Hallo, Wij zitten te denken over de naam van onze derde spruit. Wij houden van korte/stoere namen. Vinden het heel moeilijk om een naam te kiezen. Wie helpt me mee? Onze namen beginnen met ook met een M en zat aan de ene kant te denken aan een naam met een J. Maar is het dan niet teveel een jut/jul idee? Ben benieuwd naar jullie ideeen!
Malou, Jens en Isis(geen letter J maar deze combi kwam als eerste in me op) Malou, Jens en June Malou, Jens en Jara Malou, Jens en Jurre Malou, Jens en Jaro Malou, Jens en Jules
Ik zoek altijd naar overeenkomende letters in namen van broer en/of zus om een soort klankovereenkomst te hebben bij een volgende naam, maar wat mij opvalt is dat M. en J. geen enkele letter met elkaar gemeen hebben in hun naam. Oftewel: alle letters die in de naam Malou zitten, zitten niet in de naam Jens (en omgekeerd.) Het lijkt mij dus leuk om dat voor de 3e door te zetten. Wel moeilijk, want je houdt dan natuurlijk niet veel letters, en al helemaal weinig klinkers, over. De letters die je overhoudt, zijn: b-c-d-f-g-h-i-k-p-q-r-t-v-w-x-y-z. Als je letters uit dit rijtje gebruikt hebben alle kinderen hun 'eigen' letters in hun naam. Grappig toch? Of is dit een heel vaag verhaal? Hier ideetjes met letters die niet in de andere namen zitten voor een jongen Birgir Chip Digby Dwight Fitz, Fritz Gib Ib Iggy Kirby Kit Pip Rik / Rick Tyrik Vic Ziv Hier ideetjes met letters die niet in de andere namen zitten voor een meisje Birgit Brigid / Brigit Britt Gigi Irit Ivy Izzy Kiki Kiri Kit, Kitty Kizzy Tibby Vi Vicky Vivi Je eigen idee is dat je uiteindelijk maar 2 verschillende beginletters in het gezin hebt, toch? Dus jullie als ouders en jullie dochter hebben de beginletter M, en de andere twee kinderen de letter J? In dat geval zou ik zorgen dat in de 3e naam ook wat letters van de naam Malou zitten en ook twee lettergrepen heeft, dan wordt het een mooi geheel. Die laatste twee kinderen hebben hun beginletter immers al gemeen, dus dan zou het mooi zijn Malou er ook een beetje bij te betrekken. (Is dit nog te volgen? Haha!) Hier wat ideetjes Voor een meisje Malou, Jens en Janna Malou, Jens en Jolie Malou, Jens en Julie Malou, Jens en Julia Malou, Jens en Janne Malou, Jens en Jiska Malou, Jens en Jonna Malou, Jens en Jools / Jules Malou, Jens en Junia Malou, Jens en Jorja Malou, Jens en Jorun Malou, Jens en Jorie Malou, Jens en Josie Voor een jongen Malou, Jens en Jonah Malou, Jens en Joeri Malou, Jens en Jonas Malou, Jens en Julan Malou, Jens en Jarle Malou, Jens en Jarne Malou, Jens en Jimmy Malou, Jens en Jules Malou, Jens en Joris Malou, Jens en Joren Malou, Jens en Josse Malou, Jens en Jurre Volgens mij klinkt het enorm vaag hoe ik dit allemaal verzin, haha, maar goed, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel En vooral dat er wat leuke namen voor jullie bij zitten. Ik ben benieuwd!
Leuk idee! Job Jurre Jos Jort Jur Jurian Jort Joost Jip Jim Jitse Joël Joep Joes Joas Ik heb hierbij als 2e letter geen A of E gebruikt, zoals bij Malou en Jens. Maar Jarno en Jesse wil ik ook even delen
Ik zou voor een andere beginletter gaan want vind het juist wel een jut en jul effect hebben. Wat suggesties: Thijs Thijmen Abel Adam Boaz Bing Casper Chris Dani Daniel Floris Levi Luuk Pepijn Ruben
Jesse Jort Jari Jelle Jos Jack Jeff Julius Julian maar vind persoonlijk Noud of Morris er ook leuk bij. Succes!