Onze zoon is 6 maanden. Toen hij 4,5 was zijn we begonnen met bijvoeding: fruit en groente hapjes. Hij krijgt nog steeds fruit en groente hapjes, sapje en water. Ik geef ook nog steeds BV. Ik vraag me af of ik nu ook vlees mag geven, wat voor vlees en hoe bereid je die. Mag rijst ook en aardappels? Wat hebben jullie allemaal gegeven met die leeftijd en wat voor vocht? wat voor tussendoortjes? Kortom hoe ziet de schema uit voor een baby van 6 maanden?
In de 6e en 7e maand heb ik geleidelijk vlees gebruikt. Je moet deze wel fijnmalen in het begin en je kunt beter mager vlees gebruiken. Ook heb ik tussendoor een geprakt aardappeltje gegeven. Rijst heb ik zelf nooit gegeven dus heb echt geen idee. Fruitsap is wel ok, maar let wel dat je niet te veel van laxerend fruit zoals sinaasappels en mandarijnen geeft.
Met 6 maanden gaf ik 1 a 2x per week door de groentenhap vlees of vis, hij vond het erg lekker!!! Ook gaven we babyrijstwafeltjes (van bambix geloof ik). Verder diksap of water als vocht naast de standaard melk.
Ons schema: 7:30 uur: 200cc FV + pap tussendoor: evt wat thee, broodkorstje 12:30: 200FV 15:30: 2 stuks fruit tussendoor: evt wat diksap/ soepstengeltje (sabbelt er meer op dan echt uiets binnenkrijgen) 18:00: groenten gepureerd met staafmixer, meestal met een half aardappeltje erdoor, ook rijst heb ik gepureerd gegeven, maar wordt wel snel dik. Je kunt er dan extra water of melk doorheen doen om het wat smeuiiger te maken. 19:30 200cc FV Hoop dat je er wat aan hebt? Ik geef zelf nog geen vlees maar mn zoontje is ook nog geen 6 maanden oud... Ik ga eerst starten met granen/ brood en dat vlees komt later wel. Voor mn gevoel is dat moeilijker te verteren dan granen?