Persoonlijk zou ik gewoon kijken naar een naam die je mooi vind en niet die zozeer dan past bij je vernoem naam... Onze dochter is naar een overleden vriendin van mij en moeder van mijn vriend vernoemd, haar voornaam is de naam die wij zelf mooi vonden... Uiteindelijk gebruikt ze haar 2e en 3e naam alleen op officiële papieren.
Wat vinden jullie van mathijs of matheijs De enige oom van ons dochter en ons erwt heet Mathieu. Nou leek het me ook wel leuk om hem te vernoemen. En mijn broertje sije dan samen verwerken.
Zéker Mathijs! Matheijs vind ik echt heel apart staan en ook erg onhandig lijkt me... "ik ben Matheijs met e, i, j, s op het einde)
Het is beiden verre van mijn smaak. Zou zelf eerder voor Matthias gaan en als goeie tweede Thieu. Die vind ik beiden fris en dat past mooi bij het frisse Mathieu. Mathijs of Matheijs vind ik juist ouwelijk en daardoor niet zo passend (maar smaken verschillend). Zelf de voorkeur voor dubbel -tt-, maar snap wel dat als het vernoemd is naar Mathieu met 1 -t- dat je dan ook voor die schrijfwijze gaat. Als andere opties nog: Mattheus/ Matteüs (al zou ik persoonlijk die laatste schrijfwijze nooit kiezen omdat me dat teveel doet refereren aan de Matteüs Passion) Tjeu Matthew Matt Thias Thijs Bedoel je met het dikgedrukte dat je van Mathieu en Sije dan 1 naam wil maken, of begrijp ik dat verkeerd?
Veel te ver haha. Het liegst gewoon sije. Dat wil die niet. Dan maar sije als tweede nasm ook al doet ie daar al jeel moeilijk over