Haaii! Ik ben nog niet zwanger dus op zich is dit nog niet aan de orde. Ik vroeg me af hoe jullie hier tegenover staan. Mijn dochtertje heet Sarah. Als tweede meisjesnaam hebben wij al een tijdje Norah in gedachten. Klinkt dat niet gek? Sarah en Norah? Wat vinden jullie? lief bloempjuh
Ik vindt het juist wel leuk, namen die iets van elkaar weg hebben. ik ken 2 zusjes en die heten Jill en Jane mijn zusjes en ik heten: SilvanA, SabrinA en SaskiA ookwel: Sil, Sab en Sas Ik heb lang nagedacht of ik dit in ere wou houden en onze dochter SannA of SelenA wilde noemen maar uiteindelijk toch niet gedaan.
ik vind het wat minder. Soms heb je namen waarbij het niet opvalt. Ik vind het moeilijk bij jullie namen. Weet je, als je het om Sara en Nora ging, had het er heel anders 'uitgezien' . Door het 'h'tje , zijn er 2 letters die overeenkomen. Maar dat valt natuurlijk alleen op als je het geschreven ziet staan. Dus al lezend twijfel ik. Maar ik denk het 'jip en janneke gehalte' meevalt, in real life zeg maar...
tja ik vind ook wel leuk. Mijn jongens hebben ook namen die best veel van elkaar weg hebben, Jasper en Sander. En vind het net iets anders maar wel echt broers die bij elkaar horen zeg maar. Het is wel perongeluk gegaan en niet bewust, maar we vonden het wel mooi. Ik heb 1 minder leuke opmerking gekregen, of we fantasieloos waren omdat de naam zoveel op de naam van de oudste leek. Wel verstopt onder een grapje. Ik heb toen gezegd dat ik het wel mooi vond dat de namen bij elkaar passen..... Echte broers. En diegene die het zei heeft een kind met zeer hollandse naam en zeer aparte buitenlandse naam. Tja dat vind ik persoonlijk niet mooi! Maar ieder zijn ding!
Ik vind het leuk bijelkaar, ik vind dat jip en janneke altijd wel meevallen. Het zijn toch individuen die niet altijd samen rondlopen. Zo ken ik een Pien en Puck, Sara en Suze.
Ik vind het wel leuk! . Vind Norah ook een leuke naam, net als Sarah, dus daar zal het ook mee te maken hebben.
Ik vind het prachtig bij elkaar staan! Ik heet trouwens ook zo mijn zus heet Hannah ook met een H aan het eind, prima toch!
Namen van zusjes moeten wat mij betreft niet zo erg op elkaar lijken dat er verwarring ontstaat wanneer je een van de twee roept. Bij Sarah en Norah is dat zeker niet het geval, mede doordat de klemtoon op de eerste lettergreep ligt. Alleen als je het leest lijken de namen op elkaar. Daar zou ik me niets van aantrekken. Ik ken een familie en daar heten de dochters Elske, Marieke, Femke en nog een naam die op -ke eindigt. Dan valt het bij Sarah en Norah minder op. Ik zou het gewoon doen
Heb hierover ook getwijfeld, maar het wel gedaan: mijn dochters heten Hannah en Sarah. Norah was bij de tweede ook nog een optie trouwens!