Wat raar...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

    Ik heb de laatste paar dagen soms een heel gek gevoel van binnen, het zit net schuin boven mijn navel daar heb ik het gevoel dat er van binnen iets "los scheurt" van mijn vel..
    Het is een heel fel en kort gevoel, vervelend en licht pijnlijk, kent iemand dit? :(
    Heb er namelijk nog nooit iets over gelezen of gehoord. :confused:
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    misschien is het je huid die oprekt door dat je buik groeid
     
  3. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    ja zo zou je het idd ook kunnen zien maar zou dat gevoel dan van binnen kunnen komen? (en meestal scheurt het toch eerder onder je buik) :(:
    Begin me toch een beetje zorgen te maken ook omdat ik mijn placenta aan de voorkant heb.
     
  4. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Verder niemand een idee?
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Geen idee zeg....
    Ik zou ook zeggen dat je misschien spanning op je buik hebt staan.
    Elmo
     
  6. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    dat is de groei van je baarmoeder...ik heb hier ook weleens last van maar dan heb ik gewoon te veel gedaan...dat kan het ook zijn...ff een beetje gas terug ;)
     
  7. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    pff hoop dan maar dat dat het is! Gelukkig ben ik dus niet de enige, had er nog nooit iets over gelezen. . . .
     
  8. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Je spieren die normaal recht naar beneden lopen (dan bedoel ik die rond je navel) gaan door de groei van je buik een beetje wijken. Ze gaan dus visueel gezien om je navel heen. Dit kan pijnlijk zijn en ze raden dan ook aan om die rechte buikspieren niet meer te gebruiken.

    Gebruik liever de kruislingse buikspieren en ook rustig en met mate.

    Sterkte
     
  9. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ah Dushi, wat ben je toch van veel op de hoogte! Ik ken het gevoel ook, en inderdaad na een drukke bezigheid, zoals stofzuigen of lange dagen lopen oid.

    Ik maakte me niet echt zorgen, omdat het vaak ook weer snel verdween, maar nu weet ik dus wat het is. Thanks!
     
  10. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Misschien... aangezien we bijna net zover zijn heb je ook dat de beeb / baarmoeder nu ook boven de navel groeit. Mijn beeb schopt een end weg daarboven en ik heb daar best last van. Hij schopt een beetje tegen de organen daar aan. Kan dat het zijn?
     
  11. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,

    Ik had vandaag een VK afspraak en gelijk deze vraag aan haar gesteld, ze zei dat het of je banden (de bovenste) zijn waar je baarmoeder aan hangt dus het alom bekende bandenpijn of bindweefsel wat van binnen scheurt :( Dan kun je volgens mij op de striemen gaan wachten :(
     
  12. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb het ook wel eens (nu nog niet zo veel bij eerdere zwnagerschappen wel).. vooral als ik dan even diep ademhaalde voelde ik het.. wel vervelend, maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor.. het hoort erbij!
     

Deel Deze Pagina