Hallo meiden, Ik heb even een vraag aan jullie. Ik vind de naam Thijmen erg mooi. Nu sprak ik daar gisteravond met mijn man over. Hij gaf aan vroeger een klasgenoot te hebben gehad met deze naam, maar deze werd vaak aangesproken met de naam Tiemen. Nu zou ik het niet zo leuk vinden als dit vaak gebeurt. Heeft iemand ervaring met de naam Thijmen??
Ik heb een collega met de naam Thijmen...nog nooit gehoord dat hij Tiemen werd genoemd..wel Thijm..en als we aan het ouwehoeren zijn noem ik hem Thijl...
Ik had ook een Thijmen in de klas, nooit gedoe over zijn naam hoor. Ken nu ook 2 kindjes die zo heten, leuke naam!!
Geen Thijmen in de klas, maar wel een klas lager. Ik heb zijn naam nooit anders uitgesproken gehoord..
Ik ken ook een Thijmen, die wordt echt nooit Tiemen genoemd hoor. Misschien is het streekgebonden, wordt het in het noordoosten misschien meer zo uitgesproken?
Ik ken 1 Thijmen, maar volgens mij wordt zijn naam altijd goed uitgesproken, hoor. Als je het normaal spelt, lijkt me ook niet dat het snel verkeerd uitgesproken zal worden. Als je het met een y zou schrijven, kan ik me de vergissing nog voorstellen...
lk ken ook een Thijmen en dat wordt ook uitgesproken als Thijmen. Ik vind het ook niet logisch om er Thiemen van te maken. Thijmen vind ik leuk, Thiemen niet.
Ik ken ook een Tijmen (zonder h dan dus, maar dat maakt voor je vraag niet uit denk ik), en dat wordt nooit verkeerd uitgesproken.
ook hier nog nooit die naam verkeerd uit horen spreken. De naam wordt nu ook wel wat vaker gegeven misschien, dus zijn mensen wat meer aan de naam gewend tegenwoordig?
Vrienden van ons hebben ook en Thijmen maar noemen hem ook Tiemen. Is op zijn Fries zegt mijn vriend dan maar ik vind het toch wel Thijmen. Anders doe je het toch niet mijn een IJ??
Hier in Friesland komt de naam Thymen veel voor en dat spreek je inderdaad uit als Tiemen. Maar dan wordt het met een y geschreven en niet met een ij. Als er een ij staat, zou ik ook echt Thijmen zeggen.
Ik ken een Tymen met Y dus....wordt inderdaad wel eens als Tiemen uitgesproken. Denk dus dat het er aan ligt hoe je het schrijft...