Lang vloeien (vocht verliezen)?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Yvonne02, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik ben 8 weken geleden bevallen. Heb niet lang bloedverlies gehad, maar ik verlies nog wel vocht. Is dit wel normaal? Het is een beetje gelig van kleur.... :oops:
    Ik zou nu wel een keer af willen van die inlegkruisjes!
    Ik geef trouwens borstvoeding, zou het dan niet sneller over moeten zijn?

2. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Naar dit onderwerp zat ik net te zoeken. Dat heb ik dus ook. Soms is het geel van kleur, soms zelfs bijna oranje en het ruikt niet zo fris. Is dit wondvocht ofzo?
    Ik vraag me dus ook af of dit wel normaal is.
    Ik geef trouwens (helaas) geen borstvoeding.

Groetjes Jessica

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Dit gelige vocht is idd wondvocht en is heel normaal. Vloeien duurt ongeveer 6 weken en als je na 8 weken nog steeds vloeit zou ik wel even langs de HA of je VK gaan.
    Bij mij duurde het vloeien echt precies 6 weken en ik geef borstvoeding. Het samentrekken van de baarmoeder gaat idd sneller als je borstvoeding geeft maar de wond van de placenta geneest niet sneller. Het verschilt erg per vrouw hoe lang het duurt voor de wond genezen is en dus ook hoe lang je vloeit.

Ik zou even voor de zekerheid naar je verloskundige bellen, dan weet je het zeker.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    kunnen jullie daar de vk ofzo niet voor bellen?
    die van mij heeft gezegd dat ik moest bellen als er nog vragen zijn.
    vraag me ondertussen ook af hoe lang ik nog moet vloeien....maar bij mij is t pas 2 weken...ben n stuk ongeduld denk ik ;)

5. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    ik vloeide na 8 weken nog, geen rood bloed maar gelig/oranje en het rook niet zo best. Volgens de gyn niets aan de hand.
    Maar vervolgens verloor ik wel ineens een oud stuk placenta! Spoedbezoek bij de gyn afgedwongen en er bleek nog meer te zijn achtergebleven. Hartstikke gevaarlijk! Meteen gecurreteerd dus en toen bleek die baarmoederpijn die ik al weken had dus ook daar vandaan te komen.
    Kortom, als je twijfelt na laten kijken is mijn advies (en een goede gyn uitkiezen :) )

6. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ieuw, daar wordt je niet zo blij van!
    Ik heb dan gelukkig geen baarmoederpijn. Maar ik ga het toch maar ff na vragen.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    hmmz ik verloor net n stel kleine stolsels en was ineens weer meer aan t bloeden...
    Ook maar eens bellen denk ik.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik was na 2 weken eindelijk bijna van het vloeien af. Ik mocht van de vk alweer met de pil beginnen. Nu heb ik sinds anderhalve week dat ik ineens weer heel veel aan het vloeien ben en ook met veel stolsels. Het is zo erg dat ik weer kraamverband ben gaan gebruiken omdat het met maandverband niet goed bij te houden is.
    Ben vorige week naar de huisarts geweest. Het enige wat ze zei is dat ik nu meteen een stopweek moest nemen en maar gewoon moest afwachten.
    Maar ik vraag me echt af of het normaal is om in eens zoveel te gaan vloeien.

Deel Deze Pagina