Koortslip

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door ProudMom28, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hoe gevaarlijk is een koortslip voor een baby van 4 mnd? hoe moet het met voeden enzo? ik geef haar altijd kusjes op haar hoofdje het is een soort sleur geworden, zo gisteren ook. De koortslip helemaal vergeten.

Hopelijk kunt u mij raad geven?

Groetjes Proudmom

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je een koorstlip hebt, is het gevaarlijk om te knuffelen met je baby. Je hebt zelf een koortslip nu. Dat betekent datje het herpsvirus in je bloed hebt. Je hebt in ieder geval wel antistoffen doorgegeven aan haar, en dan is de kans minder groot, dat ze er echt ziek door wordt. Wel kun je door besmetting ervoor zorgen, dat ook je baby het herpesvirus krijgt en dus heel haar leven last zal hebben van regelmatig een koortslip. Dus niet knuffelen. Dit houdt dan vooral in kussen op de mond, maar ik zou zowiezo niet knuffelen en kussen nu hoor.

groetjes Adrienne

3. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

ohw zo ontzettend bedankt, nee pas er ook heel erg voor op nu hoor. Weet u het is sleur elke keer als ik mijn kleine meid uit haar bedje haal, geef ik haar een kus. Ze is zo mooi. Maar denk er nu echt aan het is nu al een hele dag goed gegaan, kussen op de mond doe ik zoiezo nooit! Je kan meerdere virussen bij je dragen zonder het zelf te weten, maar kuste haar altijd op het hoofd wang of achterhoofd. Ontzettend bedankt voor uw tijd en uw antwoord.

Een hele fijne dag!

Lieve Groetjes ProudMom

Deel Deze Pagina