@ Pinkiepink, dat is bij ons ook het geval, als ons zoontje het bezoek ziet wil hij niet naar bed. Echter komt 1 stel vrienden al eerder met hun dochtertje, ze willen haar ook voor het bezoek op bed hebben. Maar zelfs dat zal bij ons zoontje al problemen opleveren. Dat wordt dan maar even tv kijken op bed. Vuurwerk wordt hier amper afgestoken. Althans we zien nooit afval van vuurwerk liggen als we thuis komen. We hebben nog niet eerder hier thuis oudjaar gevierd.
Ahh bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee!! Meer is altijd welkom natuurlijk . Hier begint het rond een uurtje of 8, Isabelle ligt als het goed is dan al op bed en Milan mag opblijven van ons, maar als 'ie moe is en naar bed wil, is het ook prima. Alle andere kindjes zijn al wat ouder (tussen 5 en 10 ongeveer). Vuurwerk is bij ons in de straat niet echt, maar in de zijstraten wel heel veel! En een stel vrienden van ons neemt ook wat siervuurwerk mee.
Wij gaan dit jaar naar m'n zwager met vrienden. Hoefde niets te maken, hun zouden voor alles zorgen, ga toch op verzoek nog wat hapjes maken: - Bladerdeegspinazie hapjes met feta - Bladerdeeg met champignons en blauwe kaas - Quiche (ik denk met broccoli en zalm) - Wraps met zalm, komkommer en boursin - Dadels met monchou en ontbijtspek, even bakken in de pan - En nog iets met italiaanse ham en kaas Het begint bij hun om 21.00 uur, wij gaan met hun eerder samen eten zodat de kindjes op tijd naar bed kunnen en hopelijk slapen voordat de visite komt.
Toastjes met allerlei smeerseltjes voor erop, gevulde eieren, zalmwraps, van die kipsnacks en gehaktballetjes, droge worst en kaas, chips en natuurlijk oliebollen (wordt voor gezorgd door de vrienden die komen ) en zelfgemaakte appelflappen. Lijkt me wel voldoende zo
Hier is het zoals ieder jaar een zeer uitgebreid menu. Wat het dit jaar is weet ik niet, want het is deze maal niet bij ons thuis maar bij vrienden van ons. Vorig jaar was het dit. - heleboel vers gemaakte hapjes (o.a. zeeuwse mosselen met een lekker sausje) - voorgerecht ( gerookte zalm met granny smith appel met limoen en sjalot) -hoofdgerecht ( varkenshaasje met een een wildsausje, gratinaardappelen, verse groentjes) - dessert ( tiramisou op basis van speculoos, witte chocomousse, en muffins) Zo dat was het een beetje, oja wij hebben een open keuken met een eiland, dus het is wel wat koken maar toch gezellig koken met mensen er rond met een drankje.
Ik ga voor het eerst zelf oliebollen maken. En dit jaar maak ik zelf gehaktballetjes in tomatensaus met oosterse kruiden laos, en nog 2 anderen die ik even niet meer weet haha, maar geeft een heerlijk smaakje. En geitenkaasje met honing en plakje spek in de oven. Mn zusje maakt gevulde champignons en dan nog gewoon wat nootjes en chipjes.
yummie, ik lees hier allemaal lekkere dingen. Maar ik eet niets speciaal. Home alone met oud en nieuw...