Wat regelen jullie voor je andere kindje tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sitalita, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    Hier nog niks geregeld maar wil volgende week als ik bij pa en ma ben hun vragen. So is sowieso geen optie en de vakantie is dan bij iedereen weer voorbij (verwacht tenminste dat ik overtijd ga). Waarschijnlijk gaan ze dan naar pa en ma toe, niet echt leuk dat broers en zussen dan ook gelijk weten hoe het ervoor staat (wonen er nog 5 thuis en 1 in t weekend) maar ik weet wel dat de kindjes het daar naar hun zin hebben, ma weet hoe ik het wil, ze kunnen gewoon naar school als het doordeweeks is... En in geval van haast kan zwagertje oppassen die bij ons aan boord werkt, maar vind het geen fijn gevoel als hij heel de dag voor de kinderen moet zorgen

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    bij de tweede had ik zusje te logeren dus die heeft toen opgepast. Ze was alleen zo dom om tegen ma te zeggen (kwam ander zusje halen) op zaterdagavond om 8/9u dat wij boodschappen aan het doen waren. Tja, toen wisten pa en ma het dus alsnog ;) smiddags was ze hun tegemoet gelopen en gezegt dat wij sliepen, niks vreemds aan

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

20 minuten is goed te doen toch? Willen je ouders niet denk je?

Wij vragen mijn schoonouders. Afhankelijk van tijdstip bevalling blijven ze hier (als het nacht is en dochter slaapt) of halen ze haar op (overdag en dan slaapt ze daar). Ik beval in het zkh, dus ben waarschijnlijk wel een nachtje weg. Of meer als het weer een KS wordt. We zien het wel, in elk geval mijn schoonouders dus!

4. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier gaat E. naar mijn schoonouders die wonen om de hoek. En als ik s nachts begint dan komt schoon moeder hier heen.

5. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kozen voor mijn ouders. en ze wonen een uur hier vandaan.
    Dat ging gewoon goed.

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Bellen jullie dan zodra de heftige weeën beginnen of zo?
    Mijn ouders zouden wel willen hoor, maar aangezien de daadwerkelijke bevalling zelf de vorige keer maar 6 uur duurde of zo, heb ik het idee dat het nu wel eens een stuk sneller kan gaan.
    Ik ging toen na het breken van de vliezen in 1 keer over in een weeënstorm en er was geen houden meer aan.
    Zou het liefst de kleine man dan bij mijn ouders hebben hoor. Dan zullen ze hem wel ophalen. Maar het gaat mij vooral om echte spoed.. het ziekenhuis is ook 15 a 20 minuten bij ons vandaan. Dus die 20 minuten is wel echt nodig.
    Met onze buren hebben we geen close contact. Wel leuk hoor, maar niet zo intensief dat ik mijn kind daar zou achterlaten. Schoonouders vallen al af ivm operatie rond die tijd van mijn schoonmoeder en de zorg die mijn schoonvader daarvoor heeft. (Plus dat dit ook minder klikt en ik liever mijn ouders dan op de hoogte heb)
    Schoonzus zou kunnen, maar denk dat die het zo rond zou bazuinen dat ik bezig ben.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja in geval van echte spoed is het hier simpel; ik ga naar het ziekenhuis met de vk en man blijft bij dochter tot zij opgevangen wordt door iemand anders. Natuurlijk niet ideaal, je wil het liefst samen zijn, maar hier dus ook geen opvang direct naast de deur, dus het kan niet anders.

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Purk, ja dat is waar. Misschien is de beste optie dan nog om mijn ouders naar het ziekenhuis te laten komen en dat we zelf ons zoontje meenemen naar het ziekenhuis. Zij zijn waarschijnlijk eerder daar dan dat wij zijn.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn moeder, als het s'nachts zou beginnen zou ze hierheen komen zodat zoontje gewoon kon slapen.

Heel toevallig was zoontje al bij mijn moeder toen het begon, maar anders had ze m opgehaald

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn ouders zouden op de oudste passen, als de tweede werd geboren. We mochten ze ook midden in de nacht bellen.
    Uiteindelijk belde ik om half 5 's middags en toen kreeg ik ze niet te pakken! Mijn moeder liep al weken met haar mobiel rond, maar was net heel even een boodschapje doen zónder telefoon. Aangezien de bevalling erg snel ging, heb ik toen maar mijn beste vriendin gebeld. Zij heeft oudste meegenomen en mijn ouders tenslotte te pakken gekregen, zodat ze hem bij haar konden ophalen.

Ik wilde ook niet dat iedereen het wist, maar achteraf was het een heel mooi emotioneel moment toen ik haar nog even zag. Zij was ook hoogzwanger en daar stonden we allebei te huilen van de spanning met onze dikke buiken nog 1x tegen elkaar aan, haha.

De jongste werd ook overdag geboren en toen heeft mijn man de andere twee ook weer bij mijn ouders gedropt.

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zitten hierover nu echt een beetje met onze handen in het haar. Ouders zijn geen opties, want die wonen én ver weg én zijn geestelijk/lichamelijk niet instaat om voor een peuter te zorgen. Andere familie woont ook allemaal minstens op 45+ min rijden als er geen files zijn. Verder heb ik wel veel vriendinnen dichtbij wonen, maar op doordeweekse dagen werken zij overdag allemaal. Ik kan dus wel 's nachts of in het weekend bellen, maar als het halsoverkop doordeweeks overdag begint dan hebben we gewoon geen oplossing. Ik denk dat we mn dochter dan toch maar mee nemen naar het ziekenhuis. Mn man kan dan tegen het eind van de middag mensen gaan bellen, die haar eventueel nog kunnen ophalen. Als alles heel snel zou gaan dan is een dvd speler meenemen misschien de beste optie. Ze gaat wel nog twee dagen in de week naar het kinderdagverblijf, dus als het op die dagen zou beginnen is het prima. Helaas zitten ze op de andere dagen altijd helemaal vol.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Hier zijn mijn ouders de oudste op komen halen, ook een keer bij een val alarm. Ik denk dat er niets anders op zit als je al een kindje hebt, iemand zal er toch van op de hoogte moeten zijn dat 'het' begonnen is.

Deel Deze Pagina