Wij hebben al een zoon. Ik ben nu zwanger van de 2de. We weten nog niet wat voor geslacht de baby is. Een meisjes naam hebben we al. Onze zoon heet Justin. (uitspraak gewoon met een J niet DJ) Meisjes naam hebben we ook met een J Nu kwam me vriend met de jongensnaam Jesper (ja we blijven in de J's hangen hahah) Nou wil ik graag jullie mening over deze naam. Ik twijfel nog, moet erg aan de naam wennen. Ik kan zelf geen leuke naam vinden met een J.
Jesper is een mooie naam. Een vriend van mij heet zo. (Scandinavie) Zelf zit ik al een weekje te fantaseren over Jasper =) Ook vriendlief riep niet meteen Nee, dus dat scheelt!
Jesper vind ik een leuke Scandinavische naam die niet echt bij Justin past. Naast Justin zie ik eerder: Jasper Julius Julian Jesse Jonah Jonas Jonathan Jurrian
Mijn namenboekje (1980) zegt dat Jasper/Jesper uit het Fries komt. Ik kende het eerder ook alleen als Scandinavische naam, maar blijkbaar is het hier in Friesland ook een gewone naam. Nou is het natuurlijk wel zo dat in de vroege middeleeuwen hier veel Noormannen hebben gebivakkeerd, dus enige connectie tussen Friesland en Scandinavie is er wel
Ik vind het wel een mooie naam! Verder wat passende jongensnamen met een J: Jonne Jonah Jesse Jorrit Jorrian/Jurrian Jort Jorn Joram Joren Jelmer Jelte
Ik vind Jesper een hele mooie naam (komt ook wel een beetje doordat ik een hele leuke jongen ken die zo heet ), maar ik vind 't wat minder mooi bij Justin.
Ik vind Jesper een leuke naam. Wij hadden deze naam ook maar ik vind Jasper leuker. Een kind dat Jesper heet is leuk maar een volwassen man van 40 die Jesper heet vind ik niet zo leuk. Klinkt kinds, maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.
Julian vond ik eerst ook heel leuk maar dat vind mijn vriend niet leuk. Verder maakt het mij niet uit of de naam bij Justin past. De meest van jullie vinden het wel een leuke naam dat vind ik wel leuk. Je hoort hem ook niet zo heel veel. Joran zat ik ook aan te denken maar ddt word nu gelijk geassocieerd met 'Joran van der Sloot'. Dat is dan weer niet zo leuk
Hmm nee sorry, ik vind het niet mooi. Het komt op mij over alsof mensen origineel willen zijn en dan van Jasper, Jesper maken. Maargoed, misschien moet ik er gewoon nog ff aan wennen.
Is niet mijn smaak eigenlijk, maar het kan best. Heb nog wel wat ideetjes: Julian Jurre Jim Jochem Joel Joram Jorn Joshua Julius Just Jason Jayden Jarno Jurgen Julien Milan Tristan Lenn Glenn Toby Timo Luca Dylan Seth Samuël Collin
Wij doen het niet om origineel te zijn gelukkig. Een Deense voetballer heet zo. Zo kwam me vriend op de naam. Het is ieder zijn smaak.
Vind het een erg leuke naam! Het is dat mijn neefje zo heet, anders had deze naam ook op ons lijstje gestaan!