vaag positieve + early kruidvat test of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Amber fieremama, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber fieremama

Amber fieremama Niet meer actief

#1 Amber fieremama, 6 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2014
    hey mama's willen jullie even zeggen
    wat jullie zien een vaag + of niks?

alvast bedankt voor te kijken :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Paddy123

Paddy123 Niet meer actief

Sorry meid ik zie niks.. Zie je zelf wel iets?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zie niks, ook niet bij inzoomen.

Heb het overigens niet zo op die plustesten. Vaak geven ze ook ern pennestreepje wat veelal niks te betekenen heeft.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas zie ik ook niks :(

5. Amber fieremama

oke bedankt dat jullie even wouden kijken ik zag zelf wel iets maar de originele foto is te ver af denk ik want daar zie je het wel op vind ik :)

Bijgevoegde bestanden:

• plusje.jpg
      plusje.jpg
      Bestandsgrootte:
      6,9 KB
      Weergaven:
      52
  6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Helaas, ik zie op geen van de foto's iets.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zeg Amber... Op 20 augustus postte je al een test die volgens jou positief was. En vervolgens op 2 september en 4 september plaats je weer 'tuurtestjes'.

Ik snap dat je heel erg graag zwanger wilt worden, maar je kunt beter wat rustiger worden. Als je meteen na de 20ste alsnog ongesteld bent geworden (wat ik niet weet verder, maar stel dat we daar vanuit gaan) dan nog zou 2 september pas cd13 zijn. En vandaag dus cd17. Echt veel en veel te vroeg voor een zwangerschapstest.

Ga eerst eens je eisprong monitoren en test vervolgens niet eerder dan 11/12dpo (Days Past Ovulation/dagen na je eisprong). Dit kost je alleen maar geld en hartzeer.

8. Amber fieremama

ja ze hadden mij gezegd om het beste om de 2 dagen een testje te doen voor het hcg en de zwangerschapsymptomen zijn wel aanwezig mijn laatste maandstonden was 10 augustus 2014 ik weet dus totaal niet wnr ik best kan testen dan want ken dat niet zo DPO :( maar als je de testen niet op foto moet krijgen zie je toch wel 'iets' staan. :)

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je weet dus niet eens zeker of je wel een eisprong hebt gehad. Bedoelden ze niet om ovulatietesten te doen?

Je eisprong heet ook wel ovulatie. Tijdens je eisprong 'springt' het eitje uit de eierstok en begint de reis naar je baarmoeder. Tijdens deze periode kan het eitje bevrucht raken door spermazaadjes. Het is maar een hele korte periode dat dit kan, dus je moet op het juiste moment sex hebben om zwanger te kunnen worden.

Als het eitje bevrucht is, dan gaat het zich innestelen in de baarmoeder. Dit gebeurt gemiddeld tussen 6 en 10 dagen na de eisprong. Pas nadat dit gebeurt is gaat het vruchtje het zwangerschapshormoon HCG aanmaken en kun je dit testen met een zwangerschapstest. Eerder testen dan 10dpo heeft dus maar heel weinig kans.

De periode na de eisprong heet de 'luteale fase' hier op het forum ook wel LF genoemd. Meestal duurt een LF 14 dagen en als je niet zwanger wordt, dan wordt je dus 14 dagen na je eisprong ongesteld.

Snap je nu waarom het zo belangrijk is om te weten of je een eisprong hebt en zo ja wanneer?

Het heeft echt geen enkele zin om om de twee dagen een zwangerschapstest te doen. Behalve als je jezelf in de stress wilt jagen én ergens een geldboom hebt staan ;)

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als 10 augustus de eerste dag van je laatste menstruatie was, dan zit je nu op cyclusdag 28. 10 aug dag 1 en vandaag dag 28.
    Maar als je niet weet wanneer je eisprong was, dan weet je dus ook niet of je zwanger kunt zijn of wanneer je NOD is.

In ieder geval kun je met een laatste menstruatie op 10 aug nooit op 20 aug zwanger zijn geweest. Dat is pas 10 dagen later en dat is in de meeste cyclussen zelfs te vroeg voor de eisprong, laat staan een zwangerschap.

Zwangerschapssymptomen en menstruatiesymptomen lijken helaas heel erg op elkaar en dus kun je op basis daarvan niks zeggen.

Hoe lang duren je menstruatie cyclussen normaal gesproken?

11. Amber fieremama

ik heb onregelmatige cyclussen dus weet het echt niet het gemiddelde duurde 35 dagen na mijn bevalling na ons dochtertje... heb zelf al 3 kindjes en had op 4 augustus 2014 een positieve clearblue test in handen 1-2 maar is op 10 augustus 2014 helaas uitgedraaid op een vroegtijdige mk de gynea noemde het een biologische zwangerschap... ik was een 5 tal weken ver toen ongeveer.. :(

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat verdrietig om te horen!

Na een mk kan je lichaam best van slag zijn, daar is helaas weinig van te zeggen... Ik zou echt het testen even laten liggen, tenzij jij er tegen kunt natuurlijk. Maar voor hetzelfde geld ben nog een week te vroeg. Als je uitgaat van bijv 35 dagen. Maar nogmaals: als je niet weet wanneer je eisprong was, je bent onregelmatig én je hebt een mk gehad, dan is er echt eventjes geen pijl op te trekken... Hoe vervelend ook.

Deel Deze Pagina