Vinden jullie deze naam iets 'boers' hebben?

Discussion in 'Babynamen' started by JannaL, Nov 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JannaL

JannaL Lid

Aug 12, 2011
    86
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Herten
    Hoi allemaal,

Ook hier een namenkwestie... Wij weten nu dat we een meisje krijgen, en dat scheelt een hoop discussie aangezien bij de jongens totaal NIET op een lijn zaten, maar wil toch even wat voorleggen... Ik vind het namelijk zo lastig dat ik het niet echt kan overleggen met vriendinnen ofzo!

De naam die we beiden erg leuk vinden is Sofie of Sophie, maar zoals al vaker genoemd in de topics... Die naam hoor je vrij vaak... Daarom zijn we verder aan het denken en mijn vriend is eigenlijk al helemaal weg van de naam Stella (past ook mooi bij achternaam beginnend met L). Die naam doet mij denken aan een paardennaam of heeft iets 'Boers' in mijn idee (zonder dat ik iets tegen het boerderijleven heb, maar qua naam minder bij ons passen). Mijn vriend heeft dat totaal niet.

Namen die ik op m'n lijstje heb staan (maar die dus worden afgekeurd door m'n vriend) zijn toch de wat populairdere namen: Lisa, Saar/Sara, Mara, Pip/Pippa, Marit, Maud, Robyn(e), Jade. Als evt optie ipv Stella: Sterre, maar dat is nog twijfel bij ons allebei.

Heel graag jullie mening! Vinden jullie Stella iets boers hebben of is dat mijn rare idee? Leuke naam of niet? En evt andere opties??

Alvast bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Ik weet niet of ik Stella iets boers vind hebben, maar ik vind het geen geweldige naam. Sterre en Sofie (en Lisa, Mara, Marit en Jade - misschien is Mare nog wat?) vind ik veel leuker...maar goed, dat was je vraag niet. :eek:

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind Sterre super - Stella wat simpel/ouderwets.. boers - nee dat is het niet echt.

Lenthe vind ik trouwens ook super ;)

Maar van jouw lijstje vind ik Mara nog erg leuk.

4. Mamase

Mamase Bekend lid

Dec 11, 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Stella vind ik absoluut niet boers, eerder wat chiquer.

Sofie vind ik ook een leuke naam, maar staat bij ons niet in de top 3.

Ik zou bij jullie in de omgeving kijken of je een (jonge) Sofie kent. Als dit niet het geval is, zou ik gewoon voor de naam gaan. Je weet het met namen toch nooit. Wij hebben 1 Sofie op school en dat is van de 300 kinderen de enige. Terwijl er op school al 3 meiden zijn die Elin heten.

Succes!

5. Purk

Purk Niet meer actief

Nee Stella is niet boers, vind het wel schattig en toch stoer. Ik vind Sofie een ontzettende mode naam dus dat zou ik niet doen, Pip vind ik echter héél leuk, dat zou mijn keus zijn, maar het is me al opgevallen dat ik altijd die namen kies die niet zo populair zijn op het forum ;)

6. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Nee niet boers, maar ik vind het niet mooi.
    Sophie wel!!! Sterre ook!

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik vind stella een heeele mooie naam !....
    dus neej niet boers

8. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,511
    8,437
    113
    Stella is een mooie naam!! Hoor je ook niet zo vaak.
    Beslist niet boers.

Sorry, maar Sterre vind ik echt geen mooie naam.

9. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik ken een Stella, heb totaal geen boerse ideeën bij. vind het wel een leuke naam

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb er ook echt geen boers idee bij..
    Kom zelf van het platteland, dan daar was stella juist eerder chique.. Al is het misschien wel iets ouderwets..

Paardenmeisje kan ik wel inkomen. Maar dan zo'n rijke uit zo'n meisjes boek die op vakantiekamp gaat.. ;)

11. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik vind Stella geen mooie naam.
    Valt voor mij in de categorie Bertha,Klaziena etc.
    m.a.w koeiennamen.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik moet bij Stella dus wel aan een paard denken! Meteen eigenlijk. Wij zouden er zelf niet voor kiezen.
    Succes met beslissen!

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind Stella helemaal niet boers, eerder een beetje kak juist!

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik heb mijn man gevraagd waar hij aan moet denken als hij Stella hoort en hij riep meteen volmondig "BIER". Haha, mannen.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Stella vind ik leuk! Hoor je niet meer zo vaak! Ik heb het idee van een lief schattig meisje.

Maar misschien ook omdat ik vaak voorkomende namen niet zo vind,.

16. Tess00

Tess00 Actief lid

Jul 12, 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de naam Stella denk ik inderdaad ook direct aan een koe, paard of boerin...
    Haal jij Stella even van stal klinkt wel lekker ja hihi.

Succes met jullie keuze, de overige namen vind ik allemaal wel wat hebben..

17. JannaL

JannaL Lid

Aug 12, 2011
    86
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Herten
    Nou, idd zijn de meningen verdeeld haha, we zullen zien! In elk geval bedankt voor het meedenken :).
    Wie er nog wat over kwijt wil, graag!

@Athine Lenthe sprak mij wel aan, maar valt bij mijn vriend in de categorie 'rare' namen... Hij is wat traditioneler!

@NiekeKris; Mare vond ik leuk, maar bij mijn vriend meer een naam voor een hond... (we hadden vroeger een hond Mara, erg jammer!)

18. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik vind Stella helemaal niet boers! Juist een stoere naam.

Moest dus ook niet gelijk denken aan een koe of paard. Dat heb ik wel bij Bertha, ofzo. Haha!

19. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

stèfine combi stella sofine

20. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind Stella helemaal niet boers, eerder sjiek.

Share This Page