maar kunnen geen meisjesnaam kiezen een jongens naam hebben we al en uit deze meisjesnamen zou het moeten worden... ik heb de uitspraak er naast gezet.
Heb even gedacht vanuit mijn juf zijn, ik zie kinderen met moeilijk uitspreekbare namen, dan zegt iedereen je naam altijd fout. Vind dat zelf altijd rot voor het kind. Heb dus voor Selin gekozen
@ Natasja: Ik weet toevallig dat je Selin, uitspreekt als SelIEN, dus ook dat is een naam die je anders uitspreekt dan er staat. Het zijn allemaal Turkse namen. Als je voor uitspraak gaat is Miray denk ik de naam die het minste verwarring geeft... Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Selin.
we hebben namen gekozen die ook in het nederlands zijn zoals Selin heb je ook als celine, ceyda als jayda, miray als mireille; en aylin als aline. met onze zoon zijn naam hebben we ook helemaal geen rekening gehouden met de schrijfwijze en de uitspraken... voor ik bekeerd was hete ik Wendy en nog noemde de leerkrachten me vaak cindy dus er kan op schoolgebied altijd wel iets zijn.
omdat het dan geen turkse naam meer is mijn man is turks en we willen graag in de turkse namen blijven.
Ik vond aylin het mooiste! Komt misschien ook omdat ik een heel lief kindje ken dat zo heet! Succes met de keuze!
Ik ga voor Aylin maar die spreek je toch niet uit als Aylien? althans mijn man zegt aylin haha en die is ook Turks ..... anyway wij kijken ook uiteraard hoe mooi we een naam vinden en niet omdat mensen het verwarrend vinden dan moeten ze nog maar eens nadenken
het is toch aylien als je het zegt hoor, anders moest het zonder puntjes op die i ja idd als je moet kijken naar hoe iedereen het zal uitspreken er zullen er toch altijd zijn die het verkeers zeggen. van al die 4 namen heb ik geen voorkeur dit wordt echt moeilijk. bij de naam van mijn zoon had ik bij het zien van de naam echt zoiets van dat is hem maar dat heb ik deze kee niet echt zo raar... wordt nog hard zoeken voor ons.
Ik heb zelf ook een buitenlandse naam en vind het tot op de dag van vandaag vervelend en irritant als mensen mijn naam verkeerd uitspreken of er kinderachtige grapjes over maken. Ik zou dan gaan voor Selin.