Wat opvalt!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door penseel, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

ow echt he, hier ook hoor momenten en dagen dat ik denk.'' help!!'' En ze achter het behang kan plakken, elkaar lekker dwars zitten....ahhh.. dan heb ik zo savonds als ze op bed liggen: i love the peace! haha

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben mijn kinderen en dan bedoel ik mijn oudste 2 kinderen weleens meer dan spuugzat.
    Ben daar heel eerlijk in haha
    Kunnen het bloed onder mijn nagels vandaan halen bij tijd en wijlen.
    Ik houd zielsveel van ze maar zo nu en dan toch echt even wat minder.
    Schaam me ook echt niet voor die gevoelens en maakt me ook geen minder goede moeder.

3. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik vind het soms heerlijk als opa en oma bellen om mijn zoontje op te halen om even te fietsen haha

hij blij, zij blij en ik blij ;)

ik hou zielsveel van mijn kindjes maar hij begint nu echt te peuterpuberen en jaloers op zijn zusje te zijn dan kan ik hem inderdaad wel achter het behang plakken

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik krijg soms het gevoel dat sommige ouders alles doen om hun kinderen te pleasen, zelfs straf is uit den boze, dat moet je te allen tijde proberen te voorkomen lijkt het wel. Boos worden op je kinderen mag niet en je mag ze al helemaal niet vervelend vinden of achter het behang willen plakken!
    Of hebben sommige ouders soms kinderen die nooit kattenkwaad uithalen, dag in dag uit lief zijn, altijd exact doen wat je zegt, nooit iets verkeerd doen of zeggen, nooit boos worden of vervelend gedrag vertonen......kortom: het ideale type kind?!?

Ik kan onze kids ook wel eens achter het behang plakken hoor. Ben geen heilig boontje en onze kids zijn ook geen heilige boontjes. Gelukkig!

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik denk dat de begrippen 'je kind spuugzat zijn' en 'het gedrag van je kind spuugzat zijn' door elkaar worden gehaald. Ik voel het als het 2e en ben m'n eigen kind nog nooit spuugzat geweest. Sterker nog een leven zonder haar is ondenkbaar.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ik op de wc zit kan ik hem vaak wel achter het behang plakken. Hij doet me altijd die deur wagenwijd open zodat ik naar de postbode kan zwaaien!:) gelukkig hebben we folie op de ramen van de deur haha

Soms heb ik wel iets van. 5 min alstublief? 5 minuten geen die die dieee dat dat dat
    Als ik alleen met hem ben valt het goed mee maar als de papa thuis is owwwwowwwww! Hij mag geen minuut zitten

Hem spuugzat zijn ben ik nooit. Het is een hele rustige jongen dus ik heb eigenlijk niks te klagen.
    In de 14 en 18maandensprong zat ik in mijn hoofd wel regelmatig te schreeuwen :) gelukkig waren dat korte fases

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben het ook weleens spuugzat. Ik heb twee kinderen met een label, nog weer net een tikje zwaarder. Mijn so hebben ze net opgehaald voor een nachtje en ik ga zo naar de sauna.
    Maar het is zo pittig af en toe, dan is even rust echt heerlijk.

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Volgens mij heeft iedereen het hier over het gedrag en denkt niemand over een leven zonder zijn/haar kids ... maar over het algemeen zeg je dan dat je je kinderen even zat bent :)

En ja, ook ik ben mijn lieve kleine meisjes wel eens eventjes helemaal zat ! (of voor degene die het anders verkeerd opvatten, haar gedrag) Er zijn van die dagen dat het wel lijkt alsof er nooit een eind aan komt ... :) Gelukkig staan daar een heleboel hele leuke dagen tegenover!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het gaat ook altijd om 'eventjes', n.a.v. iets wat net is voorgevallen. Als je je kind spuugzat bent, terwijl het niks verkeerds, irritants, wat dan ook doet, dan raad ik aan eens met een professional te gaan praten, want dan zit er denk ik iets anders achter.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eerlijk? Ik schrik ook wel eens van topics die geopend worden.
    Harde uitspraken die gedaan worden dat ik denk 'oei, is alles wel in orde?'.

Ik vind het bijv echt anders overkomen als iemand zegt "ik ben mijn kind zat" terwijl deze bedoelt "ik ben het gedrag van mijn kind zat".
    Soms is het gewoon de manier van lezen en interpreteren die mogelijk anders is dan de ts heeft geschreven. Maar daar zit ook de moeilijkheidsgraad in. Wie zegt "ik ben mijn kind zat" en bedoelt "ik ben het gedrag zat" en bij wie gaat het verder en zou zijn/haar kind mogelijk iets aan doen?

Maar ik heb ook wel eens de gedachte "geef mij een rol duct tape en ik plak jullie tegen de muur vast met monden dicht".
    Ik heb nl echt 2 actieve kinderen, die mij soms net te actief en aanwezig zijn ;)

11. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ach ik ben e zijn gedrag ook wel eens zat maar als hij dan een dagje bij opa en oma is mis ik hem verschrikkelijk 😂

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat bedoelde ik ook te zeggen ;)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    I know, sorry. Ik was aan het 'mee' praten, niet tegen je in aan het gaan ;)

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    hahaha dan snappen wij elkaar ;)

15. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Dat is ook precies waar ik naartoe ga als ik het even heb gehad :') Helaas ga ik er nu niet meer naartoe in mn uppie + dochter. Ze zat laatst ergens vast dus ik to the rescue over de touwbruggen e.d. kwam ik dus zelf vast te zitten met mn mega buik :( :D

Ik heb gewoon soms zo'n dag dat ik s' ochtends meteen al super prikkelbaar wakker word, en dan verdraag ik minder. Maar over het algemeen ben ik de rust zelve en ben ik het niet snel spuugzat :)

16. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hier ook hoor, echt van die dagen dat mijn geduld stevig op de proef gesteld wordt.

Vooral nu in de vakantie. Ze schreeuwen, gillen, ruzie om alles, gunnen mekaar niks, zijn ontevreden.

Van de week heb ik gezegd tegen ze: oke als jullie mekaar de hersens in willen slaan, prima, Mama gaat een bakje koffie zetten.

Nou dat hielp, hihi.

Mijn kids zijn heel lief, totaal verschillend, maar ook wel een stelletje boeven, waar geen rol behang tegen bestand is en dan ben ik er ook helemaal klaar mee en erg blij als ze in bed liggen en slapen!

17. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Toen de oudste op de psz zat heeft hij tegen de juf gezegd dat ik altijd zijn billen op at, nou dat werd hilarisch natuurlijk, want juf kwam bezorgd naar mij toe:$

Heb geantwoord: hij heeft nog genoeg billen over hoor:D

18. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #58 Ona, 24 jul 2015
    Laatst bewerkt: 24 jul 2015
    Ja dat snap ik, maar ik bedoel het meer als een mindset. Als dat je gedachte is (je kind niet het gedrag spuugzat zijn) voelt ten eerste het kind dit aan en voelt zich dan meer aangesproken op zijn/haar persoon en niet op gedrag (als je bv. zegt 'ik vind jou niet lief' ipv 'dat kan je beter zus en zo doen anders gaat het stuk). Ten tweede is het voor jezelf ook een goede overlevingsstrategie. Toen ik in een kdv werkte waren er uiteraard een aantal regels en moest je soms wel eens een kind corrigeren. Aan het begin was ik oprecht boos en voelde ik het lichamelijk (kreeg trillende stem etc.) toen een leidster zei, je zit in een rol en kan daardoor afstand nemen (acteren wil ik het niet noemen maar je moet het je dan minder laten raken want anders hou je het niet vol). Dit heeft mij inzicht gegeven. Het klinkt heel vaag en zweverig maar het helpt mij in de positieve benadering naar mijn kind.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Maar het fijn vinden dat het bedtijd is of datde kindjes eens bij opa en oma zijn is toch iets heel anders dan ze spuugzat zijn?? Ik vind het heeeel erg fijn dat mijn ma n s avonds thuis komt en het even overneemt, maar dat betekend niet dat ik hen spuugzat ben.

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Herkenbaar hoor!

G is nogal in een dwingende fase en zegt altijd ik wil dit, ik wil dat en ik antwoord dan altijd weet je wat mama wilt??? En dan zegt G al meteen " dat G een keer zou luisteren" 😂

En ja ik heb mijn kind nu net 2 dagen laten logeren bij opa en oma omdat ik echt even tijd nodig had om hier thuis orde op zaken te stellen, ben verhuisd 4 maanden geleden, 3.5 maand geleden bevalen dus wilde echt nog even de laatste dingen opknappen en eerlijk het was even heerlijk!!!!
    Maar ow wat ben ik blij dat mijn kleine druktemaker weer lekker veilig in zijn bedje ligt!

En ja soms ben ik hem even zat en wil ik even rust aan mijn hoofd maar eerlijk het liefst zou ik hem 24/7 knuffelen 😂

Deel Deze Pagina