Hoi dames! Hoe zouden jullie de naam Niek vernoemen? Bij een jongen dachten we aan Niek en bij een meisje aan Niké. Voor ons is het belangrijk dat de vernoeming herkenbaar blijft Hebben jullie nog leuke opties? Mag ook uniseks
Jongen: Niek, als je bijv Nick ofzo doet dan is het al een compleet andere naam vind ik.. Meisje - Nieke - Aniek Maar ik vind Niké leuk!
Voor een jongen zou ik inderdaad Niek kiezen. voor een meisje vind ik Aniek ook duidelijk zoals hierboven genoemd. Maar Nike ook. andere opties misschien Daniek Nienke Jenieke
Voor een meisje vind ik Aniek leuker dan Niké. Nikita vind ik ook nog een leuke optie. Voor een jongen Niek, Nick of Nikolaj
Ahhh wat een boel reacties al op de vroege ochtend! Probleem is vooral een beetje uit de toon valt met de voornaam en achternaam (franse namen). Misschien moet ik maar accepteren dat het een beetje buiten de toon valt. Als voornaam hebben we een uniseks naam (kan ik hier helaas niet zetten ivm meelezers)
Ik vind voor een jongen Niek leuk. En voor een meisje Aniek of Nieke. Niké ook leuk. Aniek zou je evt ook nog als Annique kunnen schrijven. (om het Frans te houden)
Dan zou ik voor een meisje Niké behouden. Heeft nog wel een franse klank doordat wel meerdere franse namen op die 'ee-klank' eindigen (zoals Romée/Madée bijv.). Voor een jongen moest ik nog denken aan Henricus (ik ken een aantal Nieken die daarnaar zijn vernoemd) maar vind ik niet zo frans.. Zou dan gaan voor Nicolas! Nicolai kan ook nog maar komt op mij wederom niet echt frans over. Hier ook 2x nederlandse/vernederlandste namen n pietsje aan moeten passen om ze zo bij de anderstalige (waaronder franse) namen te laten passen. Bij de ene 1 letter erbij en bij de ander 1 letter veranderd. Edit: zelf niet aan gedacht, maar hierboven genoemde Annique is een hele goede! Edit2: nu moet ik ineens denken aan Nique. Ook dat is een goede, fransklinkende vernoeming. Nog unisex ook dus kan voor beide geslachten
Danique is misschien ook nog een optie? En voor een jongen zou Dominique ook kunnen.. Spelling kan ook anders natuurlijk (gewoon eindigend op -niek). Ik vind -ique mooier
Danique lijkt wel veel op Niek! Zou een goede vernoeming kunnen zijn. Het gaat dus om een 2e naam. Toch? Is de voornaam van de baby een Franse naam? Lastig als je de naam niet weet. Je weet dan niet welke naam er bij past.
Alle goede ideeën nog eens met mijn man besproken. We kiezen uiteindelijk toch bij een jongen voor niek en bij een meisje voor Niké(e)
Ow ja zoiets had ik ooit begrepen maar alweer vergeten Ach ja, het blijkt dat Beau ook niet alleen maar 'mooi' betekent maar daarnaast ook gewoon 'piemel'..