Hallo iedereen, Ik zou iets willen vragen zouden jullie het kunnen vinden dat een volgend meisje dezelfde naam zou krijgen als het zusje die als sterretje is geboren? Toen ik men zwangerschap moest afbreken had ik op internet gelezen dat je beter geen naam kon geven die je wou geven als er een gezond kindje kwam van datzelfde geslacht. Dus ik ben volop beginnen zoeken naar iets mooi passend bij ons sterretje. Maar omdat ik die naam nog nooit had gehoord klonk hij in begin wat vreemd, vaak moet je een beetje wennen eerst aan een naam. Nu vind ik die naam dus prachtig en past super goed bij men zoontje en ook bij ons gezin. Het is een naam die niet zo vaak voor komt wat ik graag heb en dezelfde beginletter als men zoontje. De andere namen die ik dus oorspronkelijk wou klinken er niets meer tegen.. Ons sterretje haar naam zal alleen nog maar door ons gezegd/herinnerd worden omdat zij niet onder de levenden mocht zijn. Daarom vond ik het miss een mooi eerbetoon als er een meisje moest volgen zodat zij op die manier toch wat wordt verder geleefd? Wat denken jullie ervan? Iedereen heeft de naam 1 keer gehoord dus ik denk dat buiten dichte vrienden/familie niemand de naam zal herinneren zeker niet na een paar jaar of jaar zelfs. Eerst vond ik dit niet echt kunnen maar ik vind die naam zo prachtig intussen en zoveel beter bij ons gezin passen.
Ik denk dat in dit geval alleen jullie gevoel telt! Daar kan je geen foute keuze in maken denk ik. Als het voor jullie voelt als de naam van jullie nieuwe kindje én als eerbetoon aan zusje is het toch alleen maar mooi? Als he steeds aan je overleden kindje moet denken zou ik het niet doen.
Ik denk dat er geen goed of fout is. Jullie gevoel telt. Ik persoonlijk zou nooit de namen van onze overleden kindjes opnieuw gebruiken (al vind ik ze nog steeds prachtig) omdat zij voor mij al bestaan. Ons regenboogje in mijn buik krijgt ook een hele andere naam dan dr zus.
Kan de naam niet iets aangepast worden?? Zodat dit kindje wel haar 'eigen' naar krijgt maar dat het toch een vernoeming is naar haar zusje?
Dit Moppie heeft als 2e naam de naam van een kindje wat helaas te vroeg geboren werd. Ariëlla, Leeuwin van God en op het geboortekaartje komt dan ook nog de tekst te staan, She is roaring with power! Dat kindje heeft gevochten, maar het mocht niet zo zijn en dit kindje heeft gevochten en mag er wel zijn. Dus het past als een puzzeltje in elkaar. Ik vind dat je lekker moet doen wat jezelf wilt, als jij het prachtig vind, gewoon doen. Dan heb je 2 mooie gedachten bij 1 kloppend hart.
Vroeger kregen kinderen vaak namen van gestorven broertjes en zusjes, ook als deze wél een paar jaar hadden geleefd. Die mensen waren vast niet allemaal getraumatiseerd... als het voor jullie goed voelt, gewoon doen. Eventueel een andere tweede naam doen? De reden waarom ze het afraden, is omdat het voor de rouwverwerking goed kan zijn dat je je doodgeboren kindje wel echt als kindje erkent, en niet zoals vroeger vaak gebeurde eigenlijk doet alsof er niets gebeurd is. Maar als je niet het gevoel hebt dat je haar óntkent op deze manier, zal het denk ik wel loslopen.
Doe wat je hart je ingeeft, dan kun je het nooit fout doen. Wat andere mensen van de situatie vinden is niet van belang. Succes met kiezen! X
Ik heb dezelfde naam als mijn stilgeboren zus. Ik vind het bijzonder , zo is ze altijd bij me voor mijn gevoel. Volg je hart.
Persoonlijk zou ik het niet doen, bang om zusje teveel te associëren met het overleden kindje. Ik zal proberen een eigen naam te geven met een vernoeming naar. Maar, dit is persoonlijk natuurlijk. Met zulke dingen zeg ik altijd wat goed voelt is goed, dus doe vooral wat je hart je ingeeft. Natuurlijk 'kan het'!
@kleineM ja het is omdat ik die naam dus zeer mooi ben gaan vinden en zo goed bij ons passen. Heb ook zo iets van niemand gaat haar naam onthouden alleen de dichte mensen. Maar ik zou wel schrik hebben van de reacties.
@poppetje77 ja voor ons was zij ook heel echt en bestaat ze ook. Alleen ben ik die naam zooo mooi beginnen vinden waardoor ik twijfel. Wij en dichte familie gaan haar naam onthouden. Maar hoeveel keer gaat er over haar gesproken worden? Alleen maar door ons wls. Velen praten er nu al niet meer over
@Panter zelf zou ik zo iets dus ook mooi vinden, op hoeveel weken is jouw zusje geboren? Maar ik ben eerder bang wat anderen zeggen. Al blijft het onze keuze
@Leraje het is zeker niet om haar te ontkennen eerder om haar te "erkennen" zodat haar naam nooit zou vergeten worden. Moest ik een andere naam even mooi of mooier vinden zou ik het niet doen. Maar ik ben die naam zo mooi gaan vinden dat niks het overtreft
Er is geen goed en fout. Volg je hart en denk daarbij niet aan wat een ander vind. Het is jullie sterretje en jullie kindje niet die van hun.
Vreselijk hè....als ze er niets meer over zeggen. Bij deze zwangerschap testen ik totaal onverwacht positief op de sterfdag van het kindje het jaar ervoor. Wij vonden dat een kado van boven, door haar gegeven. De rest keek ons wat sukkelig aan en tegenwoordig zeggen ze nog net niet....heb je het nu nog STEEDS over dat kindje?! Weet dat wij iig geen enkel kindje vergeten hoor <3
@Cindy1977 ja net daarom wie gaat de naam uiteindelijk onthouden Is het terug een meisje bij jou? Heeft het een jaar geduurd eer je terug zwanger was? Dat zou ik ook als een mo9i