Een jongensnaam hebben we zo op de plank liggen, maar een naam voor een meisje.... Het probleem, onze achternaam. De naam van het meisje mag niet op ke eindigen en geen twee dezelfde (harde) letters in het midden hebben, bv Lotte. Ik wil graag een korte naam die niet gauw afgekort wordt, liefst (oud) Hollands of Fries oid. De meeste namen die ik leuk vind eindigen op ke , ik vind verder Emmy heel leuk (dat klinkt dan wel weer bij de achternaam) maar mijn man niet. Iemand nog leuke suggesties .
Maud J.inthe/Jente of welke variant dan ook Aukje Jildau Eefje Fien/Fiene Emma (of is mm ook hard...?) Fardau Imma Ina Inne Jille (geen idee of ll ook hard is...?) Rena Cato Anne (zelfde als mm en ll...) Wies Suus Pleun Lot Ella Eva Puck Pien Saar Jet Wel jammer dat namen als Nienke, Femke, Renske, Meike en Maaike afvallen...
Femmie Fransina Sietskeeeeeeh daar gaan we al hihi Tsjee...best veel fryse namen die eindigen op ke.. Xxxx
Ja ik vind het ook wel jammer dat alle namen met ke niet kunnen, zij zoveel leuke, maar het klinkt echt niet... Isa, Lisa etc wordt het niet, teveel baby's/kinderen in onze omgeving die zo heten, een Puk is er ook al, Wies vind ik ook wel leuk, maar zo heet een tante... Hmmm, dat wordt nog even worstelen...