Wij zijn nog volop aan t nadenken over een meisjesnaam. We zijn op zoek naar iets eenvoudigs, maar toch niet veel voorkomend.... Moeilijk. Ik vind het ook belangrijk dat je niet hoeft na te denken over schrijfwijze / uitspraak. Wat vinden jullie van onderstaande namen, ben benieuwd - imma - meie - fina - suza - jina - dila
Sorrie, allemaal niet mijn smaak. Te apart/gemaakt ofzo. Dan vind ik Suza nog de leukste van allemaal.
Mijn dochtertje heet Pom dus ik begrijp wel een beetje waar je vandaan komt - imma Imme vind ik leuker - meie een beetje te ingewikkeld. Ik heet Meie.. hoe? Meike? - fina pompstation - suza niet mooir - jina met j (als Jeroen) of dj (als Jason).. beide niet geweldig - dila hoe vaker ik 'm hoor hoe aardiger ik 'm vind
Volgens mij moet je bij bijna al die namen wel nadenken over schrijfwijze en soms ook over de uitspraak... Ik vind Imma (maar Imme inderdaad leuker) de enige leuke naam van het rijtje. Meie zou ik ook best leuk kunnen gaan vinden, maar heb hem nog nooit gehoord, dus klinkt nu nog wat te onbekend...en lijkt inderdaad wel erg op Meike... (Mijn dochters hebben ook namen die je weinig hoort en uitspraak is ook meteen duidelijk (voor de meerderheid tenminste...vandaag bij het CB werd de naam van de jongste verkeerd uitgesproken...), schrijfwijze moet je wel even weten, maar is niet onlogisch oid...je kunt niet alles hebben, denk ik maar... )
Ik vind de namen die je noemt juist niet eenvoudig, omdat ze niet veel voorkomend zijn.. Dila vind ik wel leuk, de rest een beetje gezocht.. Ik heb mijn lijstje erbij gepakt en de niet veel voorkomende namen hierop zijn Brinn/Brynn, Fem en Danee.
Ik vind geen enkele naam van je lijstje mooi, maar het is jullie kindje. Je moet toch samen met je partner een keuze maken; het doet er dan toch niet toe wat andere mensen ervan vinden?! Het valt me op dat het tegenwoordig de trend is om kinderen een bijzondere naam te geven. Tip: op de site van de verzekeringsbank kun je de lijst met alle namen + frequentie van 2011 vinden.
Ik vind de namen uit je lijstje niet mooi, het komt voor mij te gemaakt over op de een of andere manier..
mijn vriend zei direct bij Fina heej zo heette vroeger het pompstation! Sorry vind geen een naam van het lijstje echt mooi.