Wij willen waarschijnelijk dit kindje vernoemen naar mijn overleden opa Willem... Dit willen we dan als 2e naam, maar wie kan hier wat moderns van maken... Voor een jongen en meisje..... Mijn dochter heet Tara Sterre, om een idee te geven van wat wij mooi vinden. Ik kom niet veel verder als Wim en Willemijn...
Voor een meisje kun je denken aan:Wilke Willeke Willaney Willianne Wilma of Wilske. Bij een jongen:Jan Willem William Wilco Wiljo Wiljan of Wilson. Het is misschien niet helemaal je smaak maar meer kan ik er ook niet bedenken. Succes met je zoektocht.
Voor een meisje schoot Willow in mn hoofd...geen idee of je het mooi vind hoor... Heb verder nog een beetje gezocht: Voor een jongen: Wilano Wiley Wilton Voor een meisje: Willa Willene Wilette Wilona/Wilone Geen idee of het wat is hoor! Deze heb ik op internet gevonden
Ik vind voor een jongen William wel leuk. Niet supermodern, maar dat wordt denk ik ook wel lastig...ik zal nog even verder speuren op internet.
Wietse is toch een jongensnaam? Volgens mij is Wietske de meisjesvariant. Maar ik kan het mishebben hoor...
Minipini schreef: Wietse is toch een jongensnaam? Volgens mij is Wietske de meisjesvariant. Maar ik kan het mishebben hoor... Kan voor beide, maar Wieteke of Wietske kan ook! Het is maar net wat je wilt.
Willem is bij ons Liam geworden. Het is het koosnaampje in het Iers voor William... Dat vonden wij de meest leuke en moderne versie.
Ik vind het ook een erg mooie naam en ben blij dat we het zo hebben kunnen oplossen om Willem te verwerken in zijn naam...
Was al begonnen aan een antwoord toen ik toch de andere berichtjes nog maar even besloot te lezen... Tja ik wilde dus ook zeggen.... Liam idd afgeleid van William / Willem