Nog steeds niet overtuigd wat betreft een meisjesnaam. Nu Floor op 1 staan, wat vinden jullie? Bij Eva trouwens.
Ja heel leuk! Was bij ons zeker een optie geweest, ware het niet dat wij in de achterhoek de 'r' op het eind niet mooi/goed uitspreken en het dan meer klinkt als 'Flooah'. Erg jammer, want vind het een prachtige naam.
Ik vind het ook heel leuk. Ik zou er zelf niet voor kiezen ivm de 'vloer' betekenis in het Engels. Anders had ik er zeker zelf ook voor kunnen kiezen. Veel leuker en minder zeurderig ook dan Fleur. Is Noor misschien nog een optie?
Ik vind het altijd een beetje een yuppen/bakfiets naam....(en ik hou niet zo van die namen). Ik vind Eva wel leuker.....(of Eba, Ebba).
Dit is dus onze enige twijfel... zei er expres niets over in de op, was ook vooral benieuwd of mensen hierover zouden beginnen. Ja dus. kom er niet echt uit of ik dit daadwerkelijk een bezwaar vind... lastig. Noor, mwah niet echt... fleur vind ik zeurderig inderdaad, juiste omschrijving.
Leuke naam, ik ken 2 dames die zo heten, naar mijn weten hebben ze nooit opmerkingen gehad over de Engelse betekenis. Het is misschien alleen niet zo handig als je dochter straks in het buitenland willen werken of studeren.
Ik heet zelf Floor. Prima naam, alleen in het buitenland wat onhandig.... En ik spreek het zelf idd uit als Flooah....niet zo charmant. Ik zou eerder voor Flora of Florine kiezen en evt afkorten naar Floor. Is wel wat fijner mocht je kindje later gaan reizen of een internationale baan krijgen. Maar tegelijkertijd heb ik er nooit écht last van gehad hoor, maakte er gewoon een grapje van als ik me voorstelde als 'verdieping'