Wij vinden de naam Fee voor het zusje van Mees erg leuk (ook op deze manier geschreven). Wat vinden jullie??
De leuke, maar ik vind het persoonlijk geen leuke schrijfwijze. Het doet me teveel aan een "sprookjesfee" denken. De klank pas wel erg goed bij Mees. Maar ik zou het dan anders schrijven: Fae of Fay.
Voor een klein kind vind ik het 'leuk'. Maar als je denkt aan later, dan vind ik Fay toch echt het mooist. Vind Fee erg simpel .
Ik vind het mooi bij elkaar klinken! Ik snap overigens wel een beetje wat anderen zeiden over dat ze deze naam voor een volwassen vrouw iets minder zien zitten. Dat terzijde, ik vind dat dat van wel meer tegenwoordig populaire namen gezegd kan worden, denk aan bv Sterre, Lente, Lotte, Luna, Indy etc dus een Fee valt dan waarschijnlijk niet eens meer zo op
Dat is ook zo - zo worden er ook nog steeds namen gegeven met 'je' in de naam. Maartje, Noortje etc. Noortje Herlaar is nog vrij bekend ook en die naam hoort gewoon bij een persoon op een gegeven moment. Ondanks dat het een verklein-woordje heeft. En dat zal bij alle namen wel zo zijn denk ik.