeg. Maar mijn vliezen braken ook niet in een keer zo dat ik compleet leeg liep. Volgens mij gebeurt dat ook niet heel vaak en dan kan het natuurlijk overal gebeuren (bank, autostoel, tapijt..) ;)

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had zo'n smerig plastic 1 persoons beschermer in m'n kraampakket zitten. Die had ik erop gelegd en een groot badlaken er over tegen het kraken.

De eerste nachten waren niet echt fijn, maar daarna had ik er geen last meer van;)

Andere oplossing kon ik ook niet bedenken omdat we een splittopper op de boxspring hebben.

Vliezen zijn uiteindelijk pas gebroken toen ik in het ziekenhuis was. Gelukkig maar, want het gutste steeds met elke wee eruit:D haha. Ben blij dat het op een ziekenhuis bed was en niet m'n eigen bed!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik had bij mijn oudste er een van de Action, maar bij de tweede zwangerschap verkochten ze (bij onze Action) geen 2p matrashoezen meer. Ik heb er toen een bij de Hema gekocht. Die was rond de 30 euro, als ik me niet vergis. En hij heeft zijn werk goed gedaan, want bij mij braken de vliezen wel in bed.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ik had het plastic zeiltje uit het kraampakket op het matras liggen en daar over heen een aantal badhanddoeken

5. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Ik had een waterdichte molton gehaald bij de action en het elastiek eraf geknipt, deze strak op de topper gelegd en eroverheen een gewone molton en hoeslaken. Werkte perfect zo!

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik had ook zo'n ikea molton vantevoren met een dikstrandlaken eroverheen en daarover de gewone molton en hoeslaken. Toen de weeen begonnen hebben we (eehm.. ik delegeerde vooral) het bed opnieuw opgemaakt met over de waterdichte molton zo'n groot zeilmatje uit het kraampakket en een paar losse matjes erop. Bij de eerste hebben we een nieuw matras mogen kopen dus ik nam het zekere voor het onzekere, ook als was ik hoogzwanger tijdens de hittegolf van afgelopen zomer (zweten!!!)

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier hebben we de waterdichte hoes van IKEA gekocht.

8. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb nu, net als de vorige keer, op het matras verfplastic liggen van de actiion. Is vrij groot. Deze dubbel gevouwen en het hele matras (180X 210) mee kunnen bedekken. Daarboven op het matje uit het kraampakket en vervolgens de molton en hoeslaken. Het is even een paar dagen wennen, maar het matras blijft schoon voor weinig geld. Gelukkig is het nu geen warme zomer zoals bij de oudste want het ademnt niet echt;). Zodra ik ben bevallen gaat het er ook gelijk af:)

Deel Deze Pagina